Презентація на тему "Прямокутний паралелепіпед. 5 клас"

Про матеріал
Презентацію можна використати на першому уроці з вивчення теми "Прямокутний паралелепіпед". На початку уроку повторюються основні геометричні фігури, які були розглянуті раніше в 5 класі, визначаються основні елементи прямокутного паралелепіпеда, дається формула суми довжини ребер і площі поверхні прямокутного паралелепіпеда. Розв'язуються задачі на визначення елементів прямокутного паралелепіпеда, знаходження суми довжини ребер та площі поверхні. Наприкінці уроку розв'язується компетентнісна задача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прямокутний паралелепіпед. Математика 5 клас. Леонова Галина Олександрівна

Номер слайду 2

Які геометричні фігури ми з вами розглянули в І семестрі?Точка. Пряма. Промінь. Відрізок. Трикутник. Прямокутник. Квадрат. Кут

Номер слайду 3

В чому, на вашу думку, основна відмінність об’єктів, які ви бачите на слайді, від геометричних фігур?

Номер слайду 4

Прямокутний паралелепіпед

Номер слайду 5

Прямокутний паралелепіпед

Номер слайду 6

Прямокутний паралелепіпед--------------------АВСD𝑨𝟏 В𝟏 С𝟏 𝑫𝟏 Вершини: А, В, С, D,  𝑨𝟏,𝑩𝟏, 𝑪𝟏, 𝑫𝟏  8 вершин. Грані: А𝑨𝟏𝑫𝟏𝑫,  В𝑩𝟏𝑪𝟏 C АBCD,     𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏𝑫𝟏   - основи А𝑨𝟏𝑩𝟏𝑩, D𝑫𝟏𝑪𝟏𝑪  -бічні грані6 граней(3 пари рівних прямокутників)Ребра: АВ, CD, 𝑨𝟏𝑩𝟏, 𝑪𝟏𝑫𝟏 АD, BC, 𝑨𝟏𝑫𝟏, 𝑩𝟏𝑪𝟏 А𝑨𝟏, B𝑩𝟏, C𝑪𝟏, 𝑫𝑫𝟏  - ребра основи - бічні ребра 12 ребер

Номер слайду 7

Мерзляк, №607 Розв’язання1)2)3)4)5)6)ABCD, CDPK, BCKNAD, MP, NKMNKPA, B, C, DAMPD, AMNBAMNB7)Ребра, що є сторонами грані BNKC: BN, NK, KC, BC

Номер слайду 8

Істер, №840

Номер слайду 9

1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) ABCD, HEFG, HEAD, CGFB, HDCG, AEFB AB, BC, CD, AD, HE, EF, FG, HG, HE, AE, HD, CG, FB A, B, C, D, H, E, F, GAE, EF, FB, ABAD, BC, FGABCDHEFG, HEAD, HGCD ABCD, AEFB

Номер слайду 10

Прямокутний паралелепіпед--------------------АВСD𝑨𝟏 В𝟏 С𝟏 𝑫𝟏 Із кожної вершини виходить 3ребра. АААРебра, які мають спільну вершину, називаються вимірами прямокутного паралелепіпедадовжина (а)ширина (b) висота (c)Сума довжин усіх ребер4(a+b+c)

Номер слайду 11

Прямокутний паралелепіпед--------------------АВСD𝑨𝟏 В𝟏 С𝟏 𝑫𝟏 Грані, які не мають спільної вершини, називаютьсяпротилежними. Протилежні грані рівніabc. Площа поверхні – сума площ усіх граней. S=2(𝑺𝟏+𝑺𝟐+𝑺𝟑) =2(𝒂𝒃+𝒃𝒄+𝒂𝒄) 

Номер слайду 12

Мерзляк, №608 – 5-БРозв’язання1) Сума довжин ребер:4(a+b+c)4(9+5+6)=4·20=80(см)2) Площа поверхні: S=2(ab+bc+ac)S=2(9·5+5·6+9·6)=2(45+30+54)=2·129=258 (см𝟐) Відповідь: 80 см, 258 см𝟐 

Номер слайду 13

Істер, №844 – 5-АОбчисли суму довжин усіх ребер та площу поверхні паралелепіпеда, зображеного на малюнку 183. Розв’язання1) Сума довжин ребер:4(a+b+c)4(12+6+3)=4·21=84(см)2) Площа поверхні: S=2(ab+bc+ac)S=2(12·6+6·3+12·3)=2(72+18+36)=2·126=252 (см𝟐) Відповідь: 84 см, 252 см𝟐 

Номер слайду 14

Працюємо самостійно:5-Б (підручник Мерзляк А. Г. ) - №609, 6105-А (підручник Істер О. С. ) - №845(2), 846№6094(a+b+c)4(13+16+31)=4·60=240 (см)№610 S=2(ab+bc+ac)S=2(9·24+24·11+9·11)=2(216+264+99)= 2·579=1158 (м𝟐) №845(2)4(a+b+c)4(3+4+7)=4·14=56 (дм)№846 S=2(ab+bc+ac)S=2(8·5+5·3+8·3)=2(40+15+24)= 2·79=158 (см𝟐) 

Номер слайду 15

Перевіримо свою компетентність:Істер О. С., №865 (аналогічно Мерзляк А. Г., №617)Брусок, що має форму прямокутного паралелепіпеда, треба пофарбувати. Виміри бруска: 80 см, 70 см і 50 см. Скільки потрібно фарби, якщо на 1 дм𝟐 поверхні витрачають 3 г фарби? Розв’язання. Знайдемо площу поверхні бруска, яку треба пофарбувати. 𝑺=2(ab+bc+ac) 1) 2(80·70+70·50+80·50)=2(5600+3500+4000)==2·13100 =26200 (см𝟐) 1 дм𝟐=100 см𝟐, тому 26200 см𝟐= 262 дм𝟐 (26200:100) дм𝟐= якщо на 1 дм𝟐 витрачають 3 г фарби, то на 262 дм𝟐: 2) 262 ·3= 786 (г) – необхідно фарби. Оскільки брусок має форму прямокутного паралелепіпеда, то

Номер слайду 16

Домашнє завдання:1). Знайти вдома будь-який предмет, який має форму прямокутного паралелепіпеда, сфотографувати його, фото прикріпити до завдання; (1 бал)2) В зошит записати виміри цього прямокутного паралелепіпеда (в см і мм, наприклад: 5 см 7 мм) (1 бал)3) Обчисліть суму довжин усіх ребер ( в см і мм)(1 бал)4) Обчисліть площу поверхні прямокутного паралелепіпеда. Для цього - усі виміри перевести в мм; (1 бал) - обчислити площу поверхні в мм2; (2 бали) - перевести мм2 в см2 і мм2(1 бал) Теоретична частина: опрацювати матеріал підручника та презентацію. Підготуватися до складання тесту на початку наступного уроку (4 бали за тест)Практична частина:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горстка Валентина
    Галина Олександрівна , дякую, чудова презентація! Молодець!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 січня 2021
Переглядів
5190
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку