Презентація до уроку "Масштабність. Поняття ритм, симетрія та рівновага. Значення контрасту та як його домогтися в ландшафтному дизайні." Модуль Ландшафтний дизайн. Технології, 10(11) клас.
Ландшафтний дизайн 4. Масштабність. Поняття ритм, симетрія та рівновага. Значення контрасту та як його домогтися в ландшафтному дизайні. Іщенко І.Я
Номер слайду 2
Масштабність Масштабність Це властивість композиції, яка об’єднує елементи саду за якоюсь однією властивістю. Елементи не повинні ставати стіною, ширмою; необхідно дотримуватися прозорості, елементи композиції повинні відповідати зросту людини. Архітектурний масштаб характеризує три форми масштабних зв'язків: Ставлення елементів до цілого і один до одного; Ставлення об'єкта до архітектурної та природному середовищу, до розмірів і масштабу оточення; Відношення величини об'єкта і його елементів до людини.
Номер слайду 3
Масштабність Перший масштаб (основний) - масштаб елементів, співрозмірний антропометричним даним дорослої людини; Другий масштаб (індивідуальний) - співрозмірний антропометричними даними тієї чи іншої вікової групи дітей (в залежності від функціонального призначення об'єкта); Третій масштаб (мініатюрний) - масштаб елементів невеликих ландшафтних просторів в інтер'єрах з включенням бонсай; Четвертий масштаб (монументальний) - масштаб елементів, що підкреслює символіку в ландшафтному просторі, найбільш яскраво виявляє його художній образ.
Номер слайду 4
Масштабність Основними параметрами, що характеризують композиційна побудова простору, є: стиль композиції, асиметрія або симетрія, фізичні розміри, довжина і ширина, площа, що визначають фронтальне або глибинне простір
Номер слайду 5
Ритм Прикладом ритмічного повторення окремих елементів і відстаней між ними можуть служити алейні посадки. Стійке враження ритму формується при повторенні елементів не менше 4-6 разів, але до певної межі, оскільки може виникнути відчуття монотонності сприйняття. Щоб уникнути емоційного стомлення, в ритмічні побудови включають скульптуру, квітники, фонтани, чергують групами різні види дерев і чагарників (наприклад, три пірамідальні їли і п'ять кущів бузку).
Номер слайду 6
Симетрія і асиметрія При асиметричному композиційному вирішенні (властивому пейзажному напрямку) формується так зване динамічна рівновага, коли об'єкти, різні за своїм колоритом, розміром і формою (просторової, об'ємної, площинний), розміщуються таким чином, що створюється враження гармонії. Іншими словами, динамічна рівновага асиметричної композиції при огляді має створювати враження, що сума елементів ландшафтної картини по одну сторону напрямку променю зору (водойм, груп дерев, солітерів, їх кольору, освітленості та ін.) Врівноважується відповідною сумою контрастних елементів з іншого боку
Номер слайду 7
Симетрія і асиметрія Для симетричного планування характерні внесення впорядкованості, строгості; чітке осьове поділ території, де однакові основні елементи композиції, а також їх більш дрібні частини і деталі розташовуються на рівній відстані від головної осьової перспективи, що створює враження урочистості. Питання взаємовідносин симетрії і асиметрії в садово-парковому мистецтві дуже делікатний, йому властиві тонкі, важко вловимий межі переходів, підлеглі принципам гармонії і різноманітності.
Номер слайду 8
Контраст Контраст — контраст являє собою сильно виражену відмінність об'єктів за однією або декільком характеристикам - за формою, кольором, відкритості і закритості простору, світла і тіні і т.д. З метою посилення створюваного враження може одночасно використовуватися кілька контрастних ознак, але слід пам'ятати, що при контрастному зіставленні протилежні властивості кожного об'єкта виступають значно рельєфніше, тому контраст не повинен бути занадто різким і частим.
Номер слайду 9
Контраст З найбільшою віддачою метод контрасту застосується при складанні рослинних композицій. Декоративні особливості рослин як художнього матеріалу настільки різноманітні, що дизайнер має можливість не повторюватися в обіграванні деталей їх мінливого вигляду. Метод контрасту дозволяє звернути увагу спостерігача на ті їх особливості, які він, можливо, і не помічав раніше. Ступінь контрасту може бути різною. Дизайнери розрізняють сильні, середні і слабкі контрасти.
Номер слайду 10
Контраст Сильні контрасти звертають на себе увагу, виділяються в загальній картині саду. Наприклад, поєднання кулястої і вузкоконіческой форм крон дерев відносять до сильно контрастних. Іноді в структуру посадок вводять породу, різко відрізняється по якомусь параметру від оточення. Користуючись методом послідовного контрасту, можна підсилити враження від краси саду і, навпаки, згладити, стушевать його недоліки, від яких не можна позбутися іншими способами.
Номер слайду 11
Контраст Одна і та ж контрастна композиція краще виглядає, якщо знаходиться в саду в однині. Повтори таких композицій знижують їх цінність, втомлюють око. Також небажано надмірне захоплення сильноконтрастнимі поєднаннями, що додають саду часом зайву напруженість, химерність. Найбільш сильним вважають одночасний контраст за кількома параметрами, наприклад, в рослинних композиціях за розміром, формою і кольором суцвіть або квітів.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Працюємо - ДЗ Наведить три приклади. Як можна використовувати прийоми контрасту і нюансу в саду? Створить гугл-документ та запишіть відповіді.
Номер слайду 14
Садівництво — це найактивніша участь у найвеличніших таємницях Всесвіту. Томас Беррі