"Використання казок на уроках математики в 5-6 класах"

Про матеріал
Наведені казки, які можна використовувати під час вивчення тем: види кутів, координатна площина, рівняння.
Перегляд файлу

Використання казок на уроках математики в 5-6 класах

КАЗКА ПРО ТРЬОХ БРАТІВ.

Казка про трьох братів сприяє унаочненню та кращому засвоєнню теми «Види кутів» у 5 класі.

Моделі кутів закріплюються на магнітній дошці. Учитель читає казку, а учні засвоюють поняття прямого, тупого та гострого кутів. Дітям пропонується відшукати ці кути в навколишньому середовищі, порівняти їх градусні міри.

Завдяки казці в учнів створюються такі асоціації:

Прямий кут - чесний, відвертий, справедливий;

Тупий кут - товстий, неповороткий;

Гострий кут - жвавий, активний.

Крім формування математичних понять, казка має виховне значення.

Були собі три кути,

Кожний хоче довести:

Я – Важливий, а не ти!

Гострий каже: «Подивись!

Як без мене обійтись!?

Гострий ніж і борона,

Гострі ікла в кабана.

Гострий дзьобик має птах,

    Гострі зуби—вовк, ховрах.

Ти ж ледащо, ні до чого.

Не знайти кута тупого!»

А Тупий на нього грима,

Подивися – я усюди,

Я також потрібний людям.

Я живу на залізниці,

Я в тарілці й сковорідці,

На автомобільних шинах,

На дахах і на машинах.

Тут не витримав Прямий:

Що за сварка, що за бій?

Я, Прямий, потрібен людям,

 Їм без мене скрутно буде.

Стіл не втримається прямо,

Вилетить картина з рами,

І розваляться будинки,

Як поставлять косо стінки.

І на морі, і на суші

Всі кути потрібні дуже.

Тож покиньмо всі розбрати,

Треба людям помагати!

Три ріднесенькі брати.

Хоч були одної вроди,

Не було між ними згоди.

Старший звався кут Прямий,

А середній був Тупий.

Звавсь молодший - Гострий кут.

Ось вони всі троє тут.

Старший чесний був, правдивий,

Працьовитий, справедливий,

При ходьбі він не хилився,    

Прямо в очі всім дивився.

А Тупий –товстезний, млявий.

Гострий був худий та жвавий.

Якось Гострий та Тупий

Дуже посварились           

Так чубилися, що й ну!

Мало не побились.         

КАЗКА ПРО КООРДИНАТНУ ПЛОЩИНУ

Координатна площина          

 

Казка пропонується учням під час вивчення теми: «Координатна площина».

 

У математичнім місті

Літ тому не сто й не двісті,

Літ чотириста назад

Вигадав таке Декарт,

Королева там одна —

Координатна площина.

Королеву шанували,

Їй палац побудували.

Там порядок і достаток,

Називався він Початок.

І були у королеви

Дві дочки — координати.

Старша звалася Абсциса,

А молодша — Ордината.

Кожна срібну стрілку мала,

По своїй прямій гуляла.

А в початку зустрічались,

Потім знову розбігались,

Стали доньки підростати

Кличе їх до себе мати:

Дозволяю вам гуляти.

Лише я повинна знати,

Де ви, з ким ви. У саду

В кожну мить я вас знайду.

Ти Абсцисо, пам’ятай:

Вліво й вправо лиш гуляй,

З Ординатою дружи,

Як молодшу бережи.

Ордината — вгору й вниз,

Ти слідкуй за нею скрізь.

Ви ж на те координати.

Обізвалась Ордината:

-Як ви зможете дізнатись,

Де захочемо сховатись?

Відійду на десять кроків—

Не знайти в траві високій.

Розгнівалась королева,

Стала схожою на лева:

  • Хто не слуха? Подивлюсь!

Вправо, вгору – буде «плюс»,

Вниз і вліво — «мінус» буде!

Розшукаю вас усюди

Кожен напрям має знак.

Я сказала—буде так!

Із тих пір координати

Дуже легко розшукати.

Тільки слід запам’ятати —

Першою стоїть Абсциса,

А вже друга - Ордината.

Не забудьте, що всі кроки

Від початку слід лічити.

І Декарта пам’ятайте!

Успіхів вам любі діти!  

 

 

КАЗКА ПРО ДОБРОГО ГНОМА

 

Казка про доброго Гнома на ім’я Рівність використовується під час вивчення рівнянь. Яскравий малюнок гнома закріплюється на дошці, а вчитель читає першу частину казки, пояснюючи, що означає таємничий корінь Х. Далі формується поняття рівняння, кореня рівняння. Другу частину казки можна прочитати учням в кінці уроку і запропонувати творче домашнє завдання: вирізати з кольорового паперу сливку, яблуко, грибок і записати на них складені самостійно рівняння, щоб на наступному уроці покласти їх до кошика гнома.

Жив собі, був собі Гномик старенький.

Мав собі білу як сніг, бороденьку.

Всі поважали за мудрість його,

Рівністю звали всі Гнома того.

Рівність по світу невтомно блукав,

Бо таємничий він корінь шукав.

А як знаходив, то дуже радів.

Ніжно лунав тоді радісний спів.

Якось ми Гнома у лісі зустріли.

Діти спитати його захотіли:

  • Може не варто той корінь шукати,

Труднощів стільки в дорозі долати?

Гном на березовий сперся ціпок:

  • Слухайте діти уважно урок.

Дуже багато рівнянь є в житті,

Треба для кожного корінь знайти.

Ви ж починаєте з парти шкільної,

З пошуків «ікс» та задачі важкої.

Раджу, хай труднощі вас не лякають,

Той переможе, хто їх подолає.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
1066
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку