Підсумкова (річна) контрольна робота з української літератури в 7 класі

Про матеріал
Підсумкова (річна) контрольна робота з української літератури для 7 класу складена відповідно до програми «Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Мовчан Р. В. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017». Контрольна робота складається з тестів закритої та відкритої структури, творчого завдання. Може бути використана для екстернатної, сімейної та інших форм навчання.
Перегляд файлу

Підсумкова  (річна) контрольна робота

з української літератури в 7 класі

 

Тести

           Обрати правильну відповідь (по 1 балу)

1.  До суспільно-побутових пісень належать:

  а) чумацькі, козацькі, жартівливі, жниварські;    

  б) чумацькі, веснянки, бурлацькі, пісні про кохання;

  в) козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі.

 

2.  Коломийкою є рядки:

а)  Ой весна, весна- днем красна,                                   б) Панночка загадочок не вгадала,

     Що ж ти нам, весна, принесла?                                     Русалочку панночку залоскотала.

в)  –Гей, хто в лузі, озовися!                                           г) Сопілочка калинова, мала та тоненька.

   Викрешемо вогню, запалимо люльку!                           Чую тебе з полонини, такась голосенька.

 

3.  За жанром твір Івана Франка «Захар Беркут» - це

   а) історичний роман;                        б) пригодницький роман;

   в) історична повість;                         г) оповідання.

 

4. Що заповідав Тарас Шевченко своєму народові (на основі вірша «Заповіт»)?

   а) Боротися за щасливе майбутнє України;

   б) бути покірними й терплячими; 

   в) стати веселими й заможними

 

5. Про які історичні події розповідається в повісті Андрія Чайковського «За сестрою»?

    а) Про часи татарських набігів на Україну; 

    б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;

    в) про гайдамацький рух на Україні

 

6.  Як   мати   поставилась   до   прояву   милосердя   з   боку Михайлика до бідної жінки?

(за твором «Гуси-лебеді летять» Михайла Стельмаха):

    а) Одобрила вчинок сина;

    б) почала кричати на хлопця;

    в) розгнівалась, що він забрав останнє насіння.

 

7.  Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті Михайла Стельмаха.

    а)  Щасливе дитинство та єднання з природою;

    б)  свободу та щастя українського народу;

    в)  вірне кохання.

 

8.  Через що Климко трохи не три дні перебував у тітки Марини?

       а) Не хотів йти додому;           б) очікував, коли вона принесе солі;      

       в) тяжко захворів;                     г) розшукував дівчину, якій допоміг.

 

9. Символічний образ скарбу виявився у формі (за твором Олекси Стороженка «Скарб»):
       а) шкатулки;                     б) мертвого хорта;       

       в) тайстри грошей;          г) книжки.

 

10. У чому полягала помста мишки хазяїнам (за твором Богдана Лепкого «Мишка»)?
        а) Прогризла всі мішки із зерном;                           б) не давала вночі спати;
        в) знищила гроші;                                                      г) зіпсувала новий одяг.

 

11. З якого матеріалу дівчинка Анна з поезії Ліни Костенко «Кольорові миші» робила кольорових мишей?

     а) пластилін;  б) лоза;  в) сухе листя;  г) кольоровий папір.

 

12. Який вірш Василя Симоненка наповнений жагою до нових відкриттів, закликом до активної діяльності?

а) «Лебеді материнства»;                            б) «Ти знаєш, що ти – людина?»; 

в) «Гей, нові Колумби й Магеллани»;           г) «Крила».

 

13. Які чарівні речі були в домі у Софійки з твору Марини Павленко «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»?

 а) коралі та шафа;   б) коралі та скриня;    в) скриня та шафа;     г) шапка-невидимка та коралі.

 

14.  Яке справжнє прізвище українського силача Івана Сили?

      А) Іван Хвіртка          Б) Іван Богатир             В) Іван Фірцак                  Г) Іван Фурман.

 

              Сформулювати відповіді (по 1 балу)

15. Дайте визначення та наведіть приклади творів.

       Новела - це …..

 

16. Завершіть визначення та наведіть приклади творів.

       Коломийка  - це  … . 

           

                       Установити відповідність (по 2 бали)

17. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.

   а) «далека дорога», «засмучені очі»;                                   1) повтори;                 

   б) «калинонька», «чумаченько»;                                          2) персоніфікація;                

   в) «живе у серці», «обрій землю обніма»;                           3) епітет;                                  

   г) «мита-перемита», «ревний…ревний».                             4) пестливі слова.          

 

18. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:

 1. «Тополя»                                                                    а)  вірш

 2. «Пісня про рушник»                                                 б) балада

 3. «Скарб»                                                                      в) оповідання

 4. «Гуси – лебеді летять»                                              г) історична  повість

                                                                                          д) автобіографічна повість.

                    Творче завдання (4 бали)

19.  Напишіть творчу роботу  на одну з тем:

А.  Прокоментуйте думку О. Стороженка «Не той тільки щасливий, що сам натріскається і виспиться, а той, що й другого нагодує…»                                                                                                                                                                          

Б.  Підтвердіть або спростуйте думку : «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»

В.  « Можна все на світі вибирати, сину,
       Вибрати не можна тільки Батьківщину».  

 

ОЦІНЮВАННЯ.

Завдання 1-16 - по 1 балу; завдання 17-18 - по 2 бали; завдання 19 – 4 бали. Разом - 24 бали.

24-23 бб -  12 балів.        18-17 бб -   9 балів.        12-11 бб - 6 балів.         6-5 бб - 3 бали. 
22-21 бб -  11 балів.        16-15 бб -   8 балів.        10-9 бб   - 5 балів.         4-3 бб - 2 бали. 
20-19 бб -  10 балів.        14-13 бб -  7 балів.         8-7 бб     - 4 бали.         2-1 бб - 1 бал.

 

docx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку