Презентація на тему "М. Метерлінк "Синій Птах"

Про матеріал

Презентація на тему "М.Метерлінк "Синій Птах" містить основні відомості про особливості "нової драми", її представників , зокрема М.Метерлінка, .У роботі розкрито риси символістської драми М.Метерлінка, поняття "символізм". Презентація з теми допоможе учням перевірити свої знання сюжету драми-феєрії "Синій Птах", уміння розкривати символи твору, визначати головну думку, проводити компоративний аналіз, узальнювати знання про філософське осмислення Людини М.Метерлінком .
Частково використані матеріали презентації І.М. Рогової: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-pidibranimi-metodami-do-vivcenna-temi-moris-meterlink-sinij-ptah-374210.html

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: «У пошуках Синього Птаха» План 1. М. Метерлінк – бельгійський драматург , творець «нової драми».2. Одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у творі М. Метерлінка «Синій птах».

Номер слайду 2

Сподівання. Осмислити головні засади «нової драми» та символістської драми М. Метерлінка Осягнути філософські проблеми , порушені у творі М. Метерлінка «Синій Птах».

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Метод «кошик ідей» Що об’єднує цих авторів?Г. Ібсена. Дж. Б. Шоу. М. Метерлінк. А. Чехов. Лесю Українку Новатори

Номер слайду 8

Моріс Метерлінк (1862-1949)

Номер слайду 9

М. Метерлінк – «бельгійський Шекспір»

Номер слайду 10

Концепція символістського театру. Моріс Метерлінк – творець символістської драми

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Виконати кроссенс

Номер слайду 13

Символізм (від. грецьк. symbolon – знак, символ, ознака) – одна із течій модернізму, в якій замість художнього образу, що відтворює певне явище, застосовується художній символ, що є знаком мінливого “життя душі” і пошуком “вічної істини”.

Номер слайду 14

Символ відрізняється узагальненістю, багатозначністю, таємним змістом; обумовлений типом культури і контекстом.за допомогою символу, художнього знаку, алегоричного образу можна відтворити приховану, незбагненну суть речей.

Номер слайду 15

Символізм

Номер слайду 16

Світ створений вищими силамиІснують глибини душі та руху, які належить пізнати і відкрити. Керується вищими силами. Символісти вважають

Номер слайду 17

Оділон Редон(1840-1916) французький художник, графік  та  художній критик. Оділон вважається одним з засновників течії символізму в живописі 

Номер слайду 18

Осяяння

Номер слайду 19

Річард Вагнер (1813-1883)Німецький композитор, диригент, творець музичної драми, опери. «Летючий голландець», «Трістан і Ізольда»- твори, у яких автор за допомогою символів розкриває важливі духовні проблеми людства

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Драма-феєрія (або феєрія; фр. feerie, від фр. fee — фея, чарівниця) сценічні ефекти та трюкирізновид драми фантастично-казковий сюжетфантастично-міфічні істоти

Номер слайду 22

Сюжет - казкова подорож. Фольклорний мотив Особливості сюжету

Номер слайду 23

Проблемне питання. Як ви вважаєте, чому дія в п’єсі відбувається у ніч напередодні Різдва? Казкові перетворення та пригоди зазвичай трапляються саме на Різдво. Метерлінк обрав цей час для того, щоб показати “диво духовного народження людського в людині, відкриття вічної таємниці буття”.

Номер слайду 24

Уві сні Тільтіль і Мітіль відправляться в подорож за Синім Птахом

Номер слайду 25

В яку країну потрапляють діти?

Номер слайду 26

Що ілюструє ця картина?

Номер слайду 27

Як ви зрозуміли голос природи? Дух Дуба каже Тільтілю: «...ти шукаєш Синього Птаха, тобто ти хочеш розгадати найбільшу Таємницю буття, Таємницю щастя, – розгадати для того, щоб Люди нас потім остаточно підкорили».

Номер слайду 28

А проте нас досить... Ви знаєте, брати мої, про що йдеться... Оця дитина завдяки талісманові, викраденому в могутніх сил Землі, може заволодіти Блакитним Птахом і вирвати нашу таємницю, яку ми берегли з часів зародження Життя... Одначе ми достатньо знаємо Людину, щоб не мати жодного сумніву щодо лихої долі, на яку вона прирече нас, щойно заволодіє цією таємницею. Тому, гадаю, будь-яке вагання — це не лише — глупство, а навіть злочин! Настає вирішальна мить. Дитина мусить загинути, поки ще не пізно. Яку проблему порушує автор?На чиєму боці драматург?

Номер слайду 29

Яку істину пізнають діти, потрапивши у Сади Блаженств? Я — Найтовсті-ше Блаженство, Блаженство Бути Багатим.. А ось Блаженство Вдоволеного Честолюбства — в нього пухке та набундючене обличчя. Ось Блаженство Пити Коли Вже Не Відчуваєш Спраги та Блаженство їсти Коли Вже Не Відчуваєш Голоду — вони близнюки й кульгають на обидві ноги. Ось Блаженство Нічого Не Знати — глуха тетеря — і Блаженство Нічого Не Розуміти — сліпе, мов кріт. Ось Блаженство Нічого Не Робити і Блаженство Спати Більше Аніж Потрібно.. Аж ось нарешті Заливний Регіт — у нього рот по самісінькі вуха, супроти цього Реготу всі безсилі...

