На конкурс розробок "Вчительська десятка". Матеріал містить презентацію на тему: "Долучення батьківської громадськості до популярізації кращого досвіду патріотичного виховання".
До проблем взаємодії та співпраці дорослих і дітей слід віднести наступне: готовність батьків співпрацювати зі школою, готовність школи поділитися своїми управлінськими функціями з батьками, роль інформації у налагодженні співпраці батьків і педагогів, виявлення фактів, що заважають встановленню співробітництва педагогів і батьків.
Формування співпраці між учнями, батьками та педагогами залежить, насамперед, від того, як складається взаємодія дорослих у цьому процесі. В основі союзу дорослих - єдність прагнень, поглядів на виховний процес, разом вироблені спільні цілі та виховні завдання, шляхи досягнення намічених результатів.
Головна умова взаємодії школи та сім'ї - повне уявлення про функції та зміст діяльності один одного. Найчастіше сім'я передає естафету виховання школі, тим самим, самоусуваючись від процесу виховання дитини, як особистості. Між тим, в формуванні дитини повинні брати участь обидві сторони, при повному взаєморозумінні та взаємодопомозі одне одному.
Найбільш поширеними формами індивідуальної роботи з батькамиє бесіди і консультації в школі або при відвідуванні учителем сім'ї учня. Класний керівник проводить і групову роботу. До групи підбираються батьки зі схожих родин. З такими родинами розробляється конкретна програма ліквідації прорахунків у вихованні. Велику роль у розв'язанні спільних завдань навчання і виховання відіграють батьківські комітети школи і класу.
Рекомендації: Форми та методи роботи з батьками повинні бути спрямовані на підвищення педагогічної культури батьків, на зміцнення взаємодії школи та родини, на посилення їхнього виховного потенціалу. Методи роботи: спостереження, бесіда, тестування, анкетування. Значне місце в системі роботи класного керівника з батьками учнів приділяється психолого-педагогічній освіті. Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення. Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною. Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей. Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.
Заходи щодо реалізації напрямку : Єдина класна година «Сім’я, родина, рід - які слова святі, вони потрібні кожному в житті!» (до Міжнародного дня родини). Батьківська конференція (із залученням батьків учнів школи) “Світ моєї сім’ї». Для батьків початкової ланки - лекція на тему: “Сім’я-родина як найперше й водночас унікальне соціально-педагогічне середовище морально- фізичного виховання та розвитку дитини”;Диспут на тему “Культура здоров’я, культура взаємин, умови формування”.
Здійснюється індивідуальна допомога родинам із дітьми 1−11 класів через консультації, зустрічі з лікарями, психологами. Практикується виступи спеціалістів-лікарів(у визначені дні педагоги, лікар, психологи ведуть прийом батьків і консультували їх із проблем виховання). Особливо ефективною формою роботи з батьками є “Батьківські десанти” – виступи батьків на класних виховних годинах із цікавими розповідями про професії або про свою діяльність. Проводяться батьківськи збори на теми: «Обережно конфлікт!», «Попередження насильства в родині», «Як не стати жертвою торгівлі людьми».