Презентація на тему: «Екстер’єр- обличчя будинку. Поєднання конструктивних та декоративних елементів споруд. «Сучасний будинок у кутовій перспективі».

Про матеріал
Пропонована презентація розроблена відповідно нової навчальної програми з образотворчого мистецтва та покликана доповнити матеріал уроку додатковими наочними матеріалами, що спонукають до творчості. Даний ресурс покликаний забезпечити підвищення ефективності вивчення теми. Матеріали апробовані на уроках образотворчого мистецтва в 7 класі, можуть бути використані учнями для самостійного вивчення та поглиблення знань.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок образотворчого мистецтва в 7 класіРозділ І «Образотворче мистецтво в нашому житті»Тема уроку:«Екстер’єр- обличчя будинку. Поєднання конструктивних та декоративних елементів споруд. «Сучасний будинок у кутовій перспективі»Вчитель: Філіпчук О. П. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 м. Бердичева

Номер слайду 2

Нотатки від учителя. Дорогі діти! Сьогодні ми з вами ознайомимося з темою: «Екстер’єр- обличчя будинку. Поєднання конструктивних та декоративних елементів споруд. «Сучасний будинок у кутовій перспективі». Опрацювати тему уроку нам допоможе дана презентація План уроку: Що таке екстер’єр. Які розрізняють екстер’єри. Про що потрібно пам’ятати, виконуючи екстер’єр. Конструктивні та декоративні елементи архітектурних споруд. Художньо- творча робота. Мистецька подорож

Номер слайду 3

Мало знайдеться людей, які ніколи не милувалися б творами архітектури. Гуляючи старими вулицями великого міста, ми не можемо просто пройти повз старовинних будівель, яким вже багато десятків років, декор фасадів яких захоплює красивими архітектурними елементами, творчим задумом майстрів, відгоміном історії та культури минулої епохи.

Номер слайду 4

Екстер’єр (в архітектурі) – це зовнішній вигляд споруди (будинку), що характеризується фізичними параметрами: розмірами, масою, освітленням, співвідношенням елементів і цілого. За екстер’єром можна визначити функціональну та конструктивну суть споруди, епоху будівництва, а також її художню цінність.

Номер слайду 5

Розрізняють зображення фасадів

Номер слайду 6

Виконуючи екстер’єр (фасад) завжди потрібно пам’ятати про: Масштаб- відносний розмір будівлі. Пропорції- співвідношення елементів (частин) предмета між собою, а також відповідно до форми художнього твору загалом. Ритм- чергування певних елементів.

Номер слайду 7

Фасад (екстер’єр) будівлі − це її «обличчя»! При огляді будівлі, що притягує погляд, мимоволі починаєш розуміти, що гармонійне поєднання різних складових перетворює її у справжній шедевр. Найчастіше це відбувається завдяки конструктивним і декоративним елементам, характерним для цієї будівлі. І тоді народжується унікальний, неповторний образ архітектурної споруди.

Номер слайду 8

Впродовж історичного розвитку конструктивні та декоративні елементи архітектурних споруд змінювалися, відповідаючи потребам і естетичним смакам суспільства. У наш час наряду зі збереженням традицій і надбань минулого, завдяки новітнім матеріалам і технологіям з’являються нові форми будівель та сучасне бачення їх декоративного оздоблення. Цей процес можна прослідкувати на прикладі будівель, створених у різні часи та в різних куточках світу. Балюстрада. Сандрик

Номер слайду 9

Тож познайомимося із конструктивними та декоративними елементами будівель2. Французський балкон. Антаблемент 3. Ніша

Номер слайду 10

1. Антаблемент - балочне перекриття прольоту або завершення стіни. 2. Балкон - відкрита площадка, яка виступає за площину зовнішньої стіни і обгороджена перилами. Французький балкон - тип балкона, що не має власне балконної площадки - огорожа встановлюється безпосередньо в отворі із зовнішнього боку, прямо перед дверима. Можливий також варіант з майданчиком, але дуже вузьким. 3. Балюстрада - огородження балконів, сходів тощо, яке складається з ряду стовпчиків (балясин), поєднаних зверху плитою, балкою або перилами. Найчастіше балюстради – це сходові, терасні або балконні огорожі.

Номер слайду 11

4. Колона - вертикальна опора, яка має вигляд циліндричного або багатогранного стовпа і складається з бази, стовбура і капітелі, а також усяка подібна колоні опора з будьякого матеріалу. 6. Ліпний карниз - архітектурна прикраса, що йде уздовж верху стін при поєднанні їх зі стелею або дахом; такі ж прикраси можуть бути над вікнами і під вікнами або навколо верхньої частини п'єдесталу. 5. Консоль - опуклість стіни, зазвичай прикрашена і підтримуюча балкон, галерею, карниз тощо.

Номер слайду 12

7. Ліпнина - рельєфні прикраси (фігурні та орнаментальні) на фасадах та в інтер'єрах будівель. 9. Пілястра (напівколона) - вміщений у стіну чотиригранний стовп з незначним виступом і зазвичай відтворений подібно до колони (має базу, стовбур і капітель). 8. Ніша - архітектурний елемент, декоративне поглиблення в стіні, яке використовується для встановлення статуй, ваз тощо.

Номер слайду 13

10. Сандрик - декоративна архітектурна деталь у вигляді невеликого карниза, розташованого над отвором вікна чи двері на фасадах будівель. 12. Фронтон - напівкругла або трикутна архітектурна прикраса вгорі будівлі або над її головним входом. 11. Фриз - верхня частина споруди у вигляді смуги між головною балкою і карнизом, зазвичай прикрашена малюнком.

Номер слайду 14

Розгляньте фотографії із зображенням будинків в кутовій перспективі

Номер слайду 15

Розгляньте фотографії із зображенням будинків в фронтальній перспективі

Номер слайду 16

Отже, у форму будинків складають об’ємні фігури: куби, паралелепіпеди, багатогранники. Щоб переконливо передати форму куба, необхідно правильно, з однієї загальної точки зору, зобразити кожну сховану від нас грань так, як ми її бачимо. Очевидно, що усі вони набувають зовсім інших обрисів і лише та грань, яка знаходиться у фронтальному положенні, залишається квадратом: художник бачить її без змін.

Номер слайду 17

Різницю в зовнішньому вигляді предметів й уявні зміни називають перспективними, тобто «побаченими наскрізь». А наука, що викладає закони, які допомагають зображувати предмети так, як сприймає їх наше око, називається перспективою. Лінійна перспектива розглядає питання, пов’язані з величиною і формою предметів залежно від точки зору. За кутової перспективи об’єкти, що зображуються, розгорнені кутом до глядача.

Номер слайду 18

Художньо - творча робота

Номер слайду 19

Виконання практичного завдання Намалюйте сучасний будинок у кутовій перспективі. Сплануйте оточення будинку, продумайте його зовнішнє оздоблення, додаючи декоративні та конструктивні елементи архітектури: колони, сходи, балкони тощо.

Номер слайду 20

Етапи зображення будинку у кутовій перспективі 1. Вирішіть композиційне зображення (загальний нарис з урахуванням положень лінії горизонту) 2. Вибір точок сходження.3. Побудова будинку починається з проведення вертикальної лінії - кута, що утворюють видимі стіни будинку. 4. Щоб побудувати дах, необхідно визначити центр відповідної стіни. Для цього проводимо діагональні лінії та через точку їх перетину проводимо вертикаль, на якій розміщуємо точку вершину даху. 5. Деталізуємо малюнок з урахуванням повітряної перспективи, зображаємо рослинність, доріжки тощо.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Ще декілька варіантів виконання роботи

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Будинки в кутовій перспективі

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Мистецька подорож. Сантья́го Калатра́ва (ісп. Santiago Calatrava Valls; 28 липня 1951, Валенсія) — іспанський архітектор та скульптор. Автор футуристичних споруд по всьому світу. Має офіси у Цюриху, Валенсії та Парижі. Займався в Школі архітектури і в Школі мистецтв та ремесел в рідному місті Валенсії. Здобувши освіту в 1975 р., влаштувався на роботу до Швейцарського федерального технологічного інституту в Цюриху, де отримав диплом інженера.

Номер слайду 27

На творчість Калатрави значний вплив справив Ле Корбюзьє. У 1981 році він відкрив свою власну майстерню в Цюриху, причому працював і як архітектор, і як інженер. Його першим проектом став ангар заводу компанії Jakem в швейцарському Мунхвіллені (1983—1985). Взагалі спочатку кар'єра Калатрави була присвячена здебільшого мостам, залізничним станціям, конструкції яких вивели рівень громадських проектів на якісно новий рівень. Ангар заводу компанії Jakem Вокзал Орієте. (Лісабон. Португалія)

Номер слайду 28

Далі була телекомунікаційна вежа у Барселоні (1991). Павільйон для художнього музею Мілуокі став першою його роботою у США. У 2001 році споруджена виноробня Ісіос. Напередодні Олімпіади в Афінах за проектом Калатрави було повністю реконструйовано Афінський олімпійський спортивний комплекс. Першим хмарочосом Калатрави був 54-поверховий Turning Torso у Мальме, Швеція (2005). Нині Калатрава працює над проектом вокзалу — транспортного вузла Всесвітнього торгового центру у Нью-Йорку. Художній музей Мілуокі. СШАХмарочос. Швейцарія

Номер слайду 29

Стиль Калатрави долає грані, що розділяють архітектуру та скульптуру. Він продовжує традиції іспанського модернізму, проте володіє особливою манерою, що включає деякі риси Фелікса Кандели та Антоніо Гауд.

Номер слайду 30

Дякую вам за чудову роботу. Свої роботи ви можете надіслати мені на Вайбер або на ел.пошту

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Леонідова Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гуменюк Валентина Анатоліївна
    Дякую, колего! Матеріал сподобався.Обов'язково скористаюся!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
17410
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку