Презентація на тему "Розвиток творчих здібностей дітей з використанням інтерактивних методів" стане в пригоді під час підготовки та проведення методичних нарад, самоосвіти вчителів.
Розвиток творчих здібностей дітей з використанням інтерактивних методів Вик.: вчитель поч. класів Хмельницької СЗОШ №29 Рибчинська Людмила Василівна
Номер слайду 2
Основні моделі навчання залежно від участі дітей у діяльності Пасивна модель. Учень – “об’єкт“ навчання і виховання. Активна модель. Учень - “суб’єкт“ навчання і виховання. Інтерактивні методи. Учні і вчитель є рівноправними, рівнозначними “суб’єктами“ навчання і виховання.
Номер слайду 3
Пасивна модель навчання Низький рівень активності учнів Методи роботи: - розповідь; лекція-монолог; читання; пояснення; демонстрування та ін.
Номер слайду 4
Активна модель навчання Застосування методів, які стимулюють активність і самостійність школярів Методи роботи: бесіда; проблемні методи; самостійна робота та ін.
Номер слайду 5
Інтерактивні методи Постійна взаємодія всіх дітей між собою, співпраця з вчителем для досягнення поставленої мети Методи роботи: моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор; метод проекту; участь в природоохоронних масових заходах.
Номер слайду 6
Рівень засвоєння знань 10% читаючи 26% слухаючи 30% розглядаючи 50% слухаючи розглядаючи 70% обговорюючи 80% через особистий досвід 90% спільна діяльність з обговоренням 95% навчаючи інших
Номер слайду 7
Конфуцій Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Кредо інтерактивних методів Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Номер слайду 8
Колективна (кооперативна) - це спільна діяльність школярів та вчителя в малих групах для досягнення загальних спільних цілей.
Номер слайду 9
Переваги інтерактивного навчання: - можливість співпраці з ровесниками; націленість на результат та особиста відповідальність; індивідуальна та групова підзвітність; взаємозалежність і взаємодопомога; за короткий час опановується велика кількість матеріалу.
Номер слайду 10
В процесі роботи учні вчаться: працювати групою, контролювати свою роботу; планувати свою діяльність і дотримуватись плану; користуватися додатковою літературою; знаходити потрібну інформацію в мережі Інтернет;
Номер слайду 11
В процесі роботи учні вчаться: представляти результати досліджень у привабливій і цікавій формі; застосовувати в житті отримані знання; оцінювати свою роботу; планувати свою діяльність; самостійно здобувати знання;
Номер слайду 12
В процесі роботи учні вчаться: аналізувати, порівнювати отримані результати, робити висновки; працювати з комп’ютерними програмами Microsoft Office; добирати ілюстрації, виконувати творчі роботи; стисло і точно формулювати свою думку; висувати гіпотези і порівнювати результати досліджень; обробляти дані;
Номер слайду 13
В процесі роботи учні вчаться: представляти результати досліджень у привабливій і цікавій формі; оцінювати свою діяльність; застосовувати на практиці отримані знання; планувати свою діяльність; самостійно здобувати знання; “ВЧАТЬСЯ ВЧИТИСЯ”.
Номер слайду 14
В процесі роботи: розвиваються комунікативні вміння і навички; розвиваються вміння пристосовуватися до умов роботи в групі; розвивається пам’ять, мислення, увага, уява;
Номер слайду 15
В процесі роботи: розвиваються творчі здібності, інтереси; сприяє розвитку різнобічно розвиненої особистості; діти краще пристосовані до життя, вміють адаптуватись до змінних умов життя, орієнтуватись в різних ситуаціях, працювати в різних колективах.
Номер слайду 16
Мета інтерактивного навчання: Створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває успішність, свою інтелектуальну цінність.
Номер слайду 17
Рекомендації, щодо застосування: елементи слід вводити в практику поступово, враховуючи вікові особливості школярів; інтерактивні методи не повинні стати самоціллю, вони мають стати засобом для створення комфортної атмосфери. Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і мікрогрупах.
Номер слайду 18
Інтерактивні вправи “Мікрофон” – надається змога кожному сказати щось швидко, чітко на запропоновану тему без коментування і оцінювання; “Навчаючись - учусь” – дає можливість взяти активну участь в отриманні та передачі інформації; “Гірлянда асоціацій” – до основного поняття учні підбирають все, що стосується цього слова; “Акваріум” – обговорення групою запропонованої теми, знаходження спільного рішення і аргументована презентація;
Номер слайду 19
Інтерактивні вправи “Незакінчене речення”; “Мозковий штурм” – використовується для розв’язання проблем та розробки ідей; “Дерево рішень”; “Займи позицію” – слід використовувати дві протилежні думки, які не мають одної (правильної) відповіді; “Перехресні групи” – два учні переходять з іншої групи і обмінюються інформацією.
Номер слайду 20
Метод проекту Слово проект (у перекладі з латинської ,,кинутий вперед”) означає план, задум організації, влаштування, заснування будь чого, тобто прообраз якого-небудь об’єкту, виду діяльності. Проект – група взаємопов’язаних заходів та їх результатів, спрямованих на досягнення кінцевої мети, а також необхідні для цього ресурси та тимчасові затрати.
Номер слайду 21
Проблемність Метод проектів завжди потребує вирішення проблеми. Результати проектів повинні бути відчутними: якщо це теоретична проблема - то конкретне її вирішення, якщо практична - конкретний результат, готовий до впровадження в життя.