Презентація на тему "Митці бароко"

Про матеріал
Наприкінці XVI століття поряд з існуванням Ренесансу в Італії народжуються риси нового стилю - бароко, що португальською мовою означає «раковина неправильної форми», а італійською — «вибагливий, химерний»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Ознайомити з стилем бароко. Дати поняття про архітектуру бароко. Дізнатися про митців архітектури. Мета:

Номер слайду 3

Наприкінці XVI століття поряд з існуванням Ренесансу в Італії народжуються риси нового стилю - бароко, що португальською мовою означає «раковина неправильної форми», а італійською — «вибагливий, химерний» - стиль у європейському мистецтві (живописі, скульптурі, музиці, літературі) та архітектура початку  16 — кінця 18 ст. Він висловлює бажання насолоджуватись дарунками життя, мистецтва і природи.

Номер слайду 4

Батьківщиною бароко вважається  Італія та її такі визначні мистецькі центри, як Рим, Мантуя, в меншій мірі Венеція і Флоренція — де зберігаються перші зразки бароко в архітектурі, скульптурі, живописі Бароко

Номер слайду 5

Засновником нового стилю вважають Мікеланджело Буонарроті (1475-1564). Саме він підсилив архітектуру велетенським орденом, широко використовував карнизи, подвоєння пілястр та колон, тісняву архітектурних елементів та надлюдський розмір. Скульптурні та архітектурні твори генія й досі справляють враження скорботи, напруги, нервовості, хоча зберігають чітку побудову, симетрію і потойбічну, майже неможливу красу.

Номер слайду 6

Основні риси стилю бароко — парадність, урочистість, пишність, динамічність. Архітектура бароко відрізняється просторовим розмахом, плавністю й складним поєднанням криволінійних форм. Фасади споруд прикрашені вигадливим орнаментом, мушлями, людськими постатями в античному одязі. Часто зустрічаються розгорнуті колонади, пілястри. Куполи набувають складних форм, стають багатоярусними. Характерні деталі бароко — теламон (атлант), каріатида й маскарон.

Номер слайду 7

Атла́нт— скульптурний елемент в архітектурі будівлі, що має конструктивне значення — опора у вигляді чоловічої фігури, яка підтримує балочне перекриття замість стовпа або колони. Назва прийшла з давньогрецького міфу, згідно з яким титан Атлант що стоїть на західній околиці землі, тримає на своїх плечах небесне склепіння в покарання за участь у битві проти богів. Теламо́н — також епітет Атланта, який підтримує небесне склепіння. Архітектурний теламон на будівлі суду в окрузі Вейн, Огайо

Номер слайду 8

Каріати́да (з грец. «Жриця храму Артеміди в Карії» (місто поблизу Спарти) — статуя одягненої жінки; ввели її в ужиток давньогрецькі архітектори, щоб підтримати антаблемента, і для інших тримальних функцій. Каріатиди заміняють в архітектурі колони, пілястри та інші тримальні елементи будівельної конструкції. Каріатида у Відні (Австрія)

Номер слайду 9

Маскаро́н (або Маска) (фр. mascaron, італ. mascherone) — вид скульптурної прикраси (барельєф або горельєф) у формі голови людини, тварини чи фантастичної істоти. Виконується з каменю, деревини, гіпсу, металу тощо і вміщується під антаблементами, на фасадах будинків, замкових каменях арок, фронтонах дверних і віконних прорізів, стовпах, капітелях колон, фонтанах, а також на предметах побуту — меблях, посуді тощо.

Номер слайду 10

Бароко передбачає простореприміщення і тому всі меблі вцьому стилі досить громіздка іоб'ємна. Інтер'єр спальні встилі бароко має багатий ірозкішний вигляд . Використовується багатодзеркал, позолоти і дорогихфактурних матеріалів. На підлогу кладуть великийкилим з високим ворсом. Йогозабарвлення повиннагармоніювати з і шторами навікні. Стіни прикрашаютькартинами і портретами вмасивних рамках з дерева, якіповинні гармоніювати змеблями.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Освітлення в інтер'єрі спальні в стилі бароко. Прикрасити спальню в даному стилі можна за допомогою люстр або бра зкованого металу. Кришталеві люстри з золотом або латуннісвітильники комбінують з абажурами на приліжкові тумбочках. Тканинадля абажура також повинна гармоніювати з оббивкою крісел іпокривалом на ліжку. Верхній світильник кімнати в стилі бароко повинен давати м'яке матовеосвітлення, злегка приглушене. Як правило, це класична люстра з п'ятьмаріжками, цієї кількості цілком достатньо. На тумбочки підбирають схожіза стилем лампи, теж на вигнутих ніжках. Весь світ в приміщенніповинен бути м'яким і теплим, краще вибирати спеціальні матовілампочки.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Найкращі представники бароко: Архітектор і скульптор Джованні Лоренцо Берніні (1598-1680)У архітектурі і скульптурі Берніні, найбільшого майстра римського і всього італійського бароко, яскраво утілилися головні принципи цього стилю: підвищена емоційність, театральність, активна протидія простору і маси, поєднання релігійної афектації з підкресленою чуттєвістю.

Номер слайду 15

Лоренцо Берніні належить основна заслуга в справі створення так званого барочного Риму. В таких шедеврах архітектури, як : церква Сант - Андреа аль Квириналь, колонада собору св. Петра , що знаходиться у Ватикані сходи "Скеля Реджа", майстер ніби підриває всю архітектурну систему. Церква Сант-Андреа аль Квириналь

Номер слайду 16

Колонада собору св. Петра. Найбільший його архітектурний проект — завершення будівництва собору св. Петра в Римі й оформлення площі перед ним (1656—1667), головний храм католицької церкви - собор Святого Петра в Ватикані. Його будівництво було розпочато ще Донато Браманте, в стилі епохи Відродження. Початковий проект був змінений та втілений Мікеланджело і, нарешті, завершений в XVII ст. Берніні.

Номер слайду 17

Сходи Скала Реджа (1663 - 1666). Парадні Королівські сходи, що з'єднують собор з Папським палацом. Сходи, по яким Папа виходив до віруючих. Вони мали неправильні габарити – стеля поступово стає нижче, а ширина – вужче. Ці порушення архітектор використав, як особливий художній прийом: він створив сходи з непаралельними підлогою та стелею. Стіни також поступово звужуються, зменшуються колони, що обрамлюють сходи. Через це здається, що сходи довше ніж вони є насправді. Все це Вкривається сутінкам , бо вікна є лише на двох площадках. В результаті, коли Папа спускається він несподівано з’являється перед віруючими, виринаючи з сутінок.

Номер слайду 18

Франче́ско Борромі́ні (1599-1667)Найбільший майстер просторових будівельних рішень, автор кількох будівель і безлічі оформлень інтер'єрів. Його справжнє прізвище - Кастеллі (Castelli). Візитною карткою архітектора стало використання овалів замість кіл, доповнених хвилястістю архітектурних композицій. Він вважав за краще працювати з малими формами, не прагнучи до великих містобудівних проектів.

Номер слайду 19

Церква Сан-Карло алле Кватро Фонтане (1635-1667), Рим. Церква Сант Аньєзе ін Аґоне (1652-1657), площа Навона, Рим

Номер слайду 20

Йоган Бернгард Фішер фон Ерлах (1656-1723)імператорський палац Шенбрунн, Відень. Відомий австрійський архітектор доби бароко. Шенбрунн (нім. Schloß Schönbrunn «Палац Шенбрунн») — палацовий комплекс у столиці Австрії місті Відні, одна з найвизначніших архітектурних споруд австрійського бароко

Номер слайду 21

Палацово-паркові комплекси. Дрезденський Цвінгер – історичне місце в Дрездені, комплекс з чотирьох будов. Назва походить від його розташування — у середні віки «цвінґером» називали частину фортеці між зовнішньою і внутрішньою фортечними стінами. Цвінгер - це парадний, майже квадратний двір 106 на 107 метрів, збагачений підковоподібними двориками з павільйонами в центрах дугоподібних галерей навпроти один одного. Перлиною комплексу є фонтан, зокрема Німфенбад (Купальня Німф).

Номер слайду 22

Гет- Лоо ( Paleis Het Loo)Найбільший серед парково-палацових ансамблів Нідерландів доби бароко 17 століття, що став музеєм після відновлення в 20 столітті. Парково-палацовий ансамбль Гет- Лоо виник як копія Версаля, але менших розмірів і в формах дуже стриманого голландського бароко кінця 17 століття

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Цікаві факти про собор Святого Павла в ЛондоніСобор святого Павла в Лондоні – перлина англійського бароко правомірно може вважатися не лише храмом, присвяченим апостолові Павлу, але і пам’ятником самому собі, адже будівля – вже п’ятий за рахунком собор, споруджений на одному і тому ж місці. Собор святого Павла в Лондоні всередині не менш цікавий. Одну з його галерей називають “такою, що шепоче”: акустичні особливості її такі, що будь-яке слово, навіть виголошене про себе, прекрасно чути в будь-якому місці галереї. Фізики проводили тут наукові експерименти з акустичними хвилями. Особливість полягає в тому, що звук не долинає в місця, розташовані зовні галереї. Враження від такого спілкування не передати. 

Номер слайду 25

Собор Св. Павла в Лондоні можна побачати у фільмах про Гаррі Поттера і Мері Поппінс. Сент-Пол надихає не лише звичайних відвідувачів, а й творців кінокартин. Колись тут знімали всесвітньо відомий фільм “Мері Поппінс”, згодом це місце з’являлось у кількох частинах магічного сиквелу “Гаррі Поттер і в’язень Азкабану” та “Гаррі Поттері та напівкровний принц”. У 2009 храм став локацією зйомок для “Шерлока Холмса”, а в 2013 “Стар Треку”. Собор святого Пола стоїть на найвищому пагорбі Лондона. Прекрасним видом на місто храм завдячує своїй особливій локації – пагорбу Ludgate. Це найвища точка в столиці. Саме тому численні лондонські хмарочоси не перекривають розкішний фасад собору.

Номер слайду 26

Вірю – не вірю1. Чи вірите ви, що португальською мовою бароко означає – довершеність, а італійською – прекрасний?2. Чи вірите ви, що стиль бароко панував у мистецтві протягом ΧVII та частина ΧVIIIст. охопивши всю Європу і Латинську Америку?3. Чи вірите ви, що ознакою бароко є контрастність?4. Чи вірите ви, що митці бароко прагнули своїми творами налякати читачів?

Номер слайду 27

pptx
Додано
25 грудня 2020
Переглядів
5174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку