Типи проектів за тематикою:► Рольові, ігрові проекти передбачають виконання ігрових ролей (казкові, літературні герої, професійні ролі);► Творчі проекти здійснюються в вигляді дитячого свята, спектаклю, виставки малюнків;► Інформаційні проекти спрямовані на збір даних про предмет дослідження, кінцевим продуктом яких є газета, альбом;►Дослідницькі проекти – учні досліджують, аналізують, а результати їхньої роботи у вигляді звіту, газети, усного журналу.
Теми дитячих проектних робіт краще обирати зі змісту навчальних предметів або із близьких до них галузей; Для проекту потрібна особистісно-значуща і соціально-значуща проблема, яка знайома учням і має для них самих значення; Проблема проекту або дослідження повинна бути в галузі пізнавальних інтересів учнів.
Метод проекту на уроці іноземної мови. Проектна робота – одна з найбільш цікавих методик, які може використовувати вчитель. Вона дозволяє: ефективно реалізувати комунікативний підхід у навчальному процесі з іноземної мови;забезпечити активну практику для кожного учня групи з метою формування в учнів необхідних вмінь і навичок мовленнєвої діяльності;знайомити учнів із краєзнавчою тематикою і шукати способи їх включення в активний діалог культур, щоб вони сприймали мову як засіб міжкультурної взаємодії.
У роботі використовуються проекти різних видів:інформаційні («Victor Hugo», «Taras Chevtchenko»);рольові ( «Faire des courses», «La santé»);ігрові ( «Quizz», «Devinez la parsonne», «L’arbre de souhait»);дослідницько-пошукові («Notre école», «Les villes et les villages de l’Ukraine»);культурологічні («La France», «La francophonie»);екологічні («La planète verte», «La protection de la nature»);проекти самоосвіти та самовиховання («Moi. Se présenter», «Les traits du caractère»);пізнавальні («Les mots croisés», «La carte mentale»);практично зорієнтовані («Noël», «Les fêtes et les traditions»);літературно-творчі («Les saisons», «Si je suis...»).
Проект повинен супроводжуватися теоретичним матеріалом, схемами, кресленнями, малюнками, зразками, оригінальною розповіддю. Вид освітнього продукту залежить від характеру провідної діяльності наприклад:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тема проекту. Провідна діяльність. Освітній продукт«Le livre est mon ami pour toujours»Прикладна. Ремонт книжок із класної бібліотеки. Пошукова(збір прислів’їв, загадок)Створення саморобної книжки з прислів’ями, загадками про книжку«Nos droits»Ознайомлювально-інформаційна. Плакати із символічним відображенням прав дитини«Noël en Europe»Творча. Сценарій новорічного свята«Les paysages de notre ville natale»Дослідницька, творча. Фотовиставка, виставка малюнків
Приклад групової роботи на уроці:« Imaginer un monstre »{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}I groupe« Un monstre rouge »Il a des yeux noirs. Ses mains sont vertes avec de gros doigts. Il a trois pieds bleus. Son nez est grand et orange. Діти отримують картки із реченнями. Картки різних кольорів (червоний, синій), групуються за кольором. На дошці макети 2-х монстрів тих же кольорів. Діти читають завдання і прикріплюють до тіл монстрів необхідні частини тіла.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}II groupe« Un monstre vert »Il a quatre mains grises. Son nez est violet. Il a des pieds bruns. Ses oreilles sont roses. Після виконання завдання на дошці учням пропонують намалювати власних монстриків. Учні показують свої малюнки, описують їх, використовуючи вивчений лексичний матеріал.
Приклад творчого проекту: «Les saisons. Le temps qu’il fait.» Група розділена на 4 команди, кожна з яких витягує «свою» пору року. Вчитель роздає кожній групі картки з описом погоди та природніх явищ. Команди колективно вибирають тільки ті речення, які безпосередньо стосуються «їхньої» пори року. Il fait froid. Il neige. Il fait du vent. Le ciel est gris. Il fait beau. Le soleil brille. Il gèle. Le ciel est bleu. Il fait mauvais. Il pleut
2. Творче завдання: учитель дає учням кольорові олівці та чистий аркуш і пропонує кожній команді намалювати «свою» пору року, зобразивши всі раніше обрані явища природи. Учні колективно виконують завдання, самостійно між собою розділивши обов‘язки.3. Представник з кожної команди виходить з аркушем для презентування роботи групи.4. Усі учні мають можливість задавати питання для уточнень.5. В кінці вчитель разом з учнями у форматі дискусії підбивають підсумки роботи і готують загальний стенд на тему : «Les quatre saisons»
Méthode de projet sert à: Entraîner les élèves à la recherche personnelle et les motiver à développer leurs connaissances et leur esprit critique;Éviter une transmission passive des savoirs; elle ne demande plus aux élèves de retenir mais de mettre en appréciation les savoirs pour résoudre des problèmes et pour travailler en équipe;Inciter à être créatif, à aborder la matière de façon originale
Le projet est réussi si: Le projet correspond à une tâche. Le projet est défini et réalisé en groupe. Le projet implique une adhésion et une mobilisation du groupe. Le projet se marque par une volonté collective. Le projet aboutit à un résultat matérialisable et communicable. Le projet présente une utilité par rapport à l’extérieur du groupe
З метою впровадження методу проекту на уроках іноземної мови та підвищення інтересу до предмету рекомендується:сприяти розвитку творчого потенціалу учня; враховувати вікові та індивідуальні особистості учнів, їх рівень володіння іноземною мовою; широко застосовувати різноманітні види та форми самостійної роботи; використовувати інтерактивні форми (групова та парна робота, рольова гра, тощо); спонукати учнів застосовувати спеціальні вміння самостійної роботи (індивідуальної, колективної парної, групової); створити атмосферу зацікавленості кожного учня; розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять; активізувати наявність у учнів знань, умінь та навичок з інших предметів шкільного циклу в процесі роботи над проектом.
Метод проектної роботи. ПЕРЕВАГИ:розвиток навичок самоосвіти і самоконтролю;розвиток навичок групової діяльності;підвищення інформаційної культури – розвиток навичок пошуку, збору, презентації інформації;підвищення мотивації;розвиток творчих здібностей;інтеграція різних предметів. НЕДОЛІКИ:проблема суб’єктивної оцінки творчої роботи;технічні накладки, які можуть вплинути як на процес роботи, так і на кінцевий результат.
Висновки: Отже, з впевненістю можна стверджувати те, що як саме з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення іноземної мови і сприятиме всебічному розвитку дитини, такий і буде його кінцевий результат. І якщо він зуміє викликати інтерес в учня з перших днів, то ця дитина буде активною та небайдужою до вивчення іноземної мови; буде отримувати радощі пізнання і відкриття чогось нового і невідомого під час уроків французької мови. Метод проектів – це засіб реалізації особистісно-орієнтованого навчання, спрямований на розвиток учня. Через співпрацю учня з іншими учнями поліпшується мотивація навчання, зникає напруження, підвищується віра в успіх. Результати застосування цієї технології - міцне та глибоке засвоєння знань, підвищений рівень самостійної роботи учнів, високий рівень науковості в знаннях учнів, вміння працювати в групі, проводити групове обговорення, згуртування дитячого колективу, мотивація колективних досягнень. Для грамотного використання методу проектів необхідна значна підготовка, яка здійснюється, безперечно, у цілісній системі навчання; причому зовсім не обов'язково, щоб вона передувала роботі учнів над проектом. Така підготовча робота повинна вестись постійно, систематично і паралельно з роботою над проектами.