Задача 2. Записати координати точок на малюнку. К(2); М(5); Р(-1); А(-2); Q(-4); F(-6)
Номер слайду 4
Повторення матеріалу. Задача 2. Записати координати точок на малюнку. ПЕРЕВІРКА: К(2); М(5); Р(-1); А(-2); Q(-4); F(-6)
Номер слайду 5
Розглянемо приклад. Нехай з пункту О в протилежних напрямах виїхали два автомобілі й через деякий час перший був у точці А(-20), а другий – у точці В(15). Який з автомобілів проїхав більшу відстань? Щоб відповісти на це запитання, потрібно порівняти відстані ОА і ОВ. Оскільки ОА=20, ОВ=15, 20>15, то більшу відстань проїхав перший автомобіль. Отже, ми порівнювали не числа -20 і 15, а числа “без знаків” 20 і 15, або ще кажуть: порівнювали модулі чисел -20 і 15.
Номер слайду 6
Модулем числа називають відстань від початку відліку до точки, що зображує це число на координатній прямій. Пишуть: |‒3|=3 (читають: “модуль числа ‒3 дорівнює 3”)|2|=2 оскільки відстань від 0 до 2 дорівнює 2 |-20|=20 оскільки відстань від 0 до -20 дорівнює 20 |0|=0 оскільки відстань від 0 до 0 дорівнює 0
Номер слайду 7
Модулем додатного числа і числа 0 є саме це число, а модулем від’ємного числа – протилежне йому число. Модуль не може бути від’ємним числом.
Номер слайду 8
Розв’язування вправ. Задача 3. Знайти модулі чисел: 1,2; -7; -0,3; +4,15; 1000; 0; - |1,2|=1,2 Розв’язання:|-7|=7|-0,3|=0,3|+4,15|=4,15|1000|=1000|0|=0| - |=
Номер слайду 9
Розв’язування вправ. Задача 4. Знайти х, якщо : х=6 або х=-6 Розв’язання:1) |х|=62) |х|=2,83) |х|=04) |х|=-2Існують два числа, модулі яких дорівнюють 6, отжех=2,8 або х=-2,8 Розв’язання:х=0 Розв’язання: Розв’язання:модуль не може дорівнювати від’ємному числу, отжерівняння не має розв’язків
Номер слайду 10
Розв’язування вправ. Задача 5. Позначте на координатній прямій числа, модулі яких дорівнюють: x01-13-31) |х|=32) |х|=2,5x01-12,5-2,53) |х|=0x01-14) |х|=5x01-1-55
Номер слайду 11
Розв’язування вправ. Задача 6. Знайти значення виразу: 1) |2,7|+|-1,8| = 2,7+1,8 = 4,5;2) |-3,9|-|-0,9| = 3,9-0,9 = 3;3) |-2,5|·|4,2| = 2,5·4,2 = 10,5;4) |7,2|:|-0,6| = 7,2:0,6 = 12;5)6)