Мистецтво перевтілень і дизайн. Частина 15 М21 Мистецтво перевтілень і дизайн (1 частина) 5 М21
Номер слайду 2
Театр - вид мистецтва, що має свою особливу мову. Пам’ятаєш: музика «промовляє» до нас мовою звуків, живопис - мовою кольорів, графіка - лініями й плямами, а скульптура - формами і фактурами. Театр - це мистецтво перевтілення, акторської гри. Тому найголовніше в театрі - це актори, які своєю майстерністю занурюють глядачів у сюжет спектаклю та переживання його персонажів/персонажок. Поль Сорлен Ян Денарі. Театр чудес. Сузанна Айзендик. Виступ просто неба. Завдання і запитання. Про що «розповіли» художники та художниці на картинах? Чи «звучить» з картин музика? Як ти гадаєш, яких персонажів - веселих, сумних, ліричних, героїчних тощо - утілюють ці актори та акторки? Поясни.
Номер слайду 3
А тепер пропонуємо зануритися у світ казок Івана Франка. Одним із яскравих персонажів у них є Лис Микита - розсудливий, хитрий, сміливий, схильний поглузувати з недоброзичливців. ПерегляньІван Франко. Вистава для дітей «Лис Микита» («Перший театр» у Львові, фрагмент). Завдання і запитання. Яким представлено Лиса Микиту? Як актору вдається передати його хитру, винахідливу вдачу (манера говорити, міміка, жести...)? Як ти гадаєш, чи справедливо він учинив з Ведмедем? Поміркуй, до якого виду театру належить ця вистава. Поясни свій вибір.
Номер слайду 4
Театральна грамота. Під час перевтілення актору потрібно майстерно володіти сценічною мовою. Вона відрізняється від звичайної побутової. Щоб глядач почув і зрозумів актора, його мова має бути інтонаційно виразною, звучною, із чіткою та ясною вимовою (дикцією). Завдання і запитання. Перевтілься в Лиса Микиту й вислови цю фразу з різними інтонаціями: гучно й гордовито; хитро й крадькома; здивовано; зі злістю. Або запропонуй іншу. Я - Лис Микита, дуже хитрий,Вигадливий і дуже спритний.
Номер слайду 5
Переглянь. М/ф «Лис Микита». Пісня мисливців. Завдання і запитання. Схарактеризуй ритм і динаміку пісні Мисливців. Яким у кінофрагменті представлено Лиса Микиту? Уяви себе диригентом, виконуй під музику диригентські рухи в розмірі 4/4.
Номер слайду 6
Заспівай. Сходинками до майстерності:• Перед розучуванням пісні досліди й виконай ритм мелодії; опрацюй складні для співу фрагменти. Виконуй пісню весело, легко. Завдання і запитання. Поміркуй над текстом пісні. Обговори разом із друзями одне з прислів’їв. Зробіть висновок. Які відкриття відбулися для тебе на уроці?