19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Презентація матеріалу " Дидактичні ігри на уроках географії"

Про матеріал

Одним із засобів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів являється введення дидактичних ігор на уроках географії. Саме в грі учень думає, відчуває і творить. Дидактична гра дозволяє яскраво реалізувати основні функції навчання: освітню, виховну й розвиваючу. Гра на уроці має значний вплив на формування позитивного ставлення учнів до навчання. Це вимагає і іншої мотивації навчання: ми повинні дати дітям нові стимули навчання, ті стимули, які лежать в самому навчанні.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дидактичні ігри. Автор Яджак М. Я.вчитель Садковицької СЗШ І-ІІ ст.

Номер слайду 2

Про гру словами великих педагогів. Гра має важливе значення в житті дитини…якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі… А. С. Макаренко. Погляньмо уважно, яке місце посідає гра у житті дитини…Для неї гра – це найсерйозніша справа. У грі перед дітьми розкривається світ,розкриваються творчі здібності особистоті. Без гри немає й не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – велетенське світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живодайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, запалює вогник допитливості. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Ми добре б познайомилися із душею дорослого, якби могли заглянути у неї вільно, але в діяльності і словах дорослого нам доводиться тільки вгадувати його думку, і при цьому ми часто помиляємось, тоді як дитина у грі відкрито показує нам своє душевне життя. К. Д. Ушинський. Придивіться чи не дуже рано згасає наш педагогічниц інтерес до ігор, які вірою іправдою заслужили і покликані служити розвиткові кмітливості та пізнавальної цікавості дітей на всіх без винятку, вікових рівнях. Відомо, що ті діти з яких на уроці й слова не витягнеш, в іграх активні. Вони можуть повернути хід гри так, шо деякі відмінники тільки руками розведуть. Їхні дії відзначаються глибиною мислення. мислення сміливого, масштабного, нестандартного. В. Ф. Шаталов

Номер слайду 4

Значення гри не обмежується тим, що в дитини з'являються нові за змістом мотиви роботи і пов'язані із нею завдання. У грі виникає психологічна форма мотивів. Ельконін Д. Гра- це можливість відшукати себе у суспільстві, себе у людстві. Я. Корчак. Гра – це «уявна ситуація» яка створюється дорослим або дитиною, в якій реалізуються дитячі бажання в якій внутрішні процеси дитини проявляються у зовнішньому вигляді і яка є джерелом розвитку дитини. Л. С. Виготський

Номер слайду 5

Актуальність вивчення даного питання у контексті: значення гри у навчально-виховному процесіОдним із засобів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів являється введення дидактичних ігор на уроках географії. Саме в грі учень думає, відчуває і творить. Дидактична гра дозволяє яскраво реалізувати основні функції навчання: освітню, виховну й розвиваючу. Гра на уроці має значний вплив на формування позитивного ставлення учнів до навчання. Це вимагає і іншої мотивації навчання: ми повинні дати дітям нові стимули навчання, ті стимули, які лежать в самому навчанні.

Номер слайду 6

Уміле використання дидактичних ігор на уроках дозволяє вчителю більш ефективно виконувати навчальні та виховні завдання. Дидактична гра допомагає дитині більш повно реалізувати себе на уроці. Вона формує такі якості, як дисципліна, винахідливість, витривалість, колективізм, волю до перемоги, творчість. Крім цього, гра мобілізує учнів, викликає позитивні емоції, що врешті добре впливає на засвоєння навчального матеріалу. Дитина в процесі гри використовує всі свої знання, логічне мислення, крім того гра стимулює учня до самоосвіти. Учні працюють з додатковою літературою та іншими джерелами знань. Тому, гра є однією з найбільш ефективних форм активізації навчальної діяльності. Американський педагог Джаннетт Вос пише: «Як би не називалися нові техніки, однак необхідно поєднувати три речі: навчання мусить бути захоплюючим, швидким і наповненим. А ще воно має охоплювати релаксацію, дієвість, стимули, емоції й задоволення»

Номер слайду 7

Дидактична граІгрова ситуаціяІгровий прийомІгрова вправа. Форми ігрової діяльності

Номер слайду 8

Ігри. ТворчіДидактичніІгри за правилами

Номер слайду 9

Дидактичні ігризабезпечують реалізацію особистісно-орієнтованого навчаннязменшують/відсувають момент появи побічних негативних продуктів навчання розвивають в учнів дослідницькі навички, захоплюють гравця своєю перспективоюдають нагоду учню відволіктися від натиску навчально-пізнавальної діяльностірозвивають розумові, психічні, вольові якості; змінюють позицію щодо сприйняття оточуючого світу

Номер слайду 10

Дидактична гра. Сприяння засвоєнню навчального матеріалу. Розвиток творчих здібностей. Навички організації сумісної діяльності

Номер слайду 11

Дидактичні ігри послуговуютьвивченнюзакріпленнюповтореннюконтролюсистематизації

Номер слайду 12

Ігрові ситуації – це один з методів активного навчання , який вирізняється тим, що при його застосуванні використовуються деякі , зазвичай один – два, ігрові принципи, реалізація яких відбувається в умовах віль- ної , не регламентованої формальними правилами і організаційною структурою діяльності.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Ігри важливо проводити систематично й цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи та урізноманітнюючи їх.

Номер слайду 16

Дидактична гра — не самоціль на уроці, а засіб навчання та виховання

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Алгоритм підготовки уроку з дидактичною грою

Номер слайду 19

Цінність дидактичних ігор полягає в тому, що у процесі гри учні значною мірою самостійно набувають нових знань, активно допомагають один одному в цьому.

Номер слайду 20

Під час гри всі мають рівний статус. Вона під силу навіть слабким учням. Слабкий у підготовці учень може стати першим у грі: винахідливість та кмітливість стають важливішими за знання предмета.

Номер слайду 21

Методика проведення дидактичних ігор

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Під час організації дидак- тичних ігор необхідно додержуватися наступних положень:

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Особливості дидактичних ігор під час використання їх на уроці

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Гра починається не тоді, коли учні одер жують завдання, а коли їм стає цікаво грати. Це означає, що гра викликає приємні емоції і дає роботу розуму

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Шановні колеги!Не лінуймося використовувати свій творчий потенціал, щоб зробити якомога більший вклад на рахунки наших учнів, сподіваючись в майбутньому отримати відсотки по депозиту у вигляді могутньої, багатої, квітучої української держави.

pptx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
7 липня 2018
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку