Презентація на тему: "Дослідницькі завдання на уроках природознавства в початкових класах"

Про матеріал

До методів дослідження, з якими школярі ознайомлюються вже у 1-му класі, належить дослід. Досліди є більш складною формою вивчення природи, оскільки передбачають визначення у штучних умовах особливостей об'єктів; створення спеціально підготовлених умов для їх проведення; формування вміння зіставляти явища і процеси, за якими спостерігають під час досліду, з тим, що відбувається у природних умовах , робити висновки і узагальнення.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дослідницькі завдання на уроках природознавства. Презентація підготовленавчителем початкових класів. Миколаївської ЗОШ І – ІІ ступенівІваніною Оксаною Леонідівной

Номер слайду 2

Повноцінні тільки ті знання, які дитина здобула власною активністю. Песталоцці Йоганн Генріх(1746-1827) видатний швейцарський педагог-демократ,один із основоположниківдидактики початкового навчання

Номер слайду 3

«…на чолі початкової школи повинно стояти природознавство, як джерело найпотрібнішого наукового знання, як найкраща дисципліна розуму, що призвичаює дитину до пильних спостережень, до послідовних висновків, як предмет, що має найкращий моральний і естетичний вплив на виховання людини»Софія Федорівна Русова(1856 - 1940)видатний педагог, просвітитель, суспільна і державна діячка України 

Номер слайду 4

Уроки з освітньої галузі «Природознавство» повинні бути захоплюючими, цікавими, щоб успіхи в навчанні породжували в учнів почуття радості, пізнавальні інтереси. Дитяча допитливість і цікавість поступово має перерости у практичний інтерес до знань з природоохоронної практики.

Номер слайду 5

“Дуже важливо, щоб мислення учнів ґрунтувалося на дослідженні, пошуках, щоб усвідомленню наукової істини передувало нагромадження, аналіз, зіставлення і порівняння фактів. Спостерігаючи явища й картини природи та досліджуючи їх, дитина оволодіває формами й процесами мислення, збагачуєтьсяпоняттями,кожне з яких сповнюється реального змісту причинно-наслідкових зв’язків, помічених гострим зором допитливого спостерігача”Василь Олександрович. Сухомли́нський (1918-1970)український педагогпубліцист, письменник,поет

Номер слайду 6

До методів дослідження, з якими школярі ознайомлюються вже у 1-му класі, належить дослід. Досліди є більш складною формою вивчення природи, оскільки передбачають визначення у штучних умовах особливостей об’єктів; створення спеціально підготовлених умов для їх проведення; формування вміння зіставляти явища і процеси, за якими спостерігають під час досліду, з тим, що відбувається у природних умовах , робити висновки і узагальнення.

Номер слайду 7

На перших етап навчання першокласники не володіють у достатній мірі знаннями про об’єкти природи та навичками дослідницької роботи з ними. Тому вчитель проводить демонстраційні досліди, показує, як треба працювати з предметами природи під час виконання досліду, вказує, як і для чого слід проводити спостереження, на що варто звернути особливу увагу, куди і як записати результати роботи, як фіксувати послідовність етапів проведення дослідів, як робити висновки. Доцільно ознайомити учнів з інструкцією, у якій дається план дій і пропонується певний спосіб фіксації результатів.

Номер слайду 8

Дослід — це відтворення певного явища, створення чого-небудь нового в певних умовах із метою дослідження, випробування. Правила техніки безпеки. Не пробуйте на смак і не нюхайте речовини, з якими працюєте. Чітко виконуйте вказівки вчителя. Не займайте робоче місце без дозволу вчителя. Не торкайтесь руками гарячих предметів. Не використовуйте для дослідів несправне обладнання. При вимірюванні температури почекайте, поки стовпчик рідини в капілярі перестане рухатись. Після виконання роботи помийте руки. Видатний китайський філософ Конфуцій ще понад 2400 років тому помітив таку залежність: Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Те, що я чую, я забуваю. Крізь віки ця мудрість дійшла до  нас, підтверджуючи незамінну роль практичної діяльності людини в пізнанні світу.

Номер слайду 9

Важливою вимогою до демонстрації дослідів є підготовка необхідного обладнання, його встановлення, щоб кожен учень міг спостерігати за діями вчителя. Під час демонстрації дослідів доцільно використовувати запитання практичного характеру. Для повторення і закріплення набутих знань - ставити дітям запитання, відповіді на які потрібно довести дослідом. Наприклад: «Як довести, що у ґрунті є повітря?».

Номер слайду 10

Досліджуємо властивості води. Дослід 1. Воду вилили на стіл. Помітили. Вода розтеклася по столу. Висновок. Вода не має форми. Текуча. ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 11

Досліджуємо властивості води Дослід 2 Висновок. Вода набирає форму посуду.ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 12

Досліджуємо властивості води Дослід 3 Помітили. Ложку добре видно у воді. Висновок. Вода прозора. Ложку опустили у склянку з водою.ppt_xxshearppt_x

Номер слайду 13

Досліджуємо властивості води Дослід 4 Розглянути воду у склянці. Запитання. Чи має вода колір?Висновок. Вода не має кольору. Вона безбарвна.ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 14

Досліджуємо властивості води Дослід 5 Понюхати воду у склянці. Запитання. Чи має вода запах?Висновок. Вода не має запаху.ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 15

Досліджуємо властивості води Запитання. Чи змінився колір води через кілька хвилин?Висновок. Вода розчиняє деякі речовини. Залити пакетик чаю гарячою водою. Дослід 6ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 16

Пісок вкинути у воду. Розмішати. Помітили. Пісок осів на дно. Висновок. Не всі речовини розчиняються у воді. Досліджуємо властивості води Дослід 7ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 17

Досліди з ґрунтом. Дослід 1 Вкинути у воду. Помітили. У воді з’явилися бульбашки. Висновок. У ґрунті є повітря.ppt_xxshearppt_x

Номер слайду 18

Досліди з ґрунтом. Дослід 2 Розглянути. Помітили. У ґрунті є корінці, рештки комах, камінчики і т. д. Висновок. У ґрунті є домішки.ppt_xxshearppt_x

Номер слайду 19

Досліди з ґрунтом. Дослід 3 Нагріти на вогніВідчули. Неприємний запах. Висновок. У ґрунті є органічні речовини.rppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xr

Номер слайду 20

Пропоную досліди разом. Як розпускаються паперові квіти. Це відбувається тому, що папір намокає, вода по капілярах піднімається до країв квітки. Папір поступово стає важчим і пелюстки розкриваються. Відео: https://youtu.be/53p. Phip1c. Dg

Номер слайду 21

Пропоную досліди разом. Як піднімається вода. Відбувається це тому, що папір поглинає воду. Вода піднімається вгору в пористому матеріалі, яким є папір, завдяки капілярним силам, так само, як піднімається вгору від кореня до листя в рослині. При цьому, вода захоплює за собою і фарбу. Відео: https://youtu.be/0lac2_8uf. NY

Номер слайду 22

Пропоную досліди разом. Як малювати на молоціПри додаванні фарби у молоко, на поверхні утворюються гарні розливи від фарби. При додаванні рідкого мила, фарба скупчується у несподівані малюнки на поверхні молока. Відео: https://youtu.be/8 SADQm6be-w

Номер слайду 23

Пропоную досліди разомвпишеш, коханий, назву досліду)

Номер слайду 24

Отже, урок природознавства – це ідеальний час для всебічного розвитку учнів. Саме на цьому уроці у дітей найбільше виникає: «Чому?» Отже, саме дослідницька діяльність формує гармонійно розвинену творчу особистість здатну логічно мислити, знаходити рішення в різних проблемних ситуаціях, здатну систематизувати і накопичувати знання, здатну до високого самоаналізу, саморозвитку і самокорекції. Тому, ми вчителі, маємо стати і порадниками, і помічниками школярів на шляху здобуття природничих знань.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шинкевич Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
12335
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку