Підготувала Вчитель хімії Суразького ЗЗСО І-ІІІ ступенівІрина Цимбалюк«Метод проєкту, як одназ форм дослідницького практикуму та творчих завдань в процесі вивчення хімії»
Номер слайду 2
Стародавня мудрість. Учень – це не посудина,Яку потрібно заповнити,Учень – факел, який требазапалити. Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність. Джордж Бернард Шоу
Номер слайду 3
- Передатиучням суму знань, та навчитиздобувати ці знання самостійно,застосовуючи їх для розв’язання новихпізнавальних і практичних завдань;- Сприяти формуванню в учнівкомунікативних навичок;- Застосовувати набуті знання в повсякденному житті;- Прищепити уміння користуватисядослідницькими прийомами: збиранняінформації, аналізу з різних точок зору,висування гіпотез, вміння роботи висновки. Мета :
Номер слайду 4
Проєкт – це поєднання теорії та практики, постановка певного розумового завдання і практичне його виконання
Номер слайду 5
«Використання хімічних явищ у художній творчостіта народних ремеслах»
Номер слайду 6
Тема:«Застосування природних барвників для фарбування натуральних тканин»
Номер слайду 7
Використання рослинних барвників є перспективним для сучасної України. Це обумовлено низкою факторів: наявністю сировини, здатної до природного відновлення, історичним досвідом в галузі фарбування природними барвниками, простотою застосування та екологічністю виробництва. АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ
Номер слайду 8
Розробити авторську методику фарбування лляної тканини рослинними барвниками, які містять антоціани у складі фарбувальних розчинів на відварах із ягід бузини чорної, малини, чорниці. МЕТА РОБОТИ: В залежності від реакції середовища фарбувального розчину, визначити варіативність створення різних відтінків кольорів. Показати застосування фарбованої тканини в народних ремеслах
Номер слайду 9
Зміна відтінків кольорів природних барвників, що містять антоціани, в залежності від кислотності середовища фарбувального розчину. ПротравлювачіФарбувальний розчин на відварі ягід бузини чорноїФарбувальний розчин на відварі ягід малини. Фарбувальний розчин на відварі ягід чорниці 3% розчин оцтової кислоти(кисле середовище)Фіолетово-червонуватий. Лілово-червонуватий. Пурпурно-червонуватий10% розчин Na2 CO3 разом з 1% розчином Na. OH(лужне середовище)Світлий блакитний. Синювато-блакитний. Зеленувато-синій
Номер слайду 10
Фарбувальний розчин на відварі ягід малини
Номер слайду 11
Фарбувальний розчин на відварі ягід бузини чорної
Номер слайду 12
Фарбувальний розчин на відварі ягід чорниці
Номер слайду 13
полягає в експериментальному дослідженні впливу реакції середовища фарбувальної суміші, яка містить антоціани, на колір утворюваного розчину і пофарбованої цим розчином лляної тканини з утворенням нової гамми пастельних відтінків. Пофарбоване лляне полотно можна використовувати для виробів народних майстрів, зокрема ляльок-мотанок. ПРАКТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ РОБОТИ
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Висновки. Метод проєкту сприяє формуванню в учнів креативного мислення;Вчить застосовувати набуті знання на практиці та в повсякденному житті;Зацікавлює;Прищеплює вміння аналізувати та робити висновки .
Номер слайду 16
Є професія на світі —Серце віддавати дітям! Серце вчителя безкрає, Як би він його не краяв. Хай же вистачить терпіння Передати дітям вміння.