Презентація: "Право на здоров’я. Права дитини. Обов’язки учня і громадянина".

Про матеріал

Дана презентація широко розкриває тему уроку та розрахована на урок. Її можна використовувати і як виховний захід на тему: "Права дитини". Слайди розміщенні для зручного використання презентації під час онлайн уроків в ZOOM.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Право на здоров’я. Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Остапенко Л. Ю.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

У 1959 році Генеральна Асамблея ООН ухвалила Конституцію із захисту прав дітей. 20 листопада 1989 році Організація Об’єднаних Націй (ООН) прийняла Конвенцію про права дитини. Цей документ містить 54 статті, в яких детально розписано всі твої права. В Україні вона набула чинності 27 вересня 1991року.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Усі люди на Землі мають рівні права та свободи. Ці права закріплені Загальною Декларацією прав людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 р. Кожна дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права. Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, проголошені Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 р.

Номер слайду 7

Передусім, Конвенція — це угода. Текст Конвенції про права дитини готувався, обговорювався та узгоджувався більше десяти років. Конвенція ООН про права дитини - це угода між країнами. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей

Номер слайду 8

Права дитини в УкраїніУкраїна ратифікувала Конвенцію ООН про права дитини в перший же рік своєї незалежності. В нашій країні не існує спеціального законодавства для неповнолітніх, і їх права виділені окремими статтями Сімейного, Цивільного, Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України, а також регулюються окремими законами, такими як закони «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», «Про попередження насильства в сім’ї».

Номер слайду 9

Права. Обов’язки. На життя і здоровий розвиток. Збереження життя і здоров’я. На освіту. Виконання Закону про освіту. На надання медичної допомоги в першу чергу. Виконання правил безпечної життєдіяльностіНа любов та турботу. Повага до оточуючих. На повноцінне харчування. Виконання правил харчування. На вільне висловлювання своїх думок. Висловлювання власних думок без образи для оточуючих. На вільне спілкування. Виконання правил безпечного та ввічливого спілкування. На вільний час. Погоджування з батьками місця та заняття. На відпочинок та розваги. Виконання розпорядку дня ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ДИТИНИ

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Всі діти мають право на життя. Всі діти мають право на піклування і турботу. Всі діти рівні у своїх правах

Номер слайду 12

Право на любов і піклування

Номер слайду 13

Права «піклуйтеся про мене»Ти маєш право на достатнє та здорове харчування;Ти маєш право на освіту;Ти маєш право на медичну допомогу;Ти маєш право на розваги

Номер слайду 14

Права «не знущайтеся наді мною»Ти маєш право на захист від економічної експлуатації та примусової праці;Ти маєш право на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для твого здоров’я;Ти маєш право не бути жертвою війни;Ти маєш право на захист від сексуальної експлуатації

Номер слайду 15

Права  «я маю власну думку»Ти маєш право виражати свої погляди. Ти маєш право сповідувати свою власну релігію. Ти маєш право об'єднуватися з іншими. Ти маєш право на інформацію

Номер слайду 16

Права «спеціальних потреб»: Життя деяких дітей є важчим, ніж у їхніх однолітків. Тому такі діти потребують спеціальної уваги і піклування. Діти-інваліди Діти, позбавлені батьківського піклування. Діти-біженціДіти у конфлікті з законом

Номер слайду 17

Преамбула (вступ до Конвенції)Преамбула Конвенції ООН про права дитини містить таку важливу інформацію, як:- діти мають право на особливе піклування та допомогу;- сім'я несе відповідальність за повний та гармонійний розвиток дитини;- дитина потребує спеціальної охорони, піклування і захисту як до, так і після народження;- діти, які живуть у виключно тяжких умовах, потребують особливої уваги;- важливість традицій і культурних цінностей суспільства, в якому зростає дитина;- важливість міжнародного співробітництва для поліпшення умов життя дітей в кожній країні.

Номер слайду 18

Дитина – це  людська істота до досягнення нею 18-річного віку. Дитина – це  людина, яка зростає. Діти – це  люди на шляху в доросле життя. Всі діти потребують повноцінних умов для розвитку і зростання. Ст.1 Визначення поняття ДИТИНА

Номер слайду 19

Стаття 2. Усунення дискримінаціїВсі права рівні для кожної дитини, незалежно від її раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, соціального походження. Держава не може порушувати жодне з прав. Держава має активно пропагувати права дитини.

Номер слайду 20

Стаття 3. Якнайкраще забезпечення інтересів дитини Усі дії щодо дитини мають виконуватися в інтересах дитини. Якщо рідні або ті особи, які несуть відповідальність за дитину,  недбало виконують свої обов’язки, держава має забезпечити дитині належний догляд і піклування

Номер слайду 21

Стаття 4. Здійснення прав дитини. Держава має вживати всіх необхідних заходів для реалізації прав дитини. Держава не може залишати поза увагою права дитини. Всі країни мають співпрацювати для того, щоб права дитини реалізовувались у повсякденному житті. Більш розвинені країни  мають допомагати бідним, економічно

Номер слайду 22

Стаття 5. Роль батьків. Держава має поважати відповідальність, права та обов’язки батьків та родини. І, водночас, держава повинна вимагати від батьків ростити та виховувати дітей належним чином.

Номер слайду 23

Стаття 6. Право на життя та розвиток. Держава визнає той факт, що кожна дитина має невід’ємне право на життя. Держава визнає, що кожна дитина має право на здоровий розвиток.

Номер слайду 24

Стаття 7. Ім'я та громадянство. Кожна дитина після народження має право на ім’я та громадянство. Кожна дитина після народження має право знати своїх батьків і має право на їхнє піклування

Номер слайду 25

Стаття 8. Право на індивідуальність. Держава поважає індивідуальність дитини, її громадянство, ім'я та сімейні зв’язки.

Номер слайду 26

Стаття 9. Розлучення дітей з батьками. Дитина має право жити разом з батьками. Якщо батьки розлучені, дитина має право спілкуватися з обома батьками, за винятком тих випадків, коли це суперечить інтересам дитини.

Номер слайду 27

Стаття 10. Воз‘єднання сім’їДержава сприяє воз’єднанню сім’ї. Держава дозволяє дітям та їхнім батькам в’їзд чи виїзд до іншої країни з метою воз’єднання сім’ї. Держава також дозволяє батькам, які проживають у різних країнах, спілкуватися з дитиною.

Номер слайду 28

Стаття 11. Незаконний вивіз дитини. Держава вживає всіх необхідних заходів для боротьби з незаконним вивозом дітей за кордон.

Номер слайду 29

Стаття 12. Власні погляди дитини. Держава забезпечує дитині (згідно з її віком і зрілістю) право формулювати та виражати власні погляди з усіх питань. Держава має приділяти належну увагу поглядам дитини. Дитина має право бути заслуханою в суді та адміністративних органах.

Номер слайду 30

Стаття 13. Свобода вираження поглядів Дитина має право вільно виражати свої думки. Це право також включає свободу шукати, отримувати та передавати інформацію. Стаття 14. Свобода думки, совісті і релігії Дитина має право на свободу думки, совісті і релігії. При цьому беруться до уваги відповідальність, права і обов’язки батьків та норми закону.

Номер слайду 31

Стаття 15. Свобода асоціацій/зборів. Дитина має право бути членом асоціації, гуртка чи клубу. Дитина також має право створювати асоціації, гуртки та клуби  відповідно до закону. Стаття 16. Право на особисте життя Ніхто не може незаконно втручатись в особисте життя дитини. Дитина має право на захист закону від свавільного втручання в її особисте та сімейне життя, її оселю та кореспонденцію.

Номер слайду 32

Стаття 17. Право на інформацію. Держава забезпечує доступ дитини до інформації і матеріалів з різ­них джерел, особливо з джерел, які сприяють належному розвитку дитини. Наприклад: телебачення, радіо, газети, дитяча література, інформація рідною мовою, а також інформація і матеріали з між­народних джерел. Держава забезпечує належний захист дитини від тих матеріалів та інформації, що завдають шкоду її благополуччю.

Номер слайду 33

Стаття 18. Відповідальність батьків. Батьки несуть рівну відповідальність за виховання дитини. Держава надає батькам належну допомогу у виконанні ними обов’язків стосовно дітей. Держава має забезпечувати належний догляд за дітьми, батьки яких працюють.

Номер слайду 34

Стаття 19. Захист від насильства Діти мають право на захист від усіх форм фізичного, психологічного, сексуального насильства та експлуатації як в сім’ї, так і поза нею. Держава має вживати всіх заходів для запобігання насильства щодо дитини. Дитина має право на необхідну підтримку і допомогу

Номер слайду 35

Стаття 20. Дитина, позбавлена сімейного оточення Дитина, яка не може жити в своїй сім’ї (тимчасово чи постійно) має право на особливий захист. Держава має забезпечити дитині належний догляд відповідно до своїх національних законів: усиновлення, передачу на виховання до прийомної родини або до відповідних установ по догляду за дітьми.

Номер слайду 36

Стаття 21. Усиновлення Усиновлення дитини дозволяється лише тоді, коли воно відповідає інтересам дитини. Всиновлення дитини в іншій країні може розглядатися за умови, коли не існує інших, кращих можливостей для дитини в межах країни.

Номер слайду 37

Стаття 22. Діти-біженціДіти-біженці мають право на захист. Рівні права на захист мають як діти-біженці у супроводі своїх батьків, так і діти-біженці, які не супроводжуються батьками. Держава має надати захист дитині-біженцю, а також допомогу у пошуку її батьків чи інших членів сім'ї.

Номер слайду 38

Стаття 23. Діти з фізичними та розумовими вадами Діти з фізичними та розумовими вадами мають право на особливе піклування. Неповноцінні діти мають вести повноцінне і гідне життя в умовах, які забезпечать їх нормальну участь у житті суспільства.

Номер слайду 39

Стаття 24. Охорона здоров'я. Кожна дитина має право на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я. Держава повинна домагатися повного здійснення цього права. Особлива увага має приділятися:зниженню рівня смертності немовлят і дітей;наданню необхідної медичної допомоги, зокрема первинної медико-санітарної допомоги;наданню достатньої кількості їжі та чистої питної води;наданню належних послуг матерям у допологовий та післяпологовий періоди

Номер слайду 40

Стаття 25. Перебування дитини поза сім’єюІноді дитина більше не може жити вдома. У таких випадках дитину віддають на піклування до прийомної родини, або до дитячої установи. Так, наприклад, трапляється, коли дитина потребує більшого догляду і піклування. Або, коли дитина потребує фізичного чи психічного лікування. Держава має перевіряти, наскільки така передача дитини на піклування потрібна.

Номер слайду 41

Стаття 26. Соціальне забезпечення Соціальне забезпечення - це фінансова підтримка і турбота, яку держава надає тим, хто її потребує. Кожна дитина має право користуватися благами соціального забезпечення.

Номер слайду 42

Стаття 27. Життєвий рівень. Кожна дитина має право на рівень життя, необхідний для її фізичного, розумового та духовного розвитку. Сюди входить належне харчування, житло, одяг. Батьки несуть відповідальність за забезпечення належного життєвого рівня дитини. Держава має вживати необхідних заходів щодо надання допомоги батькам у здійсненні цього права.

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Стаття 28. Освіта. Дитина має право на освіту. Дитина повинна відвідувати школу. Кожна дитина має право на безкоштовну і обов’язкову освіту. Держава повинна забезпечити це право. Держава також має забезпечити доступність середньої та вищої освіти на підставі здібностей кожної дитини. Держава має забезпечувати доступність інформації та матеріалів у галузі освіти та професійної підготовки.

Номер слайду 45

Держава повинна вживати заходів щодо зниження кількості учнів, які залишили школу. Держава має вживати всіх необхідних заходів для забезпечення такої шкільної дисципліни, яка ґрунтується на повазі людської гідності дитини. Положення Конвенції ООН про права дитини не мають порушуватися під час уроків. Дуже важливо розвивати міжнародне співробітництво у галузі освіти. Освіта має бути доступною для всіх дітей.

Номер слайду 46

Стаття 29. Спрямування освіти. Освіта має бути спрямованою на:розвиток дитини;повагу до прав людини;повагу до батьків, культури та національних цінностей країни;мир, дружбу, порозуміння;повагу до навколишньої природи.

Номер слайду 47

Стаття 30. Діти національних меншин Деякі діти належать до етнічних, релігійних, мовних меншин. Така дитина має право спільно з іншими членами її групи користуватись своєю культурою, мовою та сповідувати свою релігію.

Номер слайду 48

Стаття 31. Дозвілля. Діти мають право на відпочинок. Діти мають право на дозвілля і розваги. Діти мають право брати участь в іграх, розважальних заходах, а також у культурному житті та займатися мистецтвом. Стаття 32. Економічна експлуатація Держава повинна захищати дитину від тих осіб, які, заробляючи   гроші, використовують дитячу працю. Діти мають бути захищені державою від небезпечної та тяжкої праці. Законодавство держави встановлює мінімальний вік дитини для прийому на роботу і необхідні вимоги щодо тривалості робочого дня.

Номер слайду 49

Стаття 33.   Захист від наркотиків. Діти мають бути захищені від вживання наркотичних засобів і психотропних речовин. Держава має забезпечити законодавчий захист дітей від вживання, виробництва і торгівлі наркотичними засобами і психотропними речовинами. Держава має розгорнути широку інформаційну кампанію проти наркотиків у школах та в інших місцях, де найчастіше перебувають діти. Стаття 34. Сексуальна експлуатація Діти мають право на захист від усіх форм сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень, особливо проституції і порнографії.

Номер слайду 50

Стаття 35. Торгівля дітьми. Держава має вжити всіх необхідних заходів для відвернення викрадень дітей, торгівлі дітьми чи їх контрабанди у будь-якій формі. Стаття 36. Інші форми насильства Діти мають право бути захищеними від усіх форм експлуатації, яка завдає шкоди їхньому добробуту.

Номер слайду 51

Стаття 37. Діти за ґратами. Держава забороняє піддавати дитину катуванням чи іншим формам жорстоких покарань. Дітям за вчинені злочини не призначаються смертна кара чи довічне ув’язнення. Арешт, затримання чи позбавлення волі дитини здійснюється згідно з законом лише як крайній захід і протягом якомога коротшого періоду часу. Кожна позбавлена волі дитина має право на гуманне ставлення і повагу до її гідності. Діти не мають перебувати за ґратами разом з дорослими. Кожна ув’язнена дитина має право підтримувати зв’язок зі своєю сім’єю. Кожна ув'язнена дитина має право на негайну правову допомогу.

Номер слайду 52

Стаття 38. Діти і війна. Під час воєнних дій діти мають особливе право на захист і турботу. Діти, молодші 15-ти років, не можуть брати безпосередню участь у воєнних діях.

Номер слайду 53

Стаття 39. Дитина-жертва Дитина, яка стала жертвою будь-яких видів експлуатації, зловживань, катувань та недбалого ставлення, має право на повноцінну допомогу, необхідну для фізичного, психологічного відновлення та соціальної реінтеграції дитини.

Номер слайду 54

Стаття 40. Ювенальна юстиція. Дитина, яка порушила закон, має право на справедливе судочинство і правову допомогу. Це право також дійсне для дитини, яка підозрюється у порушенні закону. Держава має забезпечити таке поводження, яке не принижує у дитини почуття гідності, зміцнює повагу до прав людини і основних свобод. Держава має сприяти створенню таких законів, процедур, органів, установ, що мають безпосереднє відношення до дітей, які порушили кримінальне законодавство.

Номер слайду 55

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Домашнє завдання: §16, стор.93-96. Одне на вибір, за бажанням:1. Доберіть казки, де порушуються права героїв-дітей.2. Зробіть пам’ятку «Права та обов’язки учня й громадянина».

Номер слайду 59

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Вовк Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бортнічук Тетяна Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Kiriyenko Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 січня 2021
Переглядів
8132
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку