- Передатиучням суму знань, та навчитиздобувати ці знання самостійно,застосовуючи їх для розв’язання новихпізнавальних і практичних завдань;- Сприяти формуванню в учнівкомунікативних навичок;- Застосовувати набуті знання в повсякденному житті;- Прищепити уміння користуватисядослідницькими прийомами: збиранняінформації, аналізу з різних точок зору,висування гіпотез, вміння роботи висновки. Мета :
Використання рослинних барвників є перспективним для сучасної України. Це обумовлено низкою факторів: наявністю сировини, здатної до природного відновлення, історичним досвідом в галузі фарбування природними барвниками, простотою застосування та екологічністю виробництва. АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ
Розробити авторську методику фарбування лляної тканини рослинними барвниками, які містять антоціани у складі фарбувальних розчинів на відварах із ягід бузини чорної, малини, чорниці. МЕТА РОБОТИ: В залежності від реакції середовища фарбувального розчину, визначити варіативність створення різних відтінків кольорів. Показати застосування фарбованої тканини в народних ремеслах
Зміна відтінків кольорів природних барвників, що містять антоціани, в залежності від кислотності середовища фарбувального розчину. ПротравлювачіФарбувальний розчин на відварі ягід бузини чорноїФарбувальний розчин на відварі ягід малини. Фарбувальний розчин на відварі ягід чорниці 3% розчин оцтової кислоти(кисле середовище)Фіолетово-червонуватий. Лілово-червонуватий. Пурпурно-червонуватий10% розчин Na2 CO3 разом з 1% розчином Na. OH(лужне середовище)Світлий блакитний. Синювато-блакитний. Зеленувато-синій
полягає в експериментальному дослідженні впливу реакції середовища фарбувальної суміші, яка містить антоціани, на колір утворюваного розчину і пофарбованої цим розчином лляної тканини з утворенням нової гамми пастельних відтінків. Пофарбоване лляне полотно можна використовувати для виробів народних майстрів, зокрема ляльок-мотанок. ПРАКТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ РОБОТИ