Презентація на тему: "МЕТОДИ ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ”

Про матеріал
Презентація з прийомами та методиками роботи з дітьми з особливими потребами. Дидактичні ігри з дітьми з особливими потребами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

"МЕТОДИ ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ”

Номер слайду 2

"Віддай людині крихітку себе. За це душа наповниться світлом." Л. Костенко"Доброта - це те, що може побачити сліпий і почути глухий!"Марк Твен

Номер слайду 3

"Діти з особливими потребами - це діти які через різні причини потребують посиленої уваги педагогів. Діти, яких природа позбавила можливості на достатньому рівні сприймати світ й почуватися належними до нього, внаслідок хвороби, вади чи паталогічного стану. За період свого існування суспільство подолало довгий і суперечливий шлях у своєму ставленні до дітей з особливими потребами. На цьому шляху зустрічалися як байдужість, ненависть і агресія, так і турбота, увага, милосердя.

Номер слайду 4

ДО ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИПОТРЕБАМИ НАЛЕЖАТЬ: Діти з порушенням інтелекту;Діти з відхиленями в пізнавальному розвитку (ЗПР);Діти з порушенням слуху;Діти з порушенням зору;Діти з порушеннями опорно - рухового апарату;Діти з порушеннями мовлення;Діти з емеційними розладами, у тому числі раннім дитячим аутизмом. ( Хворобливим станом психіки);Діти зі складним комплексним порушенням.

Номер слайду 5

ЯКІ Є ПРИЙОМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ З АУТИЗМОМ І ЯК НАЛАГОДЖУВАТИ ВЗАЄМОДІЮ З ІНШИМИ ДІТЬМИ?Говорити про спільну стратегію не можна, оскільки діти з аутизмом відрізняються одне від одного - рівнем навичок, бажанням, можливістю до спілкування, рівнем розвитку мовлення. Потрібно обрати ті стратегії, щоб достосувати до потреб конкретної дитини.

Номер слайду 6

ВИКОРИСТОВУЮ ТАКІ ПРИЙОМИРОБОТИ З ДИТИНОЮ З АУТИЗМОМ:1. СИСТЕМА ЗАОХОЧЕНЬ. Через порушення соціальної взаємодії часто дітей з аутизмом складно мотивувати до навчання через соціальне схвалення, похвалу, гарні оцінки. Потрібно знати , що мотивує дитину із сторонніх заохочень. Це може бути: їжа, іграшки, мультфільми.

Номер слайду 7

2. МАКСИМАЛЬНА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ. Переважно усі діти з аутизмом є візуалами, тож візуальна підтримка працює для них добре. Візуальний розклад дня/тиждня, календар природи, правила поведінки.......3. МОДЕЛЮВАННЯ. Як рольова гра. Не пояснюємо словесно, а показуємо. Тому, що після кількох слів пояснень дитина виключається.4. ПІД ЧАС РОБОТИ З ДИТИНОЮ З АУТИЗМОМ ВРАХОВУЮ ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТТЯ І СЕНСОРНОЇ РОБОТИ

Номер слайду 8

ВИКОРИСТОВУЮ ТАКІ МЕТОДИКИ ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ З АУТИЗМОМ: ПОВЕДІНКОВІ ПІДХОДИ;РОЗВИВАЛЬНІ ПІДХОДИ;СЕНСОРНО ПЕРЦЕПТИВНІ ПІДХОДИ;ДИДАКТИЧНІ ІГРИ.

Номер слайду 9

ПОВЕДІНКОВІ ПІДХОДИ:1. АВА - прикладний аналіз поведінки. Мета ABA – підвищення рівня бажаної поведінки та зниження рівня небезпечної або проблемної поведінки, яке може заважати навчанню та ефективній соціальній взаємодії. ABA-терапія використовується для поліпшення мовних і комунікативних навичок, уваги, пам’яті та академічних навичок. Метод ABA зосереджується на стратегіях позитивного підкріплення, що являють собою істотну підтримку дітям, які зазнають труднощів у навчанні або опануванні нових навичок.

Номер слайду 10

Методика PRT спрямована на розвиток мотивації, соціальної ініціативи, вміння реагувати на кілька сигналів, самоврядування. Надалі сприяє полегшенню сприйняття навчальної інформації. Основна мета PRT – розвивати мотивацію у дитини з РАС реагувати на сигнали і соціальні взаємодії, які можуть замінити неналежну або атипову поведінку.2. PRT (Pivotal Respouse Treatment) – навчання основних/ключових навичок/реакцій

Номер слайду 11

Максимально розвинути незалежність дитини. Допомогти дитині ефективно взаємодіяти з іншими. Збільшувати і розвивати інтелектуальні навички, шкільні вміння та індивідуальні здібності. Стимулювати генералізацію навичок (усі нові навички, які дитина може максимально часто й ефективно використовувати в різних ситуаціях удома, в садку, школі). Розвивати почуття себе, розуміння себе (розвиток емоційної сфери).3. TEACCH – це методика структурованого навчання з особливою увагою до середовища. Основні цілі навчання:

Номер слайду 12

Методика Floortime - розроблена Стенлі Грінспеном, передбачає прямування за ініціативою дитини у грі й соціальній взаємодії. Методика Floortime базується на припущенні про те, що, працюючи з емоційними, або афективними, проявами, ми можемо позитивно впливати на базові здібності, відповідальні за відносини, мислення та спілкування. РОЗВИВАЛЬНІ ПІДХОДИ

Номер слайду 13

Метод спрямований на стимуляцію роботи органів почуттів в умовах координації різних сенсорних систем. Сенсорно-інтегративна терапія являє собою ретельно дозоване та чітко побудоване специфічне тренування порушених функцій у спеціально організованому терапевтичному середовищі. Вона включає теорію сенсорної інтеграції, методику оцінки рівня розвитку цієї сфери та комплекс вправ, які використовуються в роботі з пацієнтом. Метод сенсорної інтеграції передбачає стимуляцію роботи органів почуттів в умовах координації різних сенсорних систем. СЕНСОРНО ПЕРЦЕПТИВНІ ПІДХОДИСенсорна інтеграція -Ayres Sensory Integration :

Номер слайду 14

ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ВЕЛИКОЇ МОТОРИКИ

Номер слайду 15

ДИДАКТИЧНІ ІГРИСаме дидактична гра , запобігає психічному перенавантаженню дитини, допомагає реалізувати навчальну мету значно швидше й міцніше, ніж будь-який інший педагогічний засіб. Гра – складне педагогічне явище, призначення якого полягає в імітаціїнавчальних ситуацій через гру.

Номер слайду 16

ВИДИ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ІГРИ З ПРЕДМЕТАМИНАСТІЛЬНО - ДРУКОВАНІСЛОВЕСНІ

Номер слайду 17

У ПРОЦЕСІ ГРИ В УЧНЯ ВИРОБЛЯЄТЬСЯ ЗВИЧКА: Зосереджуватися;Самостійно думати, розвивати увагу;Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються;До активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.

Номер слайду 18

ІГРИ НА КЛАСИФІКАЦІЮ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯАсоціації

Номер слайду 19

Хто що їсть?ІГРИ НА СМИСЛОВЕ СПІВВІДНОШЕННЯХто де живе?Хто як рухається?З чого предмет?

Номер слайду 20

ІГРИ НА РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ Що зникло?Послідовність приготування

Номер слайду 21

ІГРИ НА РОЗВИТОК УВАГИВиклади нитку по зразку. Відшукай тварину. Відшукай відмінності

Номер слайду 22

пластилін;папір;крупа, намисто, гудзики;пісок;вода,;нитки, шнурівки, тасьма, тканина;Метод СУ-Джек терапія. Від пальчикових ігор у дитини обов’язково має скластися враження легкості та емоційного підйому. ЗАСОБИ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

Номер слайду 23

ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

Номер слайду 24

ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

Номер слайду 25

ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИВ. О. Сухомлинський говорив: «Витоки здібностей і обдарування дітей на кінчиках пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки – струмочки, які живлять джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина»

Номер слайду 26

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ З ЯДС

Номер слайду 27

Виконай та розфарбуй. ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ З МАТЕМАТИКИ«ПОРАХУЙ»«Більше, менше»«Складай фігурами»«Матриця»

Номер слайду 28

Гра «Хто?, Що?»ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИБагатозначні слова. Складні слова

Номер слайду 29

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ ЧИТАННЯВикладає послідовність казки. Викладає фразовий конструктор. Гра «Відбувається, не відбувається»Встав пропущене слово

Номер слайду 30

У роботі з дітьми з особливими освітніми потребами слід враховувати такі психологічні моменти: Спілкування з дитиною повинно бути доброзичливе;Атмосфера спілкування повинна бути спокійною, повільною, виразною і чіткою;Урок повинен тривати індивідуально по мірі втомлюваності дитини;Надавати дитині достатньо часу для виконання завдання;Подавати зміст навчального матеріалу невеликими частинами;Сповільнити темп навчання.

Номер слайду 31

На кінець: Учні з труднощами у навчанні потребують виваженого, доброзичливого ставлення до себе.«Усі діти є дітьми, просто деяким потрібно більше нашої уваги і допомоги»

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
15 березня 2023
Переглядів
2636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку