Презентація "Методичні рекомендації щодо викладання біології та екології в 2023-2024 навчальному році

Про матеріал
У вигляді презентації структуровано методичні рекомендації щодо викладання біології та екології в 7-11 класах у 2023-2024 навчальному році. Рекомендації з офіційного сайту МОН України. Презентація створена в онлайн-сервісі Canva - яскрава, динамічна.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичні рекомендації щодо викладання біології та екології у 2023/2024 н.р. Доповідач: Ставенко О. П.

Номер слайду 2

Програми, які використовуємо:7-9 класи – Навчальна програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.10-11 класи – Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 №1407.10-11 класи – Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: профільний рівень, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 №1407.

Номер слайду 3

Творча реалізація змісту програм: Здійснювати планування та використання резервних годин, до прикладу, для повторення, систематизації, узагальнення навчального матеріалу, проведення шкільних екскурсій 1 Розподіл годин у всіх програмах є орієнтовним. 2 Можна обирати більш доцільнішу на розсуд вчителя послідовність розкриття навчального матеріалу в межах одного навчального року 3

Номер слайду 4

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо..

Номер слайду 5

234 Лабораторних досліджень;Лабораторних і практичних робіт;Дослідницького практикуму;Міні-проєктів, демонстрацій, екскурсій. ПРАКТИЧНА СКЛАДОВА ЗАБЕЗПЕЧУЄТЬСЯ ПРОВЕДЕННЯМ:1

Номер слайду 6

Лабораторні дослідження:Їх виконання фіксується в класному журналі на сторінці „Зміст уроку"Не оцінюється При оформленні результатів враховуюся вимоги програми, вікові особливості, рівень сформованості навчальних умінь школярів, можливості матеріально-технічного забезпечення закладу. Виконуються за запропонованими вчителем формами та прийомами їх виконання

Номер слайду 7

Практичні роботи: Виконуються з метою перевірки обсягу знань, де учні демонструють практичні уміння роботи з натуральними об’єктами, мікроскопом, лабораторним обладнанням; розв’язування різних біологічних задач. На виконання практичної роботи виділяється окремий урок. По завершенні здійснюється оформлення звіту та підведення підсумків. Практичні роботи є обов’язковими до оцінювання.

Номер слайду 8

Виконуються з метою закріплення або перевірки засвоєння навчального матеріалу, вміння застосувати отримані знання на практиці. Підлягають фронтальному оцінюванню. Лабораторні роботи:

Номер слайду 9

Являє собою самостійну (або з допомогою дорослих) роботу учнів у позаурочний час, метою якого є вироблення особистого досвіду дослідницької діяльності в процесі розв’язування пізнавальних завдань. Дослідницький практикум:

Номер слайду 10

Дослідницькі проєкти: Дослідницького спрямування. Мають на меті стимулювання пізнавальної діяльності учнів Кожен учень упродовж навчального року повинен взяти участь хоча б в одному навчальному проєктіТематику у 6-­7 класах учитель може вибирати самостійно.

Номер слайду 11

ІНСТРУКТАЖІ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ:

Номер слайду 12

Здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст і оформлення календарно-тематичних і поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя. Календарно-тематичне та поурочне планування

Номер слайду 13

Оцінювання. Проведення семестрової контрольної роботи програмами з біології не передбачено.І семестрова і річна оцінки можуть підлягати коригуванню. Обов’язковим елементом тематичного контролю знань мають бути завдання з короткою та розгорнутою відповіддю. Відпрацювання пропущених учнем лабораторних, практичних, контрольних робіт є недоцільним. Тематична оцінка виставляється з урахуванням поточних оцінок за різні види навчальних робіт, у тому числі й за лабораторні (практичні) роботи. Оцінка за ведення зошитів з біології не виставляється.

Номер слайду 14

234 Технології критичного мислення; Проблемно-діалогічне навчання;Проєктні технології;Освоєння комп’ютерних технологій, можливостей цифрових лабораторій. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ:1

Номер слайду 15

Опишите то, что вы хотите обсудить. Опишите то, что вы хотите обсудить. Курси та тести до ЗНО: https://besmart.study/. Бази тестових завдань:https://www.classtime.com/sessions/welcome ;https://naurok.com.ua/test ;https://vseosvita.ua/test ;Шаламов Р., „Якісна підготовка до ЗНО з біології”:https://youtu.be/2i. BDKSsax2 M . Онлайн-ресурси для вчителів біології:1. Підготовка до ЗНО (та ДПА): База тестів ЗНО за різні роки: https://zno.osvita.ua/biology/ .„Автостопом по біології”: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1: Ed. Era-Osvitoria+BIO+1/about .

Номер слайду 16

про тварин: https://sketchfab.com/search?category=animals-pets&q=education&sort_by=-relevance&type=models;• про людське тіло (15 відео з 3 D анімаціями та поясненнями): https://www.zygotebody.com/;https://play.google.com/store/apps/details?id=net.imaios.eanatomy .3. „Асоціація вчителів біології”: http://biology.civicua.org/arhiv_hystory.html .4. Український біологічний сайт: http://biology.org.ua/ .5. Інститут біології та медицини. Школярам: https://biology.univ.kiev.ua/for-schoolchildren.html .6. Інтерактивні лабораторні роботи та симуляції:https://phet.colorado.edu/uk/simulations/filter?subjects=biology&sort=alpha&view=grid ;https://www.explorelearning.com/index.cfm?method=c. Resource.dsp. Resource. Explorer&browse=Science/Grade+9-12/Biology .7. База звуків: https://freesound.org/search/?q=cat .8. Ютубканал „Цікава біологія”:• база макрофографій: http://macroclub.ru/gallery/ ;• інтерактивна бібліотека з цитології, мікробіології, імунології, генетики „Клетки живы”: https://www.cellsalive.com/ .9. Мобільні додатки з доповненою реальністю: https://play.google.com/store/search?q=ar%20animals&c=apps .10. Відеоролики (анімаційні): http://www.sumanasinc.com/webcontent/animation.html .11. Біологічний експеримент: https://www.explorelearning.com/index.cfm?method=cresource.dspresourceexplorer&browse=science/grade+9-12/biology .12. Фото (якісні) тварин: https://search.macaulaylibrary.org/catalog?searchfield=animals .13. Біологічні процеси (відео) (медична анімація та наукові ЗМІ): https://xvivo.com/ .14. Різнотипні вправи, які можна створювати самостійно або знаходити в бібліотеці: https://learningapps.org/index.php?overview&s&category=0&tool ;15. Міжнародна природнича гра „Геліантус”. Завдання та відповіді: http://www.helianthus.com.ua/tasks.16. Бібліотека Маколея (слайди з озвучкою та інтерактивними вправами –https://umity.in.ua/mc/entry/112397/?fbclid=iwar3bp22yo5iolq8b5l8y7lpya74ngj80ltbkym34yn_s0btvsf_gltz6pxi 2. Моделі 3 D:

Номер слайду 17

Padlet: https://padlet.com/• Jamboard: https://jamboard.google.com/3. Сервіси для проведення онлайн-уроківта віртуальні дошки: Zoom: https://zoom.us/• Google Meet: https://meet.google.com/• Google Hangouts: https://hangouts.google.com/

Номер слайду 18

Ed. Era: Ed. Era – студія онлайн-освіти (ed-era.com)• Khan Academy: https://uk.khanacademy.org/• Prometheus: https://prometheus.org.ua/4. Освітні платформи:

Номер слайду 19

5. Створення інтерактивних вправ:• https://www.mentimeter.com/Mentimeter –це онлайновий сервіс для створення та проведення миттєвих опитувань в аудиторії та під час вебінарів. • https://flippity.net/:створення інтерактивних вправ різного типу для використання онлайн або роздрукування на папері за допомогою таблиць Google.• https://learningapps.org/безкоштовний сервіс для підтримки процесу викладання або самостійного навчання з допомогою інтерактивних модулів, де користувачі можуть використовувати наявні модулі, модифікувати їх та створювати нові з використанням запропонованого конструктора та шаблонів.• https://timeline.knightlab.com/створення інтерактивної стрічки часу за допомогою таблиць Google.• https://infogram.com/створення інфографіки на основі шаблонів.• https://www.ilovepdf.com/ukбудь-які маніпуляції з файлами PDF.• https://www.tinytap.it/створення інтерактивних вправ різного типу з озвученням.• https://sumo.app/paint/enграфічний онлайн-редактор.• https://sway.office.com/створення веб-сторінок з текстом, фото, відео (альтернатива презентаціям).• http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generatorгенератор ребусів.

Номер слайду 20

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бортнічук Тетяна Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Біологія, 11 клас, Презентації
Додано
27 серпня 2023
Переглядів
1102
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку