Презентацію можна використати на першому уроці з вивчення теми "Прямокутний паралелепіпед". На початку уроку повторюються основні геометричні фігури, які були розглянуті раніше в 5 класі, визначаються основні елементи прямокутного паралелепіпеда, дається формула суми довжини ребер і площі поверхні прямокутного паралелепіпеда. Розв'язуються задачі на визначення елементів прямокутного паралелепіпеда, знаходження суми довжини ребер та площі поверхні. Наприкінці уроку розв'язується компетентнісна задача.
Прямокутний паралелепіпед--------------------АВСD𝑨𝟏 В𝟏 С𝟏 𝑫𝟏 Із кожної вершини виходить 3ребра. АААРебра, які мають спільну вершину, називаються вимірами прямокутного паралелепіпедадовжина (а)ширина (b) висота (c)Сума довжин усіх ребер4(a+b+c)
Номер слайду 11
Прямокутний паралелепіпед--------------------АВСD𝑨𝟏 В𝟏 С𝟏 𝑫𝟏 Грані, які не мають спільної вершини, називаютьсяпротилежними. Протилежні грані рівніabc. Площа поверхні – сума площ усіх граней. S=2(𝑺𝟏+𝑺𝟐+𝑺𝟑) =2(𝒂𝒃+𝒃𝒄+𝒂𝒄)
Номер слайду 12
Мерзляк, №608 – 5-БРозв’язання1) Сума довжин ребер:4(a+b+c)4(9+5+6)=4·20=80(см)2) Площа поверхні: S=2(ab+bc+ac)S=2(9·5+5·6+9·6)=2(45+30+54)=2·129=258 (см𝟐) Відповідь: 80 см, 258 см𝟐
Номер слайду 13
Істер, №844 – 5-АОбчисли суму довжин усіх ребер та площу поверхні паралелепіпеда, зображеного на малюнку 183. Розв’язання1) Сума довжин ребер:4(a+b+c)4(12+6+3)=4·21=84(см)2) Площа поверхні: S=2(ab+bc+ac)S=2(12·6+6·3+12·3)=2(72+18+36)=2·126=252 (см𝟐) Відповідь: 84 см, 252 см𝟐
Номер слайду 14
Працюємо самостійно:5-Б (підручник Мерзляк А. Г. ) - №609, 6105-А (підручник Істер О. С. ) - №845(2), 846№6094(a+b+c)4(13+16+31)=4·60=240 (см)№610 S=2(ab+bc+ac)S=2(9·24+24·11+9·11)=2(216+264+99)= 2·579=1158 (м𝟐) №845(2)4(a+b+c)4(3+4+7)=4·14=56 (дм)№846 S=2(ab+bc+ac)S=2(8·5+5·3+8·3)=2(40+15+24)= 2·79=158 (см𝟐)
Номер слайду 15
Перевіримо свою компетентність:Істер О. С., №865 (аналогічно Мерзляк А. Г., №617)Брусок, що має форму прямокутного паралелепіпеда, треба пофарбувати. Виміри бруска: 80 см, 70 см і 50 см. Скільки потрібно фарби, якщо на 1 дм𝟐 поверхні витрачають 3 г фарби? Розв’язання. Знайдемо площу поверхні бруска, яку треба пофарбувати. 𝑺=2(ab+bc+ac) 1) 2(80·70+70·50+80·50)=2(5600+3500+4000)==2·13100 =26200 (см𝟐) 1 дм𝟐=100 см𝟐, тому 26200 см𝟐= 262 дм𝟐 (26200:100) дм𝟐= якщо на 1 дм𝟐 витрачають 3 г фарби, то на 262 дм𝟐: 2) 262 ·3= 786 (г) – необхідно фарби. Оскільки брусок має форму прямокутного паралелепіпеда, то
Номер слайду 16
Домашнє завдання:1). Знайти вдома будь-який предмет, який має форму прямокутного паралелепіпеда, сфотографувати його, фото прикріпити до завдання; (1 бал)2) В зошит записати виміри цього прямокутного паралелепіпеда (в см і мм, наприклад: 5 см 7 мм) (1 бал)3) Обчисліть суму довжин усіх ребер ( в см і мм)(1 бал)4) Обчисліть площу поверхні прямокутного паралелепіпеда. Для цього - усі виміри перевести в мм; (1 бал) - обчислити площу поверхні в мм2; (2 бали) - перевести мм2 в см2 і мм2(1 бал) Теоретична частина: опрацювати матеріал підручника та презентацію. Підготуватися до складання тесту на початку наступного уроку (4 бали за тест)Практична частина: