Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії Викладач: Нестерук Н.Я.
Номер слайду 2
Історія—наука про: минуле людського суспільства; сучасність; закономірності розвитку суспільного життя; конкретні форми у просторово-часовому вимірі.
Номер слайду 3
Знання історії - важливе джерело формування політичної культури учнів Допомагає: визначити життєву, суспільну позицію на основі знань про минуле; розвивати вміння учнів орієнтуватися в подіях сьогоднішнього дня, в сферах політики, економіки, ідеології, культури, демографії.
Номер слайду 4
Основа уроку історії— це активність і творчість учнів
Номер слайду 5
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії — це: організація сприйняття навчального матеріалу учнями, при якій засвоєння знань відбувається шляхом розкриття взаємозв’язків між явищами порівняння нової інформації з відомою, конкретизація, узагальнення, оцінка навчального матеріалу з різних точок зору.
Номер слайду 6
Нестандартні форми пізнавальної діяльності на уроках історії: - модульні технології; - проектні технології; - мозкового штурму; - лекційно-семінарсько-залікова технологія; - консультація; - колоквіум; - інтерактивні методи навчання; - міжпредметні зв’язки; - використання комп’ютера.
Номер слайду 7
Форми організації навчання і правового виховання учнів: урок; міжпредметні зв'язки; позаурочна діяльність; робота в ліцеї.
Номер слайду 8
Нетрадиційні типи проведення уроків з метою підвищення активізації пізнавальної діяльності учнів: урок-практикум; урок-рольова гра; урок-суд; урок-презентація
Номер слайду 9
Брейн-ринги Уроки КВК Уроки вікторини Уроки естафети «Що? Де? Коли?» «Слабка ланка» Уроки семінари Уроки конференції Урок- узагальнення Урок-узагальнення— одна із ефективних форм навчальної діяльності, яка дає змогу глибоко розкрити активізацію пізнавальної діяльності учнів. Типи узагальнюючих уроків:
Номер слайду 10
Урок—гра Гра “Реставрація” Гра “Знайди помилку” Гра “З датами і поняттями” Гра “З історії мого роду” —розвиток творчого мислення, формування логічної смикалки, організація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії Урок-гра
Номер слайду 11
якісний етап впровадження активізації пізнавальної діяльності учнів у навчальний процес Позаурочна діяльність історії— Пізнавальна діяльність це: волонтерська діяльність; історичний гурток “Сучасність”; круглі столи; тижні історії; загальні виховні години; бесіди.
Номер слайду 12
Активізація пізнавальної діяльності учня на уроках історії— це мобілізація інтелектуальних, емоційно-вольових та фізичних сил учнів які здійснюються викладанням за допомогою певних засобів, спрямованих на досягнення конкретних цілей навчання та виховання під час звичайних уроків, різних типів нестандартних уроків, в позаурочній діяльності.