Короткий опис власноного досвіду роботи у методиці формування предметних компетентностей учнів в освітній галузі "Мистецтво" . Моє бачення і використання різних форм і методів, прийомів роботи на уроках образотворчого мистецтва.
Підготовка вчителя до роботи за новими стандартами і програмами Вивчення і впровадження: технологій формування системи мистецьких компетентностей; інформаційних технологій та міжпредметної інтеграції; Європейського та вітчизняного досвіду викладання мистецтва; нових форм підвищення педагогічної майстерності.
Комплекс сформованих компетентностей учнів Педагогічна майстерність Професійна компетентність Методично-дидактичний супровід, комплекс мистецьких технологій Передумови для втілення компетентнісного підходу Зміст програм Зміст державних стандартів Зміст підручників Мета і завдання мистецької освіти
Учителям мистецтва рекомендується: Проявляти особистісні компетентності, які слід розподілити на: ціннісно-мотиваційні (світоглядні уявлення, ціннісні орієнтації); когнітивні – художньо-естетичні ( художньо-образне мислення); діяльнісні (ментальний естетичний досвід, художньо-творчі здібності, естетичне ставлення).
На кожному занятті дотримуватися структури естетичної компетентності, яка містить такі основні складові: Художньо - естетична активність. Естетичні цінності і мотиви. Естетичний досвід. Естетичне, зокрема мистецьке самовдосконалення (схильність до народної творчості, вияви аматорства).
Пріоритетними напрямками моєї діяльності є: формування навичок творчого саморозвитку; використання ігрової, проблемно–пошукової діяльності для розвитку пізнавального інтересу; робота в мікрогрупах, групах, парах; підбір методів для самовдосконалення, під час пошуку та аналізу інформації; застосування інновацій; виконання практичних завдань.
Розвиток творчих здібностей учнів може забезпечити особистісно–діяльнісний підхід до вивчення образотворчого мистецтва, який передбачає співвідношення різних видів діяльності на основі принципів: повага до особистості; довіра у відносинах; системність; індивідуалізація; співробітництво; послідовность; перспективність.
Наступним кроком є відтворення цих вражень у художніх образах на площині та просторі, з’являються цікаві несподівані за змістом малюнки. Виходячи з уроку, діти вже не можуть забути того, що відчули серцем, почули, побачили і створили самі. Звичайно, винесуть вони з уроку лише добро, красу і любов.
Уроки образотворчого мистецтва з використанням комп’ютерних програм сприяють розвитку художньої творчості учнів, їхнього самовираження, розвивають уміння стилізувати зображення, узагальнювати побачене та виділяти основне; стимулюють бажання працювати самостійно; активізують уяву, увагу, спостережливість, фантазію, нестандартність мислення; викликають інтерес до навчання.