Номер слайду 30

Про які Блаженства говорить автор? Я — твій вірний служитель, Блаженство Доброго Здоров'я... Я не найвродливіше з усіх, однак найповажніше. Пізнаватимеш мене?.. А ось Блаженство Чистого Повітря, воно майже прозоре. Ось у сірячині Блаженство Любити Батьків — воно завжди журиться, бо на нього ніколи не зважають... А ось Блаженство Блакитного Неба — природно, вбране у блакить, і Лісове Блаженство, що, певна річ, одягнене в зелень. Ти бачитимеш їх щораз, як визирнеш у віконце... Ось іще добрі Блаженства Сонячних Днів у діамантовому вбранні та Весни — у коштовних смарагдах...

Номер слайду 31

Блаженства РадостіПопереду — Радість Справедливості, вона всміхається, щойно відновлюється якась порушена справедливість. Я ще надто юне — на моїм віку вона жодного разу не всміхалась. За нею — Радість Доброти — найщасливіша, а проте й найсумніша, їй завжди кортить розрадити Лиха — насилу її стримуємо. Праворуч од неї — Радість Виконаної Праці та Радість Мислити. Далі — Радість Розуміти,

Номер слайду 32

Поясніть символічний образ Материнської ЛюбовіМатеринська Любов. Тільтілю! І Мітіль!.. То це ви? . А я сиділа собі однісінька вдома, де сяють радістю душі всіх матерів!.. Та спершу поцілуйте мене, поцілуйте з усією душею!.. Хутчіш до моїх обіймів!. Чи ж ви не впізнаєте мамину любов?.. Адже я не старію... Щодня мене повнить снага, юність, щастя... Кожна ваша усмішка відмолоджує на рік!.. Тільтіль . А з чого зіткана твоя чарівна сукня?.. Із шовку, зі срібла чи з перлів?.. Материнська Любов. Та ні... Вона — з ваших цілунків, поглядів і пестощів... Кожен цілунок вплітає в неї сонячного чи місячного променя...

Номер слайду 33

Прокоментуйте ілюстрацію до твору.

Номер слайду 34

Тільтіль і Мітіль бачать, як із розкритих могил повільно виростають «цілі снопи квітів», встає зоря. «Блищить роса, розпускаються квіти, у гілках шарудить вітер, дзижчать бджоли, прокидаються птахи і наповнюють простір... гімном Сонцю і Життю». Цвинтар перетворюється у чарівний сад. "Де ж мертві?» – питає брата Мітіль. «Мертвих немає», – відповідає хлопчик. Зачитайте уривок і визначіть головну думку .

Номер слайду 35

Що ілюструє ця картина? Які таємниці відкриваються дітям ?

Номер слайду 36

Як слід розуміти результат пошуків Синього Птаха?Тільтіль. Але ж я не маю ніякого Блакитного Птаха!.. Птах Спомину почорнів, Птах Майбуття почервонів, Птахи Ночі повмирали, а Лісового Птаха я так і не впіймав... Хіба я винен, що вони змінюють колір, гинуть чи втікають?..

Номер слайду 37

Картина «Прощання». Обгрунтуйте її назву .

Номер слайду 38

Чому горлиця відлітає?

Номер слайду 39

Фінал п’єси - відкритий. Щастя

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Переплетені дві грані існування. Фантастичний. Життя в сім’ї дроворуба. Реальний Затишна небагата хатина, клопоти батьків. Ніч напередодні Різдва. Для чого, на вашу думку, автор використав прийом олюднення?

Номер слайду 42

Здійснюється усвідомлення складного через просте, високого через буденне. . “Потрібно бути сміливим, щоб бачити приховане”,— говорить фея Берилюна. Час. Дорога. Буття«Я хотів сказати, що людство завжди має прагнути [рухатися] вперед, що в цих блуканнях воно завжди зростає, наливається новими соками...». М. Метерлінк

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Подорож Тільтіль і Мітіль-це

Номер слайду 45

Синій Птах – це …

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Кадри з фільму «Синій птах» (США – СРСР, 1976, режисер Джорж К’юкор). У ролі Феї – Елізабет Тейлор «Синій птах» М. Метерлінка в кіно Перший фільм за п'єсою «Синій птах» М. Метерлінка був створений ще в 1910 р. (Велика Британія). Сценарій до фільму написав сам автор. Наступним кроком у кіномистецтві став фільм французького режисера Моріса Турньора, знятий у 1918 р. (США). Кіноепопею продовжив американський режисер Уолтер Ланг у 1940 р. За операторську роботу та спецефекти фільм отримав премію «Оскар». Кадри з фільму «Синій птах» (США, 1940, режисер. Уолтер Ланг)

Номер слайду 48

Переклади Окремі драми Моріса Метерлінка ще за його життя українською перекладали Євген Тимченко, Марія Грінченко, Наталя Кобринська, Максим Антонюк, Павло Долина та інші. ... Пізніше «Синього птаха» перекладали Максим Рильський і Надія Гордієнко-Андріанова. У наш час твір перекладали Степан Грицюк (1997) та Дмитро Чистяк (2007).

Номер слайду 49

Домашнє завдання: скласти усний твір за обраною цитатою.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ковальчук Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
14058
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку