Презентація на тему: "Культура емоцій".

Про матеріал
Презентація на тему: "Культура емоцій" розкриває такі поняття:емоції, керування емоціями, емоційний інтелект, «я-повідомлення». 5 клас НУШ «Здоров'я, безпека та добробут » підручник Воронцова Т. В., Пономаренко В.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

§ 17. Тема: Культура емоцій.

Номер слайду 2

Основні поняття і терміни: емоції керування емоціями емоційний інтелект «я-повідомлення»

Номер слайду 3

У цьому параграфі ви:1. пригадаєте, що таке емоції;2. дізнаєтеся, що таке емоційний інтелект;3. потренуєтеся висловлювати свої почуття.

Номер слайду 4

Емоції – це переживання, в яких виявляється ставлення людей до навколишнього світу й до самих себе. Позитивні (радість, любов, захват, задоволення Негативні (гнів, страх, жах, огида)

Номер слайду 5

ПРО ЩО ПОВІДОМЛЯЮТЬ ЕМОЦІЇЩодня у нашому житті відбувається чимало подій, які не залишають нас байдужими та викликають різні емоції. Щось небезпечне зазвичай породжує неприємні переживання - страх, гнів, образу, а щось добре - задоволення, вдячність, цікавість.

Номер слайду 6

На перший погляд здається, що неприємні емоції — це вади, і їх треба долати. Та хіба не відчуття страху попереджає нас про небезпеку, втримує від необачних вчинків або змушує швидко діяти? Емоції - це неначе пристрій, який повідомляє: «Все гаразд, тобі нічого не загрожує» або «Обережно! Це небезпечно!»

Номер слайду 7

Розгляньте малюнок і назвіть, які емоції приємні, а які -неприємні. Мал. 50. Колесо емоцій

Номер слайду 8

Об'єднайтеся у пари. По черзі кидайте гральний кубик і розкажіть одне одному про ситуації, коли ви відчували такі емоції.

Номер слайду 9

РОЗВИВАЄМО ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТЕмоційний інтелект - це вміння розпізнавати свої емоції та керувати ними.

Номер слайду 10

Мал. 51. Складові емоційного інтелекту

Номер слайду 11

Об'єднайтеся у пари. Розгляньте мал. 52 і обговоріть, який рівень емоційного самоконтролю ви маєте.

Номер слайду 12

Завантажте за QR-кодом картки, роздрукуйте і виріжте їх. Пограйте у гру, щоб потренуватися розпізнавати та прогнозувати свої емоції в різних ситуаціях. Почніть вести «Щоденник емоцій» ви навчитеся стежити за своїм емоційним станом та з'ясуєте, які події у вас викликають сильні емоції.

Номер слайду 13

Невербальний вияв емоцій. Людина може виявляти та розуміти почуття без слів. Коли вона радіє, це видно з блиску в її очах, задоволеного виразу обличчя, усмішки. Ми дізнаємося про це навіть з радісного голосу в телефоні. Щоб навчитися розуміти й висловлювати почуття без слів, пограйте в гру «Передай маску». (мал. 53)

Номер слайду 14

Стати в коло. Хто починає гру, повертається до найближчого сусіда праворуч і зображує на обличчі якесь почуття (радість, сум, задоволення, гнів, подив). Його сусід спершу переймає «маску», відтворює її, а відтак, повернувшись до наступного гравця , змінює вираз обличчя і передає йому свою «маску».

Номер слайду 15

Обговоріть, які емоції ви зображали? Назвіть їхні ознаки (міміка, жести, положення тіла, сила голосу, інтонація).

Номер слайду 16

Види емоцій

Номер слайду 17

Керування емоціями. Непристойно було на людях виявляти свій страх, гнів, сум радість. Тепер лікарі з’ясували, що холодні, стримані люди частіше хворіють і мають більше психологічних проблем. Тому вони радять відверто висловлювати свої почуття.

Номер слайду 18

Передусім слід навчитися висловлювати емоції, доки вони ще не набрали руйнівної сили. Висловлювати свої емоції найкраще за допомогою «Я-повідомлення». Це речення, яке містить слова «я», «мені», «мене» і повідомляє про нашу проблему і наші почуття.

Номер слайду 19

Наприклад, вас дратує, коли хтось без дозволу бере вашу лінійку. В такому випадку скажіть: «Мені не подобається, коли без дозволу беруть мої речі». Повідомлення про свої емоції в такий спосіб викликає розуміння і бажання допомогти.

Номер слайду 20

Схема «Я-повідомлення»— Я засмучуюся / Я відчуваю ...— Я тебе зрозумів/зрозуміла. Що я можу зробити, щоб ти почувався/почувалася краще (не засмучувався/не засмучувалася)?— Будь ласка, давай ...

Номер слайду 21

Перейдіть за QR-кодом. Об'єднайтеся у пари, перетворіть наведені висловлювання на «Я-повідомлення» за зразком (мал. 55).

Номер слайду 22

Розіграйте діалоги у парах. Мал. 55. Як змінити «Ти-повідомлення» на «Я-повідомлення»

Номер слайду 23

У віртуальному спілкуванні для висловлення емоцій використовують емотикони (смайлики). Але ними не варто зловживати, як і писати все повідомлення великими літерами, бо мовою соціальних мереж це означає крик. Не варто робити нічого з того, чого ви не хотіли б отримати на свою адресу. Не можна ображати інших у коментарях, поширювати плітки, розміщувати чужі фото без дозволу.домлення з емотиконами. Емоції під час спілкування у соціальних мережах. Мал. 56. ЕПовідомлення з емотиконами. Скорегуйте повідомлення Ангеліни, щоб зменшити кількість смайликів.

Номер слайду 24

Перейдіть за QR-кодом і подивіться відео. Обговоріть, як можна бути джерелом позитивних емоцій в інтернеті.

Номер слайду 25

Мозаїка завдань до теми1. Визначте, які твердження істинні, а які - хибні.а. Негативні емоції — шкідливі.б. Емоційний інтелект можна розвинути.в. Висловлювати свої емоції найкраще за допомогою «Я-повідомлення».

Номер слайду 26

2. Прочитайте речення і замініть емотикони словами.

Номер слайду 27

3. Розкажіть, які емоції, на вашу думку, виникають у людей у наведених нижче ситуаціях.а. Учителька не викликала Іру відповідати, тому вона викрикнула відповідь. Що відчуває Іра? б. Що відчувають інші?в. Ігор отримав зошит із результатами контрольної роботи. Він розгорнув його і почав усміхатися. Що відчуває Ігор?

Номер слайду 28

4. Напишіть есе про один із найприємніших епізодів вашого життя.

Номер слайду 29

5. Розкажіть, що вас найбільше здивувало на цьому уроці.

Номер слайду 30

6. Оцініть свої досягнення. 1. Я можу розповісти, що таке емоційний інтелект.☆☆☆2. Я вмію висловлювати свої емоції за допомогою «Я-повідомлень».☆☆☆3. Я знаю, як виражати свої емоції під час віртуального спілкування.☆☆☆

Номер слайду 31

Домашнє завдання. Переглянути відео урок за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=OEEfe. W10 Jvc1. Опрацювати. § 17 ст. 130‒1372. Виписати нові поняття.3. Виконати. Мозаїка завдань до теми.4. Виконати тести за посиланням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7838237

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подолинна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
2344
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку