Презентація на тему: "Творчість Віктора Зарецького".

Про матеріал
Художній простір України другої половини ХХ століття генерував цілу низку непересічних митців. Кожен з них торував у мистецтві власний шлях, мав ні на кого не схожий почерк. Але натомість була в них схожа за драматичною напругою доля, міцно стиснута тоталітаризмом, що панував у герметично замкненій країні, у якій довелося їм жити. В основному творчо налаштовані митці реалізувалися не «тому що...», а всупереч. Це стосується кожного представленого у книжці художника, й, зокрема, творчого й подружнього тандему Віктора Зарецького і Алли Горської. Вірогідно, якби не було цього тандему, доля і талант кожного вияскравилися б трохи по-іншому, втім, все відбулося саме так, а не інакше...
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«ЖИТТЯ МАЛО МЕНЕ ЧИ ЗЛАМАТИ, ЧИ ЗРОБИТИ ХУДОЖНИКОМ — ЗРОБИЛО ХУДОЖНИКОМ». Віктор Зарецький та його творчий шлях. Підготувала студентка 2 курсу, групи ІС 22: Колодій Єлизавета

Номер слайду 2

Зарецький Віктор Іванович (1925-1990) - один із найвідоміших українських шістдесятників, український живописець, майстер пейзажу та жанрової картини, монументаліст, графік, педагог, громадський діяч."Мистецтво – нове, небачене – це те, що на своїй землі, це те, що розумне, йде від інтелекту, а не від живота", – занотував у щоденнику у середині 1960–х Віктор Зарецький.

Номер слайду 3

Після війни, у 1947–1953-х роках, Зарецький здобував освіту в Київському художньому інституті(нині Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури). Навчався блискуче, його талант був настільки помітний, що він двічі ставав стипендіатом різних премій. В інституті художник познайомився з Аллою Горською, згодом відомою художницею та правозахисницею. Віктор Зарецький (ліворуч) з друзями, студентами Київського державного художнього інституту. Початок 1950-х.

Номер слайду 4

Рисунки 1950-х. Музиканти1950-іПапір, змішана техніка26 х 55 см. Портрет Алли Горської1950-іПапір, кольорові олівці28 х 20 см. Дівчина з бантом. Папір, кольорові олівці44 х 33,5 см

Номер слайду 5

Портрет Валентини Захарчук(сестри Івана Григор'єва)Папір, кольорові олівці47 х 37 см. Портрет Лариси Жуковської1975 Картон, змішана техніка75 х 49,5 см. Портрет Ольги Кравченко1980-іПапір, кольорові олівці64 х 44 см

Номер слайду 6

Портретна композиція «Кайф»1989 Папір, олівець51 х 73,5 см

Номер слайду 7

Постановка1950-іПапір, олівець46 х 33 см. Оголена1950-іПапір, кольорові олівці, сангіна34 х 20,5

Номер слайду 8

Бабуся1947 Реалізм. Чоловічий портрет1953 Соціалістичний реалізм. Шахтар1950 Соціалістичний реалізм

Номер слайду 9

Тому в 1950-ті Віктор Зарецький пережив неабияку кризу — душевну й творчу. Щоб вибратися з неї, став шукати власних шляхів. Облишив викладання в художньому інституті, брався ілюструвати книжки, зокрема дитячі. Він і пізніше нерідко співпрацював з видавництвами, зокрема ілюстрував дитячий журнал «Піонерія». Художник навчався і починав свій творчий шлях у період ідеологічних догматів, чітко визначених соціалістичним реалізмом. Тоді він у них, напевне, вірив і пробував сумлінно дотримуватися. Але такий шлях можливий для виконавця, а не творця. Ілюстрація до журналу "Піонерія"1960-іПапір, акварель29 х 22 см

Номер слайду 10

Як вмілий портретист, Віктор Зарецький створив портрети Олеся Гончара, Василя Касіяна, Валерія Шевчука, але таки відмовився зображати партійну номенклатуру. Віктор Зарецький, «Портрет В. Касіяна», 70-ті. Надано сім’єю художника.

Номер слайду 11

Протягом 1955–1959 Віктор Зарецький писав картини на теми з життя шахтарів. Ця серія робіт є його першою великою темою і першим протестом проти обмежених уявлень про реалізм у мистецтві. Вони не були типовими парадними картинами тих років. Шахтарська тема Ескізи до роботи«Шахтар»

Номер слайду 12

«Селянська» тема народилася на теренах багатющої й тепер сумновідомої Чорнобильщини: у ній художник, прагнучи передати суть народного життя та характерів, працював разом із колгоспниками. Селянська тема. Збирання льону. Портрет ланкової П. Сироватко1960 Полотно, олія158 × 149 Національний художній музей України. Підпис праворуч внизу. Ескіз картини«Бригада Сироватко»1960-іПапір, олівець19 х 27 см

Номер слайду 13

Доярки. Портрет доярки Н. Клименко1960 Полотно, олія184 × 211 Донецький обласний художній музей. Підпис праворуч внизу. Етюд до картини«Бригада Сироватко»1960 Папір, акварель22 х 17,5 см. Етюд до картини«Бригада Сироватко»1960 Папір, акварель25,5 х 19 см

Номер слайду 14

Міська тема. В кафе1960-іПапір, темпера, акварель,кольорові олівці28,5 х 47 см. Маріуполь. Їдальня українських страв1980-іПапір, змішана техніка, колаж72 х 49 см

Номер слайду 15

Міська тема. Дурман1970-іПапір, фломайстер30 х 20 см. Голодомор1980-іПапір, олівець65 х 50,5 см

Номер слайду 16

Міська тема. Ескіз до роботи«В автобусі» 1989 Папір, кольорові олівці50 х 56 см. В автобусі1960-іПапір, туш, акварель50 х 52 см

Номер слайду 17

Міська тема. Бухара1962-1963 Картон, акварель, гуаш36,5 х 66 см. Важливою подією у житті й творчості радянських художників ставали творчі подорожі республіками, які мали інший уклад життя, інакшу культуру. Узбекістан. Бухара1962-1963 Папір, акварель32 х 49 см

Номер слайду 18

Міська тема. Середня Азія1962-1963 Папір, акварель, гуаш26 х 44 см. Східний мотив1962-1963 Папір, кольорові олівці12,3 х 24 см

Номер слайду 19

Міська тема. Середня Азія1962-1963 Папір, акварель, гуаш26 х 44 см. Східний мотив1962-1963 Папір, кольорові олівці12,3 х 24 см. Спільна праця Зарецького та Горської давала рясні плоди в живописі, сценографії, монументальному мистецтві. У співавторстві з іншими художниками вони створили численні мозаїки зі смальти та кераміки в Донецьку, Києві, Краснодоні (тепер Сорокине), які були зразками образної сміливості й візуальної експресії. На самому початку 1970-х, під час нового витка репресій проти інтелігенції, була підступно вбита на замовлення КДБ дружина Віктора Зарецького художниця і правозахисниця Алла Горська.

Номер слайду 20

Міська тема. Середня Азія1962-1963 Папір, акварель, гуаш26 х 44 см. Головною роботою групи була мозаїка «Прапор перемоги» в Краснодонському меморіалі «Молода гвардія». До її реалізації були частково залучені інші художники — Борис Плаксій та Анатолій Лимарєв. У 1968 році, коли замовлення було прийняте, всі були свідомі сюжету і популярності роману «Молода гвардія» Олександра Фадєєва, мотиву якого слідував сюжет меморіалу. Володимир Смирнов, Віктор Зарецький, Алла Горська, [Віктор Шаталін] біля мозаїки «Прапор Перемоги». Краснодон, музей «Молода гвардія», зима 1969–1970

Номер слайду 21

Міська тема. Середня Азія1962-1963 Папір, акварель, гуаш26 х 44 см. Анатолій Лимарєв, Алла Горська, Борис Плаксій, Віктор Зарецький, Володимир Смирнов. Вигляд мозаїки «Прапор перемоги» в музеї «Молода гвардія» в Краснодоні. 60-ті. Смальта

Номер слайду 22

Міська тема. Віктор Зарецький, Алла Горська. Ескіз до мозаїки «Прапор перемоги» в Краснодоні, 60-ті. Надано сім’єю художника

Номер слайду 23

Міська тема. Дух Алли ГорськоїВіктор Зарецький. Дата: 1980 Cтиль: Експресіонізм. Жанр: символічний живопис

Номер слайду 24

Міська тема. В останньому періоді творчості художника естетичне перемогло соцреалістичне. Захоплення творчістю Густава Клімта Зарецький перетворив на створення українського варіанта неосецесії, поєднуючи буйну українську декоративність із реалізмом тілесності. Саме тоді, за чотири роки до смерті, художник написав «Весняні клопоти» (полотно, олія, темпера, 155х155 см). Серед інших і за цю картину автора 1994 року посмертно нагородили Державною премією України імені Тараса Шевченка. Нині «Весняні клопоти» зберігають у мистецькій збірці Національного університету «Києво-Могилянська академія».

Номер слайду 25

Розмови з сином Віктор Зарецький Автопортрет. Кольоровий папір, кольоровий олівець. Вереснем 1989 року моєму батькові, знаному українському художникові Вікторові Зарецькому поставили невідворотний діагноз — рак підшлункової залози. У жовтні провідний столичний хірург Володимир Земсков зробив операцію, яка показала — хвороба на останній стадії, пухлина неоперабельна, — жити залишилося, за медичними приписами, три, п’ять місяців. Місяці за два батько набрав свого майже природного стану, і взимку в Кончі–Заспі ми записали на магнітофонну тасьму його розповідь про мистецькі уподобання, жертовну працю і непрості життєві перипетії. Помер він 23 серпня 1990 року... Олексій Зарецький, кандидат філологічних наук.

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, Презентації
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку