ПОНЯТТЯ МУЛЬТИМЕДІАВажко знайти поняття, яке б мало більше трактувань, аніж мультимедіа. Під цим терміном розуміють одночасне використання різних форм подання інформації, даних, що містять інформацію в різних формах (зазвичай у звуковій і візуальній), систем, що підтримують інтерактивне використання тексту, аудіо, відео й графіки тощо.
ПОНЯТТЯ МУЛЬТИМЕДІАОтже, мультимедійний продукт містить такі основні складові: текст, аудіо (звук), зображення, анімацію, відео, інтерактивні елементи. Слово «мультимедіа» вперше було використано в 1965 році для опису шоу, яке поєднало в собі живу рок-музику, кіно, експериментальні світлові ефекти і нетрадиційне мистецтво. Далі впродовж 40 років цей термін означав різне: скажімо, наприкінці 1970-х років під ним розуміли презентації, одержані із зображень від кількох проекторів, синхронізованих зі звуковою доріжкою.І лише на межі ХХ і ХХІ століть це слово набуло сучасного значення.
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІАКреативна економіка (або економіка знань)об’єднує галузі, що базуються на інтелектуальній діяльності (рекламі, архітектурі, кінематографії, дизайні, моделюванні одягу, музейній діяльності тощо). Фахівці цих галузей створюють мультимедійні продукти (кіно, рекламу, інтерактивні музеї та екскурсії) і застосовують засоби мультимедіа у своїй діяльності під час проєктування та моделювання.
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІАНе оминули мультимедійні технології і медицину. Віртуальні операції, моделі людського тіла та процесів, що в ньому відбуваються, широко застосовують під час навчання лікарів. А у повсякденній практиці мультимедійні технології використовуються для проведення різноманітних досліджень, операцій та інших медичних заходів.
СКЛАДОВІ МУЛЬТИМЕДІАТекст — це важлива складова таких мультимедійних продуктів, як електронні презентації, сайти, електронні підручники. Великий вибір шрифтів, різноманітні статичні й динамічні ефекти для оформлення написів дозволяють розробникам мультимедіа підвищити сприйняття тексту та досягти високих естетичних результатів під час його оформлення.Ілюстрації. Знімки, малюнки, комп’ютерна графіка — усе це є сьогодні в розпорядженні тих, хто прагне створити ефектний мультимедійний продукт. Розвиток цифрової фотографії, графічних редакторів і мобільних пристроїв сприяють тому, що сьогодні майже кожний може створювати якісний ілюстративний матеріал. Анімація. Під анімацією розуміють серію зображень, які відтворюються послідовно та імітують рух. Для її створення можна застосовувати програмні технології на зразок Adobe Flash, а також анімовані GIF-файли.
СКЛАДОВІ МУЛЬТИМЕДІААудіо — невід’ємна частина багатьох мультимедійних продуктів. Наприклад, голос диктора в навчальних курсах,музичний супровід в іграх або підкасти (це цифрові аудіофайли, що поширюються через Інтернет і призначені для відтворення на медіапрогравачах). Аудіо записують за допомогою мікрофона або MIDI-інструментів, наприклад, MIDI-клавіатури, що імітує клавіатуру фортепіано. Відео. На відміну від анімації, що складається з окремих зображень, які відтворюються послідовно, відео — це неперервний потік візуальної інформації, який розділяється на окремі кадри під час запису. Коли вони відтворюються з певною частотою (зазвичай 30 кадрів/с), око сприймає їх як безперервний потік візуальної інформації.Інтерактивні елементи створюються в програмний спосіб і забезпечують взаємодію з користувачем. Це — різ-номанітні елементи інтерфейсу користувача, гіперпосилання, керовані користувачем анімаційні об’єкти тощо.