Презентація на тему "Узагальнення знань з теми Хімічні реакції"

Про матеріал
В презентації міститься завдання до теми "Узагальнення з теми Хімічні реакції" завдяки чому вони повторюють та закріпляють свої знання з вивченого розділу "Неорганічної хімії"
Перегляд файлу

Урок   

Узагальнення знань з  теми «Хімічні реакції»

Мета:

навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Хімічні реакції»; закріпити вміння та навички щодо складання рівнянь окисно-відновних реакцій з використанням методу електронного балансу, складання  термохімічних рівнянь, класифікація хімічних реакцій за різними ознаками, розв’язування задач за рівняннями хімічних реакцій;

 розвиваюча: розвивати уміння точно та логічно висловлювати власні думки, узагальнювати ;

виховна: виховувати науковий світогляд та вміння спілкуватись.

Обладнання та матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів.

Тип уроку: урок систематизації і узагальнення знань

Хід уроку

І Організаційний момент

         Налаштування дітей на роботу, створення позитивного та робочого настрою.

ІІ. Мотивацій навчальної діяльності.

А.Ф. Лосєв якось сказав: «Будь-який труд є осмисленим, результативним та вільним тільки тоді, коли він усвідомлюється як моя особиста … необхідність». Як ви розумієте ці слова? Як ви думаєте, яка мета нашого уроку?

Мета уроку: повторити і узагальнити матеріал з теми «Хімічні реакції», підготуватися до контрольної роботи.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.

 Урок-подорож

Сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож до країни «Реакцій». Я не вчитель, а командир. Разом зі мною працюють три групи: І група – «Каталізатори», ІІ група – «Окисники», ІІІ група – «Відновники». Учні нашого класу – пасажири.

Щоб зареєструватись та пройти контроль проведемо «Хімічну розминку»

1. Хімічна розминка
-Творча вправа «Синоніми»  Пригадаємо!
Які слова називаються синонімами?

Синоніми – це слова різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням

1. Реакція під час перебігу якої з декількох речовин утворюється одна -сполучення

2. Реакція, між двома складними речовинами, в результаті якої утворюються дві нові складні речовини-обміну

3. Кількість теплоти, що виділяється  або поглинається під час хімічної реакції - тепловий ефект

4.Рівняння, у якому вказано тепловий ефект -термохімічне

5.Стан, коли швидкість прямої реакції дорівнює швидкості зворотної реакції – хімічна рівновага

6.Біологічний каталізатор - фермент

7. Атом, молекула або йон, які приєднують електрони-окисник

8.Атом, молекула або йон, які віддають електрони- відновник

  • Творча вправа «Антоніми»
    Пригадаємо!!
    Які слова називаються антонімами?

Антоніми – це  протилежні за значенням слова
1. Інгібітор –позитивний каталізатор

2. Розклад – сполучення

3. Екзотермічна реакція - ендотермічна

4. Гомогенний - гетерогенний

5.Оборотна реакція - необоротна

6.Окисник – відновник

 

  • Отож, вирушаємо у подорож

Щоб пройти на літак та заняти свої місця в літаку у нас виникла ситуаційна проблема

2.Проблемна ситуація «Віднови таблицю»

Треба відновити таблицю

1.                 За якими ознаками класифікуються хімічні реакції? Заповніть схему на дошці.

 

За зміною кількості вихідних і кінцевих речовин

Реакції сполучення

Реакції розкладу

Реакції заміщення

Реакції обміну

За тепловим ефектом

Екзотермічні

Ендотермічні

 За участю каталізатора

Каталітичні

Некаталітичні

За напрямом протікання

Оборотні

Необоротні

За ознакою зміни ступеня окиснення атомів

Окисно- відновні

Без зміни ступеня окиснення

 За агрегатним станом

Гомогенні

Гетерогенні

 

 

  • Щоб застебнути ремні нам потрібно розв’язати завдання

Завдання  3.
    «Біла ворона».
Вибрати йони , які не можуть разом перебувати в розчині

Відповідь

1.  Ag+   i   SO42-
2.  Ba2+  i   OH-
3.  Al3+   i   Cl-
4.  Fe3+   i  CO32-

5.  Ca2+  i   PO43-
6.  H+    i    NO2-
7. Zn2+  i    OH-
8. Mg2+ i   NO3-

 

 

ІІ. Подