Правила роботи на уроці Говоримо по черзі; Не перебиваємо;Посміхаємось; Поважаємо думку іншого; Обґрунтовуємо свою думку; Правило піднесеної руки; Позитивне налаштування; Випромінюємо впевненість; Критикуємо ідеї, а не особу, що їх висловила; Слухаємо й чуємо; Доброзичливе ставлення; Радіємо успіхам
Хімія – природнича наука. Хімія – це наука про речовини та їх перетворення. Демонстрація 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). Демонстрація2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
Основні завдання хіміїОсновне завдання хімії – дослідження властивостей, складу та будови речовин, а також умов, за яких речовини можуть перетворюватися на інші речовини. Основні завдання хімії Створення альтернативної дешевої сировини. Комплексне використання сировинних ресурсів. Багаторазове використання сировини. Використання відходів як сировини
Питання на «12 балів»Назвіть відомі вам науки про природу.1 Що вивчає хімія?2 Основні завдання хімії.3 Спробуйте самі назвати предмети, що так чи інакше не пов'язані з хімією. Предметом вивчення хімії є?Наведіть приклади несприятливого впливу хімії на навколишнє середовище або людину. Чи використовують інші природничі науки хімічні знання?Філео означає «люблю», фобос — «боюсь». Поясніть терміни «хемофілія» і «хемофобія», які відображають протилежні точки зору людей стосовно хімії. Хто з них має рацію? Обґрунтуйте свою позицію. Наведіть приклади коли знання з хімії допомогають розв’язувати складні проблеми. Що, на вашу думку, вивчають біохімія, космохімія, геохімія, агрохімія, кристалохімія?Чому потрібно вивчати хімію?Підготуйте усне есе на тему «Як зробити наше довкілля чистим».456789101112
«Валіза, смітник, м’ясорубка» «Валіза, смітник, м’ясорубка»: на дошці — три аркуші формату А4 із зображеннями валізи, смітника та м’ясорубки. Запишіть на наліпках те, що, без сумнівів, виявилось цінним, що можна забрати із собою та покласти у валізу; те, що абсолютно непотрібне, і його можна викинути на смітник; те, над чим варто подумати ще, спробувати осмислити це потім, після заняття. Потім по черзі наклейте свої папірці на відповідні малюнки й аргументують свій вибір.