Інтерактивне навчання сприяє: формуванню загальнонавчальних та предметних навичок можливості відстоювати та пропонувати свою думку максимальному використанню своїх здібностей формуванню навичок толерантного спілкування створенню атмосфери співробітництва взаємодії творчому підходу до розв’язання проблеми опановуванню нового матеріалу за короткий час вмінню аргументувати свою точку зору можливості проявити ініціативу, самостійність формуванню доброзичливого ставлення до інших розвитку комунікативних якостей виробленню життєвих цінностей
ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ: цілеспрямований розвиток дитини на основі комплексної розвивальної системи; провідна роль теоретичних знань; навчання на високому рівні складності; вивчення матеріалу швидким, але доступним темпом; усвідомлення дитиною цілісності процесу навчання; включення до процесу навчання емоційної сфери; робота над розвитком усіх дітей як з низьким, так і з високим рівнем навчальних можливостей.
ПРОБЛЕМИ ТА ТРУДНОЩІ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ Учень часто не має власної думки, а якщо і має, боїться її висловлювати відкрито, на весь клас. Школярі не вміють слухати інших, об’єктивно оцінювати їх думку, рішення. Висловлення думок з метою завоювання “ авторитету ”. Характерно для роботи в групах є підвищений шум.
Правила для учнів під час використання інтерактивних методів Кожна думка важлива! Ми всі – партнери! Не бійся висловитися! Важлива кожна роль! Вмій погодитися і не погодитися! Тільки обґрунтовані докази! Вислухав, висловився, вислухав! Говори чітко, ясно, красиво! Обдумав, сформулював, висловив! Обговорюємо сказане, а не людину!
ґрунтовно аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу; навчитися слухати іншу дитину, поважати думку іншого; моделювати і розв’язувати пізнавальні та життєві ситуації; вчитися працювати у групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, прагнути до діалогу, знаходити спільне рішення; розвивати навички проектної самостійної роботи. Застосування інтерактивних технологій у навчанні дає змогу учням:
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ, ЩО СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ УЧНІВ актуалізація і збагачення словникового запасу учнів під час роботи з малюнками добір слів на задану тему; словотворчі вправи (спостереження за зміною значення слова, творення нових слів); лексичні вправи (групування слів, близьких за значенням, заміна слів синонімами, вживання антонімів);
Дещо змінивши слова видатного китайського філософа Конфуція, можна сформулювати КРЕДО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ Те, що я чую, я забуваю . Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я здобуваю знання і навички. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Якими я хочу бачити своїх учнів: Людиною, в житті якої переважають мотиви самовдосконалення; Людиною, що зберігає інтерес до пізнання світу протягом усього життя; Людиною вільною, яка усвідомлює свої права і визнає права інших людей з їхніми переконаннями та віросповіданнями; Людиною, що знає свій родовід, малу і велику батьківщину, поважає і шанує звичаї і традиції предків; Людиною, в основі вчинків якої переважають гуманістичні ідеї та цінності. Мені так хочеться , щоб всі учні яких я навчала, навчаю та буду навчати, стали людьми з великої літери…