Презентація на тему "Числові та буквені вирази. Формули. 5 клас"

Про матеріал
Дана презентація стане у нагоді при вивченні теми "Числові та буквені вирази. Формули" в 5 класі. В презентації розглянуті відмінності між числовими, буквеними виразами, формулами, розв'язані приклади із знаходження значень числових та уквених виразів, на використання відомих формул. Крім того, діти змогут вивесті самостійно деякі формули. Презентацію зручно використовувати під час дистанційного навчання, адже розв'язання всіх прикладів пояснено. Можна розбити вивчення на два уроки, тоді другий урок зручно починати із повторення вивченого матеріалу (слайд "Пригадаємо") та самостійного виконання вправи під музику Моцарта (Моцартотерапія).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Числові та буквені вирази. Формули. Математика5 клас

Номер слайду 2

28+94 Числові та буквені вирази. Формули296:74157·133216-754673·(36+5324)Р=2·(a+b)S=a·b17·(x+5)21+a. S=v·ty+z

Номер слайду 3

Числові та буквені вирази. Формули28+94296:74216+a17·(x+5)Р=2·(a+b)S=a·b. S=v·ty+zчислові виразибуквені виразиформули. Числові вирази – вирази, які складаються із чисел, знаків дій та дужок. Буквені вирази – вирази, які містять букви, числа, знаки дій та дужки. Формула– запис деякого правила за допомогою букв, що встановлює взаємозв’язок між величинами673·(36+5324)

Номер слайду 4

Числові вирази. Склади числовий вираз і знайди його значення:1) добуток суми чисел 28 і 17 та числа 12·(28+17)12=45·12=540452) частка різниці чисел 120 і 45 та числа 15:(120 - 45)1575=75:15=53) частка числа 160 та добутку чисел 8 і 5:160(8·5)40=160:40=44) різниця частки чисел 176 і 11 та добутку чисел 3 і 5-176:113·51615=16 - 15=1

Номер слайду 5

Числові вирази. На склад привезли 42 ящики, у кожному з яких по 25 кг яблук, і 54 ящики, у кожному з яких по 32 кг яблук. Склади числовий вираз для обчислення маси всіх завезених яблук та знайди його значення.42 ящ. по 25 кг54 ящ. по 32 кг? кг. Розв’язання:+42·2554·32=1050+1728=2778 (кг)Відповідь: маса завезених яблук 2778 кг

Номер слайду 6

Буквені вирази. Склади буквений вираз та обчисли його значення: Від суми чисел m і n відняти їх частку, m=48, n=3 (m+n)-m:n(48+3)-48:3=511651-16=35

Номер слайду 7

Буквені вирази. Формули. За перший день магазин продав 1300 зошитів, за другий – на х зошитів менше. Склади вираз для обчислення кількості зошитів, які продав магазин за два дні та обчисли його значення, якщо х=211. Розв’язання:І день – 1300 з.ІІ день - ?, на х з. менше, ніж?+1300(1300-х)=1300+(1300-211)==1300+1089=2389 (з.)1300+(1300-х)=(1300+1300) – х = 2600 – х==2600-211=2389 (з.)Відповідь: за два дні магазин продав 2389 зошитів.

Номер слайду 8

Буквені вирази. Формули. Автомобіль перші а годин їхав зі швидкістю 70 км/год, а потім – b годин зі швидкістю 80 км/год. Склади вираз для обчислення шляху, що подолав автомобіль. Обчисли значення виразу, якщо а=3, b=4 Розв’язання: S=v·t𝒗𝟏=70 км/год𝒕𝟏=a год 𝒗𝟐=80 км/год𝒕𝟐=b год 𝑺𝟐=80b км 𝑺𝟏=70a км 𝑺𝟏 𝑺𝟐 S=70a+80b=70·3+80·4=210+320=530 (км)Відповідь: автомобіль подолав 530 км

Номер слайду 9

Пригадаємо: - які вирази називають числовими виразами? - які вирази називають буквеними виразами? - що таке формула? - що потрібно зробити, щоб знайти значення числового виразу ? - в якому порядку виконуються дії у виразах ? - що потрібно зробити для того, щоб обчислити значення буквеного виразу при заданих значеннях букв?

Номер слайду 10

Вольфганг Амадей Моцарт17561791

Номер слайду 11

Працюємо самостійно:1. Які з наведених виразів числові, а які буквені? Розподіліть вирази у два стовпчики.756:12+3;(13+21)·4;(m-11)+451;(с+23):45;48·26 – (13+63);251-(48·b). Числові вирази. Буквені вирази

Номер слайду 12

Працюємо самостійно:2. Розставити порядок дій в числовому виразі:256:24 + (412-123) :17 +12·251234563. Записати числовий вираз та знайти його значення: Різниця добутку чисел 45 і 8 та суми чисел 36 і 24: 45·8 – (36+24)=360 – 60=3004. Записати буквений вираз та знайти його значення: Різницю чисел х і у помножити на частку чисел m і n, якщо х=48, у=17, m=72, n=12: (x-y)·(m:n)=(48-17)·(72:12)=31·6=186

Номер слайду 13

Розв’яжемо задачу: У вагоні трамвая було х пасажирів. На зупинці з нього вийшло 24 пасажири, а ввійшло у пасажирів. Скільки пасажирів стало у вагоні? Обчисліть значення отриманого виразу, якщо х=62, у=13 Розв’язаннях-24+у62-24+13=51 (п.)Відповідь: у вагоні стало 51 пасажир.

Номер слайду 14

Розв’яжемо задачу: У туристичному таборі є m шестимісних і n восьмимісних наметів, причому загальна кількість місць у шестимісних наметах більша, ніж у восьмимісних. На скільки більше людей можна поселити у шестимісних наметах, ніж у восьмимісних? Знайдіть значення отриманого виразу при m=12, n=8. Розв’язання6·12 - 8·8=Відповідь: в шестимісних наметах можна розмістити на 8 людей більше.6·m8·n-72 - 64=8 (л.)= 6m - 8n

Номер слайду 15

Розв’яжемо задачу: Одна із сторін трикутника дорівнює а см, а дві інші – по b см. Запиши вираз для обчислення периметра трикутника та знайди його значення, якщо а=8, b=7. Розв’язанняаbb. P=a+b+b=a+2b. P=8+2·7=8+14=22 (cм)P=a+2bформула периметра рівнобедреного трикутника. Відповідь: 22 см

Номер слайду 16

Розв’яжемо задачу: Матуся кожного ранку купляє в магазині 2 пляшки молока по х грн, хліб за у грн та 3 пачки соку по m грн. Складіть формулу для обчислення щоденних витрат матусі S. Скільки грошей витратила матуся сьогодні вранці, якщо пляшка молока коштувала 26 грн, хліб – 18 грн, а пачка соку – 28 грн? Розв’язання2ху3m++S=2·26+18+3·28=52+18+84=154 (грн)Відповідь: матуся вранці витратила 154 грн.

Номер слайду 17

Поміркуємо: До фірми надійшло замовлення: треба перекласти документи з англійської мови на українську. Виконання замовлення доручили трьом перекладачам. Один перекладач за годину може опрацювати a сторінок документу, другий – b сторінок, а третій – с сторінок. Що означають наступні вирази?1) a+b2) a+b+c3) (a+b) - c4) b – (a+c)5) a : (b+c) - кількість документів, яку можуть опрацювати за годину перший і другий перекладач - кількість документів, яку можуть опрацювати за годину всі три перекладачі - на скільки документів більше можуть опрацювати за годину перший та другий перекладач, ніж третій - на скільки документів менше можуть опрацювати за годину перший та третій перекладачі разом, ніж другий - в скільки разів більше документів може опрацювати за годину перший перекладач, ніж другий і третій разом

Номер слайду 18

Дякую за увагу! Бажаю вам успіхів !

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Бурдільна Лариса Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жуковська Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мітіна Наталя Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кофель Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Овчар Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Стефаник Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Леоненко Любов Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8.  Yana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Серпенінова Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
pptx
Додано
13 січня 2021
Переглядів
36321
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку