Презентація "Медіаграмотність та медіагігієна " може використовуватися на виховних годинах для формування в учнів розуміння, що не все, що ми бачимо та чуємо відповідає дійсності, пояснює, значення "медіа" в сучасному світі.
Медіа – що це?У комунікації ме́діа (англ. media — засоби, способи) — це канали та інструменти; їх використовують, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію або дані. Медіа часто згадувано як синонім до масс-медіа або новинних медіа, але в ширшому користуванні вони означають єдине середовище; його використовують, щоб передавати будь-які дані в будь-яких цілях.
Ме́діагра́мотність. Ме́діагра́мотність (медійна грамотність) — сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив. В основі медіаграмотності — модель, яка заохочує людей замислюватися над тим, що вони дивляться, бачать, читають. Медіаграмотність дозволяє споживачам критично аналізувати медіаповідомлення з тим, аби помічати там пропаганду, цензуру або однобокість в новинах і програмах суспільного інтересу (і причини таких дій також), а також розуміти як такі фактори як особа власника медіа, модель фінансування впливають на інформацію і кут її подачі.
Ваші Дії: Перегляньте картинки;На їх основі складіть (вигадайте) сюжет фоторепортажу;Дайте назву фоторепортажу;На ватмані позначте назву, розташуйте і прикріпіть картинки згідно з вашим “сюжетом”;Продумайте коротку розповідь про цей сюжет у стилі газетної статті;Презентуйте результат вашої роботи.
Що почитати. Ресурси. Vox. Ukraine. Один із напрямів роботи цього сайту – розвінчування міфів, які поширюють політики. Журналісти перевіряють їхні виступи на чесність і конкретними даними підтверджують свої висновки. Ua. Review. Цей ресурс сатиричних фейкових новин – цілковита протилежність попереднього. Деякі з них є, очевидно, неправдивими, і з них можна лише посміятися, але ЗМІ вже поширювали новини з Ua. Review як цілком серйозні. Наприклад: «Газпром замість грошей віддасть “Нафтогазу” ФК “Зеніт”», «Квиток на гіперлуп Львів – Жовква коштуватиме 5 000», «На Полтавщині затримали прокурора під час отримання хабара в три біткойни (фото)». Коли бачиш, що медіа посилаються на Ua. Review, то це точно фейк.
Книжки«Mediactive», Ден Ґіллмор. Автор радить сприймати книжку як «посібник користувача», який прагне розібратися в нескінченному потоці інформації, навчитися її фільтрувати та переосмислити значення медіа, щоб споживати новини розумно.«Великий вибух популізму», Джон Джудіс. Книга аналізує значення популізму в сучасній політиці й розбирає причини, які допомогли перемогти Дональду Трампу на виборах.