Урок на тему "Пісні зимового циклу у творчості колективу "Червона калина".

Про матеріал
Урок розроблений у формі "Квесту", учні в ігровій формі вивчають календарно - обрядові пісні із репертуару фольклорно - етнографічного колективу "Червона калина " Будинку культури с. Зносичі.
Перегляд файлу

Тема. Пісні зимового циклу у творчості колективу «Червона калина».

 

Мета (формувати компетентності): літературознавчу: ознайомити учнів із календарно-обрядовими піснями колективу, зокрема колядками та щедрівками; ключові: уміння вчитися: узагальнювати, систематизувати отриману інформацію, визначити власне ставлення до  творчості аматорського гурту;  загальнокультурну: виховувати любов до рідного краю, родини, роду, культурної спадщини свого народу.

Обладнання: презентація, тексти пісень, картки самооцінки, відеоматеріали

місцевого фольклору.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

Інтерактивна форма уроку: квест(інтелектуально-пошукова гра).

                                                                        Епіграф

                                                        Покажіть мені народ, у якого було б більше                                                 

                                                         пісень. Наша Україна дзвенить піснями.

                                                                                                 М.Гоголь

                                           Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

1.Створення емоційного настрою. Поетична хвилинка.

По небу знов розсипались зірки,

Мов крихти сонця на сувої ночі,

Мов тиха ласка Божої руки , –

Такі високі і такі урочі…

2.Актуалізація суб’єктногодосвіду.

Прийом «Асоціативна в’язанка».

  Які асоціації викликає у вас слово «Різдво?»

– Запишіть асоціативний кущ у зошити.

(Радість, щастя, задоволення, мир, домашній затишок).

ІІ. Цілевизначення та планування.

1.Повідомлення теми уроку.

2.Робота з епіграфом(бесіда).

3.Колективне цілевизначення.

Хочу дізнатися…

…навчитися…

…зрозуміти…

…усвідомити…

4.Планування уроку.

(Учитель пропонує провести урок у формі квесту).

ІІІ. Робота над формуванням знань, умінь та навичок.

1.Слово вчителя.

   Дорогі діти, ми вже з вами вивчили календарно-обрядові пісні, знаємо їх види.

Сьогодні ви матимете можливість поглибити свої знання про пісні цього циклу,ознайомитесь із місцевими колядками та щедрівками, послухаєте їх у виконанні наших земляків – народно-етнографічного колективу «Червона калина».

Щоб урок був цікавішим, пропоную його провести у формі квесту.

  Ми вирушаємо в пошукову мандрівку, щоб знайти скарб, яким для кожного з вас є народна пісня. У нашої мандрівки є маршрут, яким потрібно рухатися і під час якого відвідати всі зупинки, тобто виконати завдання, щоб йти  далі. Для роботи створимо дві групи, роботою яких керують спікери.

2.Перегляд презентації.

Слайд №1.

Квест – це інтерактивна, інтелектуальна пошукова гра, що передбачає послідовне виконання завдань для досягнення мети.

Слайд№2.

У перекладі з англійської мовиquest означає «пошук».

Це пошукова мандрівка.

Слайд №3.

Зупинка «Видова».

Слайд №4.

Зупинка «Символічна».

Слайд №5.

Зупинка «Повчальна».

Слайд №6.

Зупинка «Аналітична».

Слайд №7.

Зупинка «Образна».

Слайд №8.

Зупинка «Колоритна».

Слайд №9.

Зупинка «Імпресіоністична»

Слайд №10.

Зупинка «Пісенна».

3.Інтерактивна гра – квест.

І етап гри – зупинка «Видова».

Учасники кожної групи мають тексти пісень, готуються до виразного читання вголос, читають і визначають, який вид календарно-обрядової пісні у їхньої групи: колядка чи щедрівка.

ІІ етап гри – зупинка «Символічна».

Завдання для І групи: визначити різдвяні символи, пояснити їх значення.

Завдання для ІІ групи:визначити символи-щедрики, свою думку аргументувати.

ІІІ етап гри – зупинка «Повчальна».

Визначити основну думку колядки(І група), щедрівки (ІІ група).

ІV етап гри – зупинка «Аналітична».

Завдання: поділити тексти пісень на змістові частини, визначити їх мікротеми.

V етап гри – зупинка «Образна».

Визначити художні засоби, записати в зошити.

VІ етап гри – зупинка «Колоритна».

Зачитати слова, характерні для нашої місцевостві, що створюють її колорит.

VІІ етап гри – зупинка «Імпресіоністична».

Учасники команд висловлюють власне враження від опрацьованої пісні.

VІІІ етап гри – зупинка «Пісенна».

Кожна група колективно співає свою пісню.

4.Заключне слово вчителя.

  Наша мандрівка успішно закінчилася, тому що обидві команди успішно дійшли до фінішу, і кожен з вас знайшов свій дорогоцінний скарб – пісню, створену народом для нас.

  А наше завдання – вивчати й популяризувати її, щоб вона жила вічно,бо

Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине.

От де, люде, наша слава,

Слава України.

                                                                           Т. Шевченко

5. Перегляд відеоматеріалів «Колядують наші земляки».

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1.Інтерактивна вправа «Мікрофон».

   З піснями якого аматорського фольклорного колективу ми сьогодні ознайомились?

  Пісні якого календарного циклу ми опрацювали?

– У чому полягає особливість цих пісень?

  Для чого нам потрібна пісня?

  Чи можна сказати, що пісня – скарб народу?

2.Заповнення карток самооцінки.

Прізвище  та ім’я

Завдання

Самооцінка

Оцінка членів

Групи

Загальна

оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Домашнє завдання. Вивчити напам’ять колядку або щедрівку із репертуару колективу «Червона калина» с. Зносичі.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 вересня 2020
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку