Графічний інтерфейс користувача 8 клас

Про матеріал
Графічний інтерфейс користувача 8 клас (за підручником інформатика 8 клас автор Бондаренко О.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

§ 27 Тема уроку: Графічний інтерфейс користувача24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми

Номер слайду 2

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Графічні методи модуля tkinter. У мові Python існують різні способи роботи з графікою. Так, ви вже знайомі з черепашачою графікою, що реалізується засобами модуля turtle і дає змогу створювати яскраві зображення в окремому графічному вікні. Ви вже знаєте, що для створення графічних програм у мові Python застосовується модуль tkinter — бібліотека класів, призначених для побудови інтерфейсу користувача. § 27

Номер слайду 3

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Завантаження модуля tkinter:import tkinter або from tkinter import*Оскільки модуль tkinter містить описи класів графічних компонентів, то кожен елемент керування буде екземпляром одного з цих класів. Клас Tk Tk є базовим класом будь-якого застосунка на основі Tkinter. Створимо об’єкт root класу Tk — порожнє вікно програми: root = Tk()Через змінну root ми можемо керувати атрибутами вікна. Завершити код графічної програми потрібно командою запуску головного циклу обробки подій: root.mainloop() § 27

Номер слайду 4

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Завантаження модуля tkinter: Отже, мінімальний обсяг коду застосунку є таким:from tkinter import*root = Tk()root.mainloop()Далі у вікно додаються інші елементи керування.§ 27

Номер слайду 5

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Завантаження модуля tkinter: Створимо порожнє графічне вікно:from tkinter import* root = Tk()root.title('Графічна програма') # Встановити заголовок вікна root.geometry('250x150') # Встановити розміри вікна (в пікселях) root.mainloop()§ 27

Номер слайду 6

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Загальні властивості віджетів. Властивості елемента керування визначають, як він виглядає на екрані (наприклад, ширину і висоту, колір тощо). Початкові значення властивостей встановлюються під час створення об’єкта. Віджети створюються викликом конструктора відповідного класу: [<змінна> = ]<клас>([<батьківський_віджет>, ][<атрибут> =<значення>])Батьківський віджет — це елемент керування, до якого буде поміщено створений віджет. Якщо батьківський віджет не задано, то віджет буде розміщено в головному вікні. Далі можуть задаватися значення атрибутів. § 27

Номер слайду 7

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Загальні властивості віджетів. Більшість віджетів у Tkinter мають такі властивості:висота (height), ширина (width), шрифт (font), колір віджета (bg — від англ. background), колір шрифту (fg — від англ. foreground) тощо. Для задання розташування віджета у вікні використовуються відомі вам методи:• place(x, y), де параметри x і y задають зміщення елемента по горизонталі й вертикалі відносно верхнього лівого кута вікна;• pack(), виклик якого розташовує віджети щільно один біля одного. Про ще один метод для розташування віджетів — grid() — ви дізнаєтесь пізніше. § 27

Номер слайду 8

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Загальні властивості віджетів. Розглянемо створення елемента керування напису — об’єкта класу Label. Напис містить рядок (або декілька рядків) тексту й застосовується для виведення заголовків, підписів інших елементів інтерфейсу тощо. Отже, головна властивість об’єкта класу Label — text. Додамо у вікно напис Hello World!.lab = Label(root, text = 'Hello World!', font = 'Arial 18', bg = 'blue', fg = 'yellow') lab.place(x = 50, y = 30)§ 27

Номер слайду 9

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Методи віджетів. Класи графічних компонентів мають методи, які дозволяють змінювати властивості об’єктів. У Py. Charm назву методу можна або ввести з клавіатури, або вибрати зі списку, який відкривається. Щоб скористатися списком, слід: 1) записати назву об’єкта і поставити крапку; 2) дочекатись появи списку і клацнути назву методу.§ 27

Номер слайду 10

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Методи віджетів. Кожен клас графічних компонентів має свій набір методів. Разом із тим деякі методи, наприклад такі як pack(), place(), config(), destroy(), є спільними для всіх віджетів. Конфігурація віджетів задається при створенні, проте й під час виконання програми може виникнути потреба змінити властивості віджета. Це можна зробити, викликавши метод config(). У дужках при цьому зазначають, яким саме атрибутам які значення слід присвоїти.§ 27

Номер слайду 11

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Методи віджетів Змінимо текст та колір тла напису lab:lab.config(text = 'Новий рядок', bg = 'red')Метод destroy() викликається для усунення віджета. Видалимо об’єкт, на який вказує змінна lab: lab.destroy() З’ясувати, чи видимий об’єкт у вікні, можна за допомогою виклику методу winfo_viewable(). Метод повертає 1, якщо об’єкт видно у вікні, і 0, якщо ні. § 27

Номер слайду 12

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Питання для самоперевірки1. Опишіть послідовність дій під час створення вікна програми.2. Поясніть для чого використовується метод config().3. Як змініть у вже створеного віджета класу Label значення атрибута text на 'Нове значення'.?4. Поясніть, як усунути зайвий віджет із вікна.§ 27

Номер слайду 13

24 січня 2023 р.Інформатика 8 клас. Розділ 5. Алгоритми та програми. Домашнє завдання. Проаналізувати§ 27, ст. 173-175§ 27

pptx
Додано
24 січня 2023
Переглядів
1914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку