Дистанційне навчання змусило вчителів вдосконалювати та опановувати нові знання, різноманітні інтерактивні методи, цифровізацію для того, щоб створити успішне та надійне навчальне середовище, де діти зможуть отримати не лише якісні знання, а і психологічну допомогу та підтримку. Я активно намагаюсь йти в ногу з часом і професійними потребами і тому приймаю участь в тренінгах, вебінарах, конференціях, де є можливість переймати досвід колег.
Гейміфікація на уроках історіїЦе підхід до викладання, який використовує ігрові елементи, прийоми та концепції, щоб зробити навчання історії більш захопливим, цікавим та зрозумілим для учнів. Гейміфікація може включати в себе різноманітні ігри, завдання, конкурси, рольові ігри, головоломки, історичні симуляції та інші методи, що дозволяють учням взаємодіяти з історичним матеріалом та засвоювати його більш ефективно. Цей підхід може допомогти створити зацікавленість учнів до історії, розвивати їх критичне мислення, аналітичні здібності та збільшити рівень засвоєння матеріалу. Гейміфікація на уроках історії також може сприяти покращенню співпраці та комунікації серед учнів, оскільки вони можуть брати участь у командних завданнях або змаганнях. Все це сприяє покращенню навчального процесу та сприяє більшому розумінню історичних подій та процесів.
Learning. Apps.org Онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використання і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників. За допомогою цього сервісу з легкістю можна розробити та зберегти інтерактивні завдання, щоб перевірити домашнє завдання та закріпити знання з будь-якої теми у ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. На цьому ресурсі є безліч збережених вправ із різноманітних тем, якими можна користуватись, а також на їх основі можна створити власну колекцію завдань під власні потреби. Для легкості у використанні їх можна зберегти в власному кабінеті, зареєструвавшись в даному онлайновому середовищі.
Робота з папками у «власному кабінеті»З часом вправ накопичується досить багато. Аби систематизувати набір вправ, які знаходяться у вашому "кабінеті", для більш легкого користування, можна створювати папки, як в звичайному комп'ютері, і переміщувати в них відповідні вправи. Для цього достатньо клацнути на папці і дати їй назву, а потім перетягуванням розмістити вправи у відповідні папки:
Що таке ребус?Ребус – це особливий вид загадок, у якому слова зашифровані за допомогою малюнків, літер, цифр, символів. На відміну від звичайної загадки, де об’єкт зашифровано вербально, ребус розвиває ще й логічне образне мислення, увагу, аналітичні здібності, вчить учня нестандартно сприймати графічне зображення, сприяє розвитку творчих здібностей, пізнавальної активності, тренує зорову пам’ять і правопис.
Що таке ребус?Аналіз зображень та структурування слів, позначених малюнками, сприятимуть збагаченню уяви школярів, співвідносити явища дійсності із лексичними одиницями. У процесі розгадування ребусів активізується увага школярів, виробляються навички ретельного аналізу. Ребуси можна використовувати під час вивчення будь-якої теми.
Що таке ребус?Можна зашифровувати історичні терміни, назви держав, імена правителей, діячів культури тощо. Ребуси можна застосовувати на всіх етапах уроку: актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення матеріалу. Використання на уроках готових ребусів сприяє виникненню бажання в учнів самих їх створювати.
Як розгадувати ребуси?Пам'ятайте, що ребус допускає комбінацію двох і більше правил одночасно. Не слід також забувати, що предмет, зображений у ребусі, може мати декілька назв, або мати одну загальну назву і одну конкретну. Вміння правильно назвати зображений на малюнку предмет є однією з головних труднощів при розшифровці ребусів. Рекомендується розшифровувати ребуси по частинах, тобто записати підряд найменування всіх зображених букв, малюнків та цифр, а потім розділити їх на слова та скласти за змістом зашифрований текст.
Учням різних вікових категорій подобається розгадувати ребуси. Зокрема й дев'ятикласники теж із задоволенням долучаються до цієї роботи. Наприклад, під час вивчення теми: «Велика Британія на початку ХІХ ст.» на етапі закріплення матеріалу, можна запронувати дітям такі запитання з використанням ребусів: 1. Напрямок в економічній теорії та політиці, що характеризується вимогами вільної торгівлі та невтручанням держави в економічне життя країни – це:
Учням різних вікових категорій подобається розгадувати ребуси. Зокрема й дев'ятикласники теж із задоволенням долучаються до цієї роботи. Наприклад, під час вивчення теми: «Велика Британія на початку ХІХ ст.» на етапі закріплення матеріалу, можна запронувати дітям такі запитання з використанням ребусів: 2. Перший масовий політичний рух британських робітників у 30-50-х роках що проходив під гаслом боротьби та реалізацію «Народної хартії» - це:
Висновки: Гейміфікація – це застосування принципів гри в неігровому середовищі. Від інших ігрових форматів відрізняється фокусом на досягненні конкретної цілі, а не на власне грі. Може допомогти створити зацікавленість учнів до історії. Розвиває логічне образне мислення, увагу, вчить учня нестандартно сприймати графічне зображення, сприяє розвитку творчих здібностей, пізнавальної активності, а також тренує зорову пам’ять і правопис. Розвиває критичне мислення, аналітичні здібності та прискорює опанування теми. Забезпечує миттєвий зворотний зв'язок. Заміняє застарілі системи оцінювання. Спрощує та робить цікавішою домашню роботу.Ігровий характер виконання завдання допомагає знизити рівень тривожності у дитини та подарувати її позитивні емоції.