Презентація на тему "Склад числа 7"

Про матеріал
Досліджуємо склад числа 7. Складання та обчислення виразів за схемами. Урок підготовлено з метою формування в учнів поняття про склад числа 7; розвивання логічного мислення, психічних процесів, таких як: пам'ять, увага, спостережливість, а також мотивації бажання до процесу навчання.
Перегляд файлу

Тема. Досліджуємо склад числа 7. Складання та обчислення виразів за схемами.

Мета: формувати поняття про склад числа 7; вчити подавати число 7 у вигляді  

            суми двох чисел та розв’язувати приклади на додавання і віднімання в

            межах 7 на основі складу числа; розвивати логічне мислення, психічні

            процеси: пам'ять,  увагу, спостережливість; виховувати старанність,

            бережливе ставлення до шкільного приладдя.

Обладнання: ноутбук, набір цифр, презентація на тему «Склад числа 7»,

                         ігровий м’ячик, числова пряма.                 

Література: 1) Державний стандарт початкової загальної освіти від 21.02.2018р.

                       2) Програма для середньої загальноосвітньої школи 1-2 класів.

                       3) Скворцова С.О., Онопрієнко О.В., Підручник для 1 класу,  

                        «Ранок», 2018 р.

                       4) Скворцова С.О., Онопрієнко О.В., Робочий зошит для 1 класу,                 

                        частина 1, «Ранок», 2018р.

                       5) Скворцова С.О., Онопрієнко О.В., Розробки уроків для 1 класу, 

                        частина 1, «Ранок», 2018р.

                       6) Інтернет-ресурси: 

                         https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM 

                         https://naurok.com.ua/urok-sklad-chisla-7-skladannya -7-26955.html

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

1) Привітання

Пролунав уже дзвінок,

Час почати наш урок.

Дружно будем працювати,

Математику вивчати!

 

 

2) Вступна бесіда

- Діти, мене звати Юлія Володимирівна. Сьогодні у вас урок математики проведу я. Нам буде потрібно підручник, зошит, ручка і ваша активність. Погляньте на парти, чи є у вас все необхідне? (Відповіді учнів)

- Є?! Тож починаємо урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Усний рахунок

  Дидактична гра «Розсипані цифри»

- Діти, у вас щойно була перерва. Ви всі бігали, стрибали, веселились. Але коли пролунав дзвоник, то ви всі зайшли    в  клас, знайшли свою парту і сіли за неї. А у наших цифр теж була перерва. Ось, погляньте на дошку. (На дошці розсипані цифри). І вони так веселились, що аж заблукали, не знають де чиє місце. Тож давайте допоможемо їм і розставимо їх у потрібному порядку. (Діти по черзі виходять до дошки і розставляють цифри у потрібному порядку)

2) Дидактична гра «Полічи»

- Ви молодці! Тепер і наші цифри готові до уроку, бо всі вони на своїх місцях. Давайте тепер ми порахуємо від 1 до 10. Приготувались? Починаємо! (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10). А тепер давайте у зворотному порядку! (10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1). Молодці!

- А тепер, Марічко, спробуй самостійно полічити! Молодець!

- Яно, порахуй у зворотному порядку. Добре. (Учні самостійно рахують).

3) Дидактична гра «М’ячик»

- Ви на попередніх уроках вивчали склад числа 6. А зараз ми з вами пограємо гру і повторимо склад цього числа. Але спершу ви повинні відгадати загадку. Слухайте уважно!

 

 

Б’ють мене старі й малі,

І в повітрі й на землі,

Та від цього  не вмираю, 

Тільки весело стрибаю! (М’яч)

 

 

-Правильно! Це м’ячик! Отож, давайте грати гру! Послухайте уважно правила: я буду підходити до кожного з вас і кидати м’яч, називаючи одну цифру складу числа 6, а ви повинні зловити м’яч й назвати іншу цифру, яка доповнює першу. Тобто, у нас має виходити склад числа 6. Зрозуміли правила гри? (Відповіді учнів)

      - То починаємо грати! (6 це 1 і ? (5)), (6 це 3 і ?(3)), (6 це 4 і? (2))…

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1) Бесіда з учнями

- Діти, скажіть, будь ласка, яке наступне число після 6? (Наступне число після 6 – 7)

- Правильно! А як це число утворюється? (Від попереднього 6 та ще 1)

 

- То склад якого числа ми будемо вивчати сьогодні на уроці? (Склад числа 7)

- Так, сьогодні ми будемо досліджувати тему «Склад числа 7».  Ви вже знаєте як писати цифру 7, як утворюється це число, а сьогодні ми розширимо свої знання і дізнаємось з яких чисел складається це число.

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1) Розповідь з елементами бесіди

- Скажіть, будь ласка, скільки кольорів має веселка? ( Веселка має 7 кольорів)

Погляньте на зображення і давайте назвемо ці кольори. (Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)

                                                              

 

-Добре. А скільки днів є у тижні? (7 днів). Хто може їх назвати? (Понеділок, Вівторок, Середа, Четвер, П’ятниця, Субота, Неділя)

 

 

 

- А ви любите казки? (Відповіді дітей).

- Хто з вас читав казку про Білосніжку? Скільки там було гномів? (7 гномів)

 

- А хто читав казочку  про козу  та козенят?

- Скільки там було козенят?

 (7 козенят)

 

 

- Можливо, хтось із вас знає скільки нот у музиці? (7 нот)

 

 

 

 

 

- Я бачу, що ви вже знаєте багато інформації про число 7, вмієте писати цифру 7. А сьогодні ми з вами дізнаємось із яких чисел це число складається, тобто, ми вивчимо склад числа 7.

2) Дидактична гра «Білосніжка»

- Всі ви знаєте казку про Білосніжку. А ви знаєте коли у неї день народження? (Ні)

- А я знаю! В неї вчора було день народження, а сьогодні вона завітала до нас на урок і вирішила пригостити 1-А клас. Спершу вона спекла пиріг. Але для того, щоб його спекти вона використала 1 склянку муки та 6 яєць.

Скільки разом вона використала продуктів?     (6+1=7)

- То скільки їй знадобилось склянок муки? (1) А яєць? (6) (Вчитель складає на дошці таблицю складу числа 7)

- Добре, діти. Погляньте на екран телевізора. Що ще Білосніжка приготувала для своїх друзів? (Фруктовий салат)

-Так. А для салату вона взяла 2 банани і 5 чого? (Яблук)

        - А 2 і 5 скільки разом? (7)

- Молодці. То 2 і 5 є  складом числа 7? (Так)

- Ну і Білосніжка ще й зварила компот. Як ви думаєте, що вона використала для того, щоб зварити компот? (Фрукти)

- Правильно. Вона взяла 3 груші і 4 полуниці.

- То скільки груш Білосніжка використала? (3) (Вчитель на дошці вписує числа в таблицю)

- А ще що вона використала для компоту? (Полуницю) Скільки? (4 полуниці). А 3 і 4 скільки разом? (7)

- То 3 і 4 є складом числа 7? (Так)

- Погляньте на дошку. Ви у мене дуже розумні та кмітливі, бо ви самостійно склали таблицю складу числа 7. Давайте тепер її прочитаємо. (Читання хором таблиці складу числа 7).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (посилання вказано нижче) https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

3) Робота з підручником

а) - Діти, розгорніть, будь ласка, свої підручники на сторінці 31. Погляньте на завдання №2. Давайте прочитаємо його.

- Викладіть, будь ласка, на свої парти 7 кружків. (Учні викладають геометричний матеріал)

- Тепер давайте один кружечок перемістимо зліва направо. Скільки кружків залишилось зліва? (6) А з права скільки є кружків? (1). Діти 6+1 скільки буде? (7) То 6 та 1 є складом числа 7?

- Ану ще один кружечок перемістіть зліва направо. Скільки кружків залишилось зліва? (5) А з права скільки їх стало? (2). 5+2 скільки буде? (7). Ці числа є складом числа 7? (Так)

(Далі аналогічно)

б) – Погляньте на завдання №3. Давайте його прочитаємо.

- Діти, давайте розглянемо перший набір кісточок доміно. Скільки чорних точок є на кісточці жовтого кольору? (3). А на рожевій кісточці? (2). А 2 і 3 є складом числа 7? (Ні) Чому? (Бо 2+3=5, а не 7)

- Розгляньте другий набір кісточок доміно і скажіть, чи показують вони склад числа 7? (Так, показують). Чому? (Бо 3 та 4 є складом числа 7).

(Далі аналогічно)

в) Наступне завдання №4. Давайте прочитаємо його.

- Іванку, поглянь на першу ілюстрацію і скажи скільки червоних одиниць виділено на числовому промені? (На числовому промені виділено 1 червону одиницю). А зелених скільки? (6).

- Оксанко, прочитай та розв’яжи усно приклади під низом цього зображення.

(Далі аналогічно)

г) Діти, покладіть свої пальчики на завдання №5, я його читатиму, а ви уважно слухайте.

- Марино, що означає додати 1? (До попереднього числа на числовому промені перейти на одну одинцю вправо)

- Олеже, а ти скажи, що означає відняти 1? (Від числа перейти на одну одиницю вліво)

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА (вірш)

 

 

 

 

 

 

4) Робота в зошиті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

1) Бесіда з учнями

- Діти, склад якого числа ми сьогодні на уроці вивчали? (Склад числа 7)

- Хто в нам цьому допоміг? (Білосніжка)

- Що вона готувала для своїх друзів? (Торт, фруктовий салат і компот)

- Які фрукти вона використовувала? (Банани, яблука, полуницю, груші)

2) Прощання з класом

- До побачення, діти.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бояринова Людмила
    Дякую Вам за цікавий урок!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Доля Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Богач Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пилипчук Юлія
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
2967
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку