Мета:
-вчити дітей називати предмети побутової техніки;
-збагачувати уявлення дітей про їх призначення та роль у житті людей;
-дати знання про небезпеку від побутової техніки, ознайомити із правилами заборони;
-сприяти розвитку умінь малят спостерігати, аналізувати, робити висновки та узагальнення;
-продовжувати вчити дітей спілкуватись один з одним, звертатися до партнера, вислуховувати співрозмовника, відповідати на запитання вихователя.
1
Конспект заняття для дітей 4-го року життя з використанням ІКТ
Тема: «Котику допомагаємо, побутові прилади вивчаємо»
Мета:
Закріпити в активному словнику слова – назви побутових приладів: телевізор, електрочайник, пилосос, холодильник, міксер, праска, пральна машина, електроплита, фен, мікрохвильова піч;
Активізувати словник дітей дієсловами: пилососити, прасувати, прати, готувати, сушити, розігрівати.
Матеріал до заняття:
Обладнання до заняття:
Методи та прийоми: дидактична гра, бесіда, створення ігрової ситуації, робота у парах.
Попередня робота:
Хід заняття:
Організація дітей.
Слова – привітання:
Доброго ранку!
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
І сяють усмішки!
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви,
Бажаю вам я.
Лунає звуковий сигнал.
Вихователь звертає увагу дітей на монітор.
Вихователь: Нам на електронну пошту надійшов звуковий лист, а від кого - зараз побачимо та почуємо.
Читання листа.
На моніторі зображення кота-Воркота із зверненням до дітей.
Котик: Привіт, друзі! Я запрошую вас до себе в гості у своє нове помешкання.
Вихователь: Малята, ми приймаємо запрошення від котика – Воркотика?
Відповіді дітей.
Вихователь: добре, пісеньку співаємо, в дорогу вирушаємо.
Під фонограму пісні «Киця-кицюня», діти, підспівуючи, рухаються по килимку за вихователем.
Вихователь: по доріжці ішли та до котика прийшли.
Із-за ширми котик вітається до дітей та запрошує сісти.
Котик: Привіт, дітвора!
Вихователь:
Котику, а чому ти такий невеселий?
Котик: Розумієте, друзі порекомендували через «Нову пошту» по Інтернету, замовити собі домашніх помічників (показує на коробки), а що з ними робити – я не знаю.
Допоможіть мені, будь ласка.
Вихователь: ну, що дітки, допоможемо котику – Воркотику?
Вихователь: подивіться, як багато красивих коробок. Зараз ми будемо відкривати по одній і називати домашніх помічників та пояснимо котику для чого вони потрібні (діти по одному підходять до коробок – посилок і дістають побутовий предмет, називають його, його дію).
Котик: дякую малята, тепер я знатиму для чого всі ці прилади та їх призначення.
Вихователь: усі ці предмети допомагають нам удома.
Як їх можна назвати? (домашні помічники)
Молодці, мої розумнички.
А ще їх можна зазвати ПОБУТОВІ ПРИЛАДИ.
Давайте разом повторимо: «ПОБУТОВІ ПРИЛАДИ»
А ти Воркотику запам’ятав?
Котик: ні, не запам’ятав. Може домашні помічники?
Вихователь: Малята, давайте ще раз повторимо для котика, як вони називаються. І ти котику теж, повторюй з нашими дітками.
(Діти ще раз повторюють «ПОБУТОВІ ПРИЛАДИ»).
Вихователь: ми тобі, котику, допомагали і побутові прилади, які ти замовив – називали.
Але це не всі побутові прилади, їх дуже багато.
Пропоную тобі, Котику-Воркотику, погратися з дітками в цікаву гру «Склади предмет і назви його дію»
Вихователь звертає увагу на бейджики у дітей, за допомогою малюнків діти знаходять своє місце за столом (діти складають пазли в парах).
До столиків ставайте, пазли викладайте.
Діти складають пазли та розповідають:
Котик: дякую вам. Ви такі розумні, так багато знаєте.
Вихователь: Воркотику, скажи, які предмети діти викладали та для тебе називали?
Котик: домашні помічники.
Вихователь: Чому ми їх називаємо домашніми помічниками? (тому, що всі ці предмети допомагають нам удома)
Вихователь: а як іще можна їх назвати?
Котик: забув.
Вихователь: дітки, давайте ще для котика всі разом повторимо: «ПОБУТОВІ ПРИЛАДИ»
Вихователь: Котику, а ти назви нам побутові прилади, про які діти тобі розповідали.
Котик: так, так, охоче, а ви малята, мені допомагайте (разом із дітьми називає побутові прилади: телевізор, магнітофон, пилосос, холодильник, міксер, праска, пральна машина, електроплита, фен, мікрохвильова піч).
Вихователь: молодці, ви добре попрацювали, а тепер трішки відпочинемо і разом з котиком пограємось.
Фізкультхвилинка:
Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав (імітація дії).
Та нарешті, пробудився,
Та довкола обдивився (вправи для шиї).
Став смачненько потягатись (потягування)
І чистенько умиватись (імітація дії)
Порозчісував він вуса,
Довгі-довгі, русі-русі (масаж дрібних м’язів обличчя)
Зуби й кігті нагострив, (вправи для кисті рук)
Й до комори він побрів (ходьба на місці)
Ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.
Вихователь: сподобалось тобі, Воркотику?
Котик: мені дуже сподобалося, я просто в захваті!
Вихователь: малята, ми вже говорили, що побутові прилади – помічники людей. Вони полегшують і пришвидшують виконання багатьох справ удома.
Проте, іноді ці прилади можуть бути дуже і дуже небезпечними. А щоб не трапилось біти, потрібно знати правила. Скажіть, а чи любите ви мультфільми?
Котик: я, я, дуже люблю.
Вихователь: тоді давайте ми з вами подивимося мультфільм і скажемо, які пригоди трапилися з хлопчиком і що він робив неправильно.
Будьте дуже-дуже уважними.
(Перегляд фрагменту мультиплікаційного фільму «Уроки обережності тітоньки Сови. Побутові прилади»)
Вихователь: Сподобався вам мультфільм?
Запитання до дітей:
Вихователь: ще раз повторює з дітьми правила безпеки:
Вихователь: молодці
Тож запам’ятайте, малята, і ти, котику:
Якщо немає мами й тата,
побутові прилади не можна вмикати
і не тягти за шнур, щоб тебе не вразив струм.
Вихователь:
Вихователь: а тепер, нам час сказати котику «До побачення».
Котик:
дуже гарні ви малята,
працювали ви завзято,
до побачення, і дякую вам.
Вихователь: Молодці. Сьогодні ви добре попрацювали. Скажемо всім до побачення.