Підсумкова (річна) контрольна робота з української літератури в 7 класі

Про матеріал
Підсумкова (річна) контрольна робота з української літератури для 7 класу складена відповідно до програми «Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Мовчан Р. В. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017». Контрольна робота складається з тестів закритої та відкритої структури, творчого завдання. Може бути використана для екстернатної, сімейної та інших форм навчання.
Перегляд файлу

Підсумкова  (річна) контрольна робота

з української літератури в 7 класі

 

Тести

           Обрати правильну відповідь (по 1 балу)

1.  До суспільно-побутових пісень належать:

  а) чумацькі, козацькі, жартівливі, жниварські;    

  б) чумацькі, веснянки, бурлацькі, пісні про кохання;

  в) козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі.

 

2.  Коломийкою є рядки:

а)  Ой весна, весна- днем красна,                                   б) Панночка загадочок не вгадала,

     Що ж ти нам, весна, принесла?                                     Русалочку панночку залоскотала.

в)  –Гей, хто в лузі, озовися!                                           г) Сопілочка калинова, мала та тоненька.

   Викрешемо вогню, запалимо люльку!                           Чую тебе з полонини, такась голосенька.

 

3.  За жанром твір Івана Франка «Захар Беркут» - це

   а) історичний роман;                        б) пригодницький роман;

   в) історична повість;                         г) оповідання.

 

4. Що заповідав Тарас Шевченко своєму народові (на основі вірша «Заповіт»)?

   а) Боротися за щасливе майбутнє України;

   б) бути покірними й терплячими; 

   в) стати веселими й заможними

 

5. Про які історичні події розповідається в повісті Андрія Чайковського «За сестрою»?

    а) Про часи татарських набігів на Україну; 

    б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;

    в) про гайдамацький рух на Україні

 

6.  Як   мати   поставилась   до   прояву   милосердя   з   боку Михайлика до бідної жінки?

(за твором «Гуси-лебеді летять» Михайла Стельмаха):

    а) Одобрила вчинок сина;

    б) почала кричати на хлопця;

    в) розгнівалась, що він забрав останнє насіння.

 

7.  Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті Михайла Стельмаха.

    а)  Щасливе дитинство та єднання з природою;

    б)  свободу та щастя українського народу;

    в)  вірне кохання.

 

8.  Через що Климко трохи не три дні перебував у тітки Марини?

       а) Не хотів йти додому;           б) очікував, коли вона принесе солі;      

       в) тяжко захворів;                     г) розшукував дівчину, якій допоміг.

 

9. Символічний образ скарбу виявився у формі (за твором Олекси Стороженка «Скарб»):
       а) шкатулки;                     б) мертвого хорта;       

       в) тайстри грошей;          г) книжки.

 

10. У чому полягала помста мишки хазяїнам (за твором Богдана Лепкого «Мишка»)?
        а) Прогризла всі мішки із зерном;                           б) не давала вночі спати;
        в) знищила гроші;                                                      г) зіпсувала новий одяг.

 

11. З якого матеріалу дівчинка Анна з поезії Ліни Костенко «Кольорові миші» робила кольорових мишей?

     а) пластилін;  б) лоза;  в) сухе листя;  г) кольоровий папір.

 

12. Який вірш Василя Симоненка наповнений жагою до нових відкриттів, закликом до активної діяльності?

а) «Лебеді материнства»;                            б) «Ти знаєш, що ти – людина?»; 

в) «Гей, нові Колумби й Магеллани»;           г) «Крила».

 

13. Які чарівні речі були в домі у Софійки з твору Марини Павленко «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»?

 а) коралі та шафа;   б) коралі та скриня;    в) скриня та шафа;     г) шапка-невидимка та коралі.

 

14.  Яке справжнє прізвище українського силача Івана Сили?

      А) Іван Хвіртка          Б) Іван Богатир             В) Іван Фірцак                  Г) Іван Фурман.

 

              Сформулювати відповіді (по 1 балу)

15. Дайте визначення та наведіть приклади творів.

       Новела - це …..

 

16. Завершіть визначення та наведіть приклади творів.

       Коломийка  - це  … . 

           

                       Установити відповідність (по 2 бали)

17. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.

   а) «далека дорога», «засмучені очі»;                                   1) повтори;                 

   б) «калинонька», «чумаченько»;                                          2) персоніфікація;                

   в) «живе у серці», «обрій землю обніма»;                           3) епітет;                                  

   г) «мита-перемита», «ревний…ревний».                             4) пестливі слова.          

 

18. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:

 1. «Тополя»                                                                    а)  вірш

 2. «Пісня про рушник»                                                 б) балада

 3. «Скарб»                                                                      в) оповідання

 4. «Гуси – лебеді летять»                                              г) історична  повість

                                                                                          д) автобіографічна повість.

                    Творче завдання (4 бали)

19.  Напишіть творчу роботу  на одну з тем:

А.  Прокоментуйте думку О. Стороженка «Не той тільки щасливий, що сам натріскається і виспиться, а той, що й другого нагодує…»                                                                                                                                                                          

Б.  Підтвердіть або спростуйте думку : «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»

В.  « Можна все на світі вибирати, сину,
       Вибрати не можна тільки Батьківщину».  

 

ОЦІНЮВАННЯ.

Завдання 1-16 - по 1 балу; завдання 17-18 - по 2 бали; завдання 19 – 4 бали. Разом - 24 бали.

24-23 бб -  12 балів.        18-17 бб -   9 балів.        12-11 бб - 6 балів.         6-5 бб - 3 бали. 
22-21 бб -  11 балів.        16-15 бб -   8 балів.        10-9 бб   - 5 балів.         4-3 бб - 2 бали. 
20-19 бб -  10 балів.        14-13 бб -  7 балів.         8-7 бб     - 4 бали.         2-1 бб - 1 бал.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сазанська Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
2296
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку