Інтелектуальні змагання, зокрема Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій, як форма позанавчальної роботи в умовах сучасної школи, є дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань з інформаційних технологій, підтримки і стимулювання обдарованої учнівської молоді, створення умов для збереження й розвитку інтелектуального потенціалу України.
Всеукраїнські учнівські турніри відбуваються відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за № 1318/200564. Нормативно-правове забезпечення Всеукраїнської учнівськоїолімпіади з інформаційних технологій
стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у поглибленому вивченні інформатики та інформаційних технологій; виявлення та розвиток обдарованих учнів, сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів; підвищення інтересу до інформаційних технологій. Метою проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій є:
Відповідно до Положення: у I етапі олімпіад з інформаційних технологій беруть участь учні 8-11 класів; •у II етапі олімпіад з інформаційних технологій беруть участь учні 8-11 класів,що стали переможцями I етапу олімпіади; у IIІ етапі олімпіад з інформаційних технологій беруть участь учні 8-11 класів, що стали переможцями IІ етапу олімпіади. Учасники олімпіади
мати знання щодо використання інформаційних технологій для розв’язування задач на базовому рівні (знання, уміння та навички, набуті на уроках інформатики); мати поглиблені знання щодо застосування інформаційних технологій для вирішення поставлених завдань (знання, які учень отримує під час індивідуальної роботи з учителем інформатики та під час самостійної діяльності); сформовані в учнів міжпредметні та ключові компетентності. Для результативного виступу на ІІІ та ІV етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій учням необхідно:
Відповідно до Положення на І-ІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій пропонуються завдання, які охоплюють всі теми курсу «Інформатика» (крім програмування) за програмами академічного та профільного рівня навчання. Автори задач готують критерії оцінювання завдань, визначають розподіл балів по кожному критерію та виносять на обговорення журі. Журі на засіданні обговорює та затверджує критерії та розподіл балів до початку перевірки завдань. Кожна з задач повинна розв’язуватись виключно засобами відповідного умові задачі програмного засобу з пакету офісних додатків MS Office. Особливістю завдання є його комплексність – авторами моделюється життєва ситуація з певної галузі людської діяльності. Завдання олімпіади
текстовому процесорі: створення текстового документу із використанням засобів форматування, редагування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань та розсилок, засобів рецензування;табличному процесорі: створення та опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування, фільтрації, сортування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки; Запропоновані завдання повинні вирішуватися за допомогою засобів офісних додатків та передбачає
системах управління базами даних: проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук, фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);програмі для створення презентацій: проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів керування. Запропоновані завдання повинні вирішуватися за допомогою засобів офісних додатків та передбачає
Підготовка включає: 1. Вирівнювальні підготовчі заняття щодо повторення завдань минулого олімпіадного сезону, уведення в групу олімпіадників нових учнів. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах. 2. Розв’язування завдань І та ІІ етапів попередніх олімпіад. 3. Проведення занять у формі он-лайн, практичних робіт для поступового психологічного налаштування учнів. 4. Участь у майстер-класах провідних фахівців районів/міст. Підготовчий етап
З метою підвищення результативності учасників рекомендується: окреслити план заходів щодо роботи зі здібними та обдарованими учнями; запроваджувати поглиблене вивчення предметів, профілізацію навчання, здійснювати методичний та психологічний супровід роботи зі здібними та обдарованими учнями; заохочувати обдарованих учнів до роботи у розробках МАН, участі у всеукраїнських учнівських олімпіадах, інтернет олімпіадах; турнірах, конкурсах тощо. Підготовчий етап
З метою підвищення результативності учасників рекомендується: Учителям у роботі з учнями слід більше уваги приділяти: вивченню фундаментальних понять, основних закономірностей; навчати учнів умінню встановлювати логічні зв’язки; формувати уміння і навички практичного характеру; приділяти більше уваги розв’язуванню нестандартних завдань. Підготовчий етап
Деякі ресурси для підготовки до олімпіади з ІТ http://microsoft.ua/education Microsoft Україна - Освітаhttp://mcenterdnepr.inf.ua Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій м. Дніпропетровськhttp://it.upml.knu.ua/ Дистанційний турнір з інформаційних технологій серед учнівської молоді;http://www.youtube.com/watch?v=z. SMBQWl. RFx. I Мультимедійні розв’язки задач з інформатики та інформаційних технологій;http://ciit.zp.ua/index.php/ourwork/olimpics/itolimp Завдання попередніх років на сайті кафедри ІІТО ЗОІППО.https://ippo.dn.ua/index.php/olimpiady-dpa/uchnivski-olimpiady завдання попередніх років на сайті Дон ІППО Традиційні та електронні підручники з інформаційних технологій-Сайт Ігоря Завадського Тематичні тестування, олімпіади з ІТ (збірка з розв'язками);http://blog-pp-amanis.blogspot.com – цікавинки Power Pointhttp://it-science.com.ua/it/ - сайт «Інформатика» завдання та розв’язки олімпіадних завдань.
Деякі ресурси для підготовки до олімпіади з ІТ Рекомендовані Інтернет-джерела Матеріали олімпіади (завдання, розв’язки): https://data.oi.in.ua/contest/uoit?fbclid=Iw. AR2r. R8 BYVY58 DZw5p8b. YEi. Ml L6j. Ab. IUDfx. AKSCJVIIyv. Kd. Zo3 LGDSIm. Lm1 U Блог «Information is Beautiful» : https://informationisbeautiful.net/ Каталог візуалізацій: https://datavizcatalogue.com/?fbclid=Iw. AR25 RFa. Dxj. Muy. Hmrgx6y3wlff4n. Ez1j. U1 Got5 HX uj457 Vqq. LBVNw. QU_hk4 Ресурси Microsoft: http://microsoft.ua/education, http://office.microsoft.com Ресурси для підготовки до олімпіади На сайтах itolymp.com, www.dnepredu.dp.ua/ez, ioit.itolymp.com, sites.google.com/view/ukrolimpit/2021-22?authuser=0, розміщена інформація з Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформаційних технологій попередніх років. Пропануємо брати в них участь та ознайомити учасників олімпіади. За наступними посиланнями знаходиться розбір та розв’язання окремих завдань Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформаційних технологій попередніх https://www.youtube.com/channel/UCXAUEq8add. C_y. W8627 Pg_gg
Деякі ресурси для підготовки до олімпіади з ІТ Рекомендована література 1. Бондік І. Г., Кузічев М. М. Успіх переможців - крок у майбутнє. ІІ Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій //Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах - 2014. - №1 2. Гущина Н.І., Кузічев М. М. ІІ Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій //Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах - №3 2013 Гущина Н.І., Кузічев М. М. ІІІ Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій //Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах -- №2 2014 4. Кузічев М. М., Задачі І Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій. // Комп'ютер в школі та сім'ї. - 2012. - №4. - С.25-27. 5. Кузічев М. М., ІІ Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій // Комп'ютер в школі та сім'ї. - 2013. - №5. - С.38-40.