Комп'ютерна та ігрова залежність. Викона: Стрельбицький Євгеній
Номер слайду 2
Запровадження комп’ютерних технологій. Бурхливий розвиток комп'ютерних технологій в останні роки накладає певні умови розвитку особистості сучасного дитини. Потужний потік нової інформації, застосування комп'ютерних технологій, саме поширення ігор надає великий вплив на виховання сучасних дітей і підлітків. Створення виховного простору - це необхідна умова становлення дитини не тільки у стінах освітнього закладу, але й за його межами. Сьогодні істотно змінюється структура дозвілля дітей і підлітків. Істотну роль виховного процесу займає комп'ютер або телефон. Він поєднує у собі можливості телевізора, музичного центру, книжки.
Номер слайду 3
Ознаки залежності від компютера Наявність у людини сильного роздратування при спробах близьких людей обмежити час гри або інтернет-серфінгу. 2. Підвищення настрою в періоди, які він проводить за компютером. 3. Компютерна залежність проявляється в тому, що людина уникає особистого спілкування, воліє листування через інтернет або соціальні мережі. 4. Людина відмовляється виходити на вулицю, не цікавиться нічим, крім ігор або пошуку чого- небудь у мережі, говорить тільки про своє захоплення або просто ігнорує спілкування з родичами і друзями.
Номер слайду 4
Після того, як людина один або кілька разів пограла у рольову компютерну гру, їй починає подобатися компютерна графіка, звук, сам факт імітації реального життя або якихось фантастичних сюжетів. Хтось все життя мріяв постріляти з ручного кулемета, хтось – посидіти за кермом Ferrari або за штурвалом бойового винищувача. Компютер дозволяє людині з досить великою наближеністю до реальності здійснити ці мрії. Починає реалізовуватися несвідома потреба в прийнятті ролі. Людина отримує задоволення, граючи в компютерну гру, чому супроводжують позитивні емоції. Стадії розвитку психологічної залежності від компютерних ігор 1. Стадія легкої захопленості.
Номер слайду 5
Фактором, що свідчить про перехід людини на цю стадію формування залежності є поява в ієрархії потреб нової потреби – гра в компютерні ігри. Насправді нова потреба лише узагальнено позначається нами як потреба в компютерній грі. Насправді структура потреби значно складніша, її справжня природа залежить від індивідуально-психологічних особливостей самої особистості. Іншими словами, прагнення до гри – це, швидше, мотивація, детермінована потребами втечі від реальності та прийняття ролі. Гра в компютерні ігри на цьому етапі приймає систематичний характер. 2. Стадія захопленості.
Номер слайду 6
За даними Шпанхеля, всього 10-14% гравців є «завзятими», тобто ймовірно знаходяться на стадії психологічної залежності від компютерних ігор. Ця стадія характеризується не тільки зрушенням потреби в грі на нижній рівень піраміди потреб, але й іншими, не менш серйозними змінами – у цінніснносмисловій сфері особистості. Відбувається інтерналізація контролю, зміна самооцінки і самосвідомості. Залежність може оформлятися в одній з двох форм: соціалізованої і індивідуалізованої.3. Стадія залежності.
Номер слайду 7
Соціалізована форма ігрової залежності відрізняється підтримкою соціальних контактів із соціумом. Такі люди дуже люблять грати спільно, грати за допомогою компютерної мережі один з одним. Ігрова мотивація в основному носить характер змагання. Ця форма залежності менш згубна у своєму впливі на психіку людини, ніж індивідуалізована форма.м
Номер слайду 8
Для людей з індивідуалізованою формою залежності такі перспективи набагато більш реальні. Це крайня форма залежності, коли порушуються не тільки нормальні людські особливості світогляду, а й взаємодія з навколишнім світом. Порушується основна функція психіки – вона починає відбивати не вплив обєктивного світу, а віртуальну реальність. Ці люди часто подовгу грають поодинці, потреба в грі знаходиться у них на одному рівні з базовими фізіологічними потребами. Їх компютерна гра – це свого роду наркотик. Якщо протягом якогось часу вони не «беруть дозу», то починають відчувати незадоволеність, відчувають негативні емоції, впадають у депресію. Це клінічний випадок, психопатологія чи спосіб життя, що веде до патології.
Номер слайду 9
4. Стадія прихильності. Ця стадія характеризується згасанням ігрової активності людини, зрушенням психологічного змісту особистості в цілому в бік норми. Відносини людини з компютером на цій стадії можна порівняти з не щільно, але міцно пришитим гудзиком. Тобто людина «тримає дистанцію» з компютером, проте повністю відірватися від психологічної прихильності до компютерних ігор не може. Це найтриваліша з усіх стадій – вона може тривати все життя, в залежності від швидкості згасання прихильності. Людина може зупинитися у формуванні залежності на одній з попередніх стадій, тоді залежність згасає швидше. Але якщо людина проходить всі три стадії розвитку психологічної залежності від компютерних ігор, то на цій стадії він буде перебувати тривалий час.