Презентація на тему : "Організація інклюзивного навчання в школі "

Про матеріал
«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація інклюзивного навчання в КУ «Гімназія с. Новосілка "

Номер слайду 2

«Знедолена природою дитина не повинна знати,що вона малоздібна,що у неї слабкі сили . Виховання такої дитини повинно бути сто разів ніжнішим, чуйнішим,дбайливішим.»В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Кожна людина, незалежно від стану здоров'я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей.

Номер слайду 4

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей»

Номер слайду 5

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Номер слайду 6

Інклюзивне навчання в нашій школі організовано на основі таких документів : Наказ Про організацію інклюзивного навчання в школі;Індивідуальна програма розвитку дитини. Заява від батьків;Створення команди психолого- педагогічного супроводу дитини;Висновок ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини ;Навчальні плани;

Номер слайду 7

Значення інклюзивної освіти для дитини з особливими освітніми потребами. Розвиток. Психологічні процесиІнклюзія. Вольові;Емоційні; Пізнавальні;Характер;Комунікативні здібності;Нахили. Розвивальний;Пізнавальний. Корекційний;Психофізичний. Руховий;Ігровий. Дитина з особливими освітніми потребами

Номер слайду 8

Основні завдання інклюзивного навчання: Створення сприятливого середовища для дітей. Створення позитивного мікроклімату для таких дітей. Забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу. Надання консультативної допомоги сім’ям таких дітей. Здобуття освіти. Реалізація здібностей дітей

Номер слайду 9

Запорукою успішної реалізації інклюзивної освіти є ефективна співпраця вчителів,асистентів вчителя,практичного психолога, учнів та їхніх батьків. На початку навчального року проходить засідання команди психолого-педагогічного супроводу по складанні індивідуальної програми розвитку, яка містить детальну інформацію про дитину й освітні послуги,які вона отримує. Очолює засідання заступник директора, присутні вчителі – предметники ,класні керівники, асистенти вчителів,практичний психолог,медичний працівник,батьки дитини. При складанні плану була врахована думка батьків,бо хто як не батьки знають краще своїх дітей.

Номер слайду 10

Дуже важливою є спільна робота вчителя та асистента вчителя для обговорення спостережень, обміном інформацією,вибором розташування робочого місця дитини,внесенням певних змін чи доповнень,та інших важливих питаннях.

Номер слайду 11

Обов’язки асистента вчителя: Вносити пропозиції вчителю щодо завдань,розроблених для учня;Вести спостереження за учнем;Звітувати перед вчителем щодо поведінки учня та наслідків;Сприяти розвитку зв’язного мовлення учня;Формувати та сприяти закріпленню конкретних умінь та навичок;Проводити додаткове пояснення;Допомагати у доборі та складанні матеріалів. Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня;

Номер слайду 12

Основна мета школи — це надання індивідуально-орієнтованої педагогічної,психологічної та соціальної допомоги дітям,що мають особливі освітні потреби.

Номер слайду 13

В нашій школі діти з особливими освітніми потребами мають змогу спілкуватися з однолітками, підтримувати дружні стосунки зі своїми ровесниками, брати участь у громадському житті класу, школи. Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дитини. Вчителі, асистенти вчителів та практичний психолог намагаються повсякчас розвивати сильну сторону дитини.

Номер слайду 14

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та обсягом матеріалу, визначеним навчальною програмою. Система оцінювання навчальних досягнень учнів стимулююча. Зокрема, практикуються сюрпризні моменти, словесні заохочення.

Номер слайду 15

Інформація, отримана учнями по темі, що вивчається, відповідає рекомендованій для навчання освітній програмі. Закріплення отриманих знань, умінь і навичок ведеться на різному дидактичному матеріалі: роздаткові картки, вправи з навчальних посібників і підручників, який добирають асистенти вчителя. Для пояснення складно сприйманих тем учням пропонуються картки інструкції з описом покрокових дій допомога асистента вчителя та віра в саму дитину.

Номер слайду 16

Асистент вчителя веде щоденник спостережень за дитиною,вказує позитивні і негативні зміни у дитини на уроці.

Номер слайду 17

Під час дистанційного навчання асистенти вчителів приймали безпосередню участь у розробці навчальних занять ,допомагали вчителям - предметникам у створенні завдань для самостійного опрацювання,займалися самоосвітою. Для початку було важко організувати роботу онлайн , але згодом робота налагодилася,працювали в Viber , виконували різні завдання,допомагали у виконанні домашньої роботи, аналізували вивчений матеріал та закріплювали знання на основі гри.

Номер слайду 18

Особливістю навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість. Для проведення корекційно-розвиткових занять в індивідуальному навчальному плані для кожної дитини передбачено кількість годин на тиждень, що встановлюється з урахуванням рекомендацій ІРЦ відповідно до особливостей психофізичного розвитку .

Номер слайду 19

Сприяти розвитку дитини,створення умов для реалізації її внутрішнього потенціалу, допомагати в подоланні і компенсації відхилень, що заважають розвитку. Корекційно - розвиткові заняття спрямовані на виправлення і розвиток ,а також компенсацію тих психічних процесів і новоутворень, що почали формуватися в попередньому віковому періоді,та,які є основою для розвитку в наступному віковому періоді. Мета корекційно-розвиткової роботи:

Номер слайду 20

Психологічну діагностику дітей (первинне діагностування на етапі вступу дитини до школи, проведення діагностичних мінімумів на різних етапах навчання з метою вивчення динаміки її розвитку та подолання можливих труднощів під час кризових періодів). Надання психологічної підтримки педагогам (створення на основі отриманих даних індивідуальних карт учнів і розробка індивідуальних навчальних планів, здійснення адаптацій і модифікацій для дітей з особливостями психофізичного розвитку). Психологічну підтримку батьків. Психологічний супровід дітей з особливими потребами передбачає:

Номер слайду 21

Корекційні заняття зазвичай проводяться з використанням ігрових способів організації і виконання навчальних завдань . Використовуються вправи націлені на розвиток уваги , пам’яті, уяви, мислення. Таким чином ,психологічна корекція - це дія,спрямована на певні психологічні структури з метою забезпечення повноцінного розвитку і функціонування дитини.

Номер слайду 22

Для дітей із ЗПР важливо створювати позитивну та радісну атмосферу на занятті,не бавитися в ігри довше 5 хвилин,не використовувати довгих пояснень, краще показати – це їм швидше і зрозуміліше виходить. Потрібно привчати дитину до порядку і дисципліни – це водночас буде прививати їм організованість.

Номер слайду 23

Корекційні заняття на період дистанційного навчання проходили у режимі онлайн. Практичний психолог вдало добирала завдання для учнів, використовувала ігрові методики та наочний матеріал,щоб якісно донести інформацію. Діти активно працювали на заняттях і отримували позитивні емоції від процесу.

Номер слайду 24

Таким чином у процесі впровадження в школі інклюзивного навчання створено умови,які надаємо дітям з особливими освітніми потребами. Всі вчителі та адміністрація школи,хто працює з цими дітьми допомагають одне одному,обмінюються досвідом,прагнуть максимально використати все для досягнення головної мети. Адже дитина з обмеженими можливостями – не пасивний член суспільства,а особистість,що має право на задоволення соціальних потреб,на працю,відпочинок,створення сім’ї,доступ до культурних цінностей,прожити дитинство як усі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ширма Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
16 січня 2022
Переглядів
3556
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку