Презентація дає уявлення про монументальне мистецтво та його зв'язки з архітектурою. Матеріал презентації можна використати на уроках образотворчого мистецтва.
Монументальне мистецтво та його зв’язки з архітектурою. Площинність та об’ємність зображення.
Номер слайду 2
Монументальні твори – це ті, що є невід’ємними від частини стіни чи будівлі.
Номер слайду 3
Єгипетські художники зображували людей чи предмети за особливими правилами – канонами. Канони давали змогу зобразити людину чи предмет так, щоб показати найхарактерніші їхні риси, ознаки. Кінь. Печера Ласко. Франція. Епоха палеоліту. Полювання на гіпопотамів. Давньоєгипетський рельєф. Отже, постать людей або тварин виглядали площинними, декоративними.
Номер слайду 4
Художники Давньої Греції, створюючи свої монументальні розписи, вже користувалися законами перспективи і застосовували світлотінь,вони прагли якнайточніше передати навколишню реальність. Тому їхні розписи створювали враження об’ємності простору. Тобто простір мав глибину, а постаті та предмети в ньому — об’єм. Лев. Рельєф «Вулиці процесій» у ВавилоніПроцесія на свято Великих Панафіней. Рельєф Парфенона з афінського Акрополя.
Номер слайду 5
Отже, у мистецтві існують два способи зображення: площинний (декоративний) та об’ємно-просторовий (перспективний). Нині художники і скульптори використовують різні мистецькі прийоми, але завжди вважають, що монументальне мистецтво передовсім має бути тісно пов’язане з архітектурою, яку воно прикрашає. Гарахте і Хатхор. Давньоєгипетський рельєф. Гробниця Нефертарі у Фівах. Дракон Сірруш. Рельєф. Брама богині Іштар у Вавилоні
Номер слайду 6
Домашнє завдання: 1 . Усно дати відповіді на запитання 1 і 2 с. 13 підручника;Виконати творчу роботу № 2 с. 13 за мотивами єгипетських стінних розписів, використовуючи єгипетські канони.