Презентація на тему: Андрій Чайковський “За сестрою” Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі

Про матеріал
Дана розробка допоможе охарактеризувати членів родини Судаків, зокрема Павлуся, розкрити мужність, волелюбство головного героя; виховувати у здобувачів освіти почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, справедливості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Андрій Чайковський “За сестрою” Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творіПідготувала вчитель української мови та літератури. Аліна ОРОБЧЕНКО

Номер слайду 2

Мета уроку:охарактеризувати членів родини Судаків, зокрема Павлуся; розкрити мужність, волелюбство головного героя; виховувати почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, справедливості.

Номер слайду 3

Мозкова атака. А чи добре знаєте ви історію свого народу? З якими загарбниками боровся український народ?Що вам відомо про монголо-татар?Яких видатних ватажків – оборонців Батьківщини ви знаєте?Чи гідні вони називатися патріотами?Як ви розумієте поняття патріотизм?

Номер слайду 4

Опорне слово вчителя. Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях.  Це й рідна домівка, затишна та безпечна. Родина – це твій маленький світ, в якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога. Сьогодні ми також поговоримо про родину Судаків у повісті Андрія Чайковського «За сестрою».

Номер слайду 5

ПЛАН до характеристики Павлуся 1) Павлусь — представник славного козацького роду Судаків.2) Портрет і зовнішність п’ятнадцятирічного юнака.3) Вольові якості: а) цілеспрямованість і наполегливість; б) мужність і витримка; в) незламність і твердість; г) готовність на самопожертву; д) велика сила волі; е) ненависть до гнобителів українського народу, зрадництва.4) Розум і кмітливість: а) володіння зброєю; б) застосування знань, отриманих від діда Андрія і козаків.5) Почуттєві риси: а) справедливість; б) вірність; в) сердечність і доброта; г) гордість; д) кмітливість і винахідливість; е) любов до сестри, родини, рідного краю; є) вміння реально оцінювати ситуацію.6) Павлусь — відважний лицар і герой.

Номер слайду 6

Робота зі схемою: Родина Судаків

Номер слайду 7

Робота зі схемою: Родина Судаків

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Схема аналізу образів. Персонаж. Його портрет. Риси характеру і вчинки,в яких вони виявляються. Найпоказовіший учинок персонажа. Роль персонажа у творі. Висловлювання героя, яке найбільше вразило, схвилювало.

Номер слайду 10

Характеристика образу Павлуся:1. Павлусь — козацький нащадок. 2. Прив’язаність хлопця до сестри, його лицарська поведінка. 3. Засвоєння козацьких умінь та навичок. 4. Відвага, сміливість та кмітливість головного героя. 5. Допитливість, здатність Павлуся до науки, його товариський характер. 6. Твердість у вірі. 7. Співчуття до невільників, волелюбність. 8. Блискучий план врятування сестри. 9. Любов до рідного краю.10. Вірність даному слову.

Номер слайду 11

Образ Павлуся

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Складання сенкану до одного з образів (за вибором)

Номер слайду 14

Літературна гра «Впізнай героя»«Він виходив, коли хотів, у місто, знайомився з ровесниками з багатих татарських родин, їздив на коні, стріляв з лука та рушниці. Був веселий, і за це його всі полюбили. Девлет-гірей наказав видати йому гарну одежу, і тепер годі було впізнати… того… кінського пастуха». «В одній спідниці, простоволоса, виглядала страшно. Очі налилися кров’ю з лютості і розпуки. У руках держала сокиру». «…Він… був кремезний… літ тридцяти. Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперезував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта й замащена, на грудях широко розхристана, звідки визирали широкі косматі та сонцем опалені груди». «…Був одягнений у подерту, брудну одежу і мав на голові татарську шапку. На ногах у нього постоли, обв’язані мотузками. Лице чорне, пожовкле та розкуйовджена борода. …Уся його зброя — довгий ніж». (Харциз Карий.)

Номер слайду 15

Розгадуання кросворду. По горизонталі:1. Ім'я полоненого татарина. 2. Дружина Степана Судака. 3. За допомогою чого Непорадний захопив татарина? 4. Музичний інструмент, яким володів дід Панас. 5. Не скачи у воду, як не знаєш... 6. Герой, який перебував серед козацтва і знав татарську мову. 7. Прізвище козацького ватажка. По вертикалі: 1. Ім'я сестри головного героя повісті.

Номер слайду 16

Гра “Питання - відповідь”•1.     Як звали батька головного героя повісті?•2.     Як звали головного героя повісті? •3.     Хто напав на село? •4.     Що влучило в головного героя, коли той тікав степом?•5.     Хто передчував небезпеку найпершим? •6.     Коли напали вороги на село? •7.     Тварина, завдяки якій головному герою вдалося від нападників?•8.     Назва села, де жила родина Судаків.•9. Дружина Степана Судака.•10. За допомогою чого Непорадний захопив татарина? •11. Не скачи у воду, як не знаєш... •12. Прізвище козацького ватажка.

Номер слайду 17

Гра “Питання - відповідь”•13. Ім’я сестри головного героя повісті. •14. Хто продав головного героя татарам-купцям? •15. Засіб, на якому татари перевозили награбоване майно.•16. Зброя, яку козаки використовували під час бою з татарами.•17. Командир татар.•18. Прізвище одного з козацьких ватажків. •19 Скільки років було Павлусеві? •20. Ім'я полоненого татарина•21 Музичний інструмент, яким володів дід Панас. •22. Кого попросив викупити і звільнити з неволі Павлусь у Девлет – Гінея •23 Чим пригостив Павлусь брата Петра? •24 Що знайшов Семен Непорадний у сідлі хлопчикового коня?

Номер слайду 18

Вправа «Мікрофон»«Сьогодні на уроці я…»«Для мене сьогодні важливим було…»«Найбільше мене вразило..»

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:1. Опрацювати презентацію; 2. Скласти цитатну характеристику Павлуся; Додатково, за бажанням: 3. Скласти усне повдомлення: Якби я опинився на місці Павлуся.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
10263
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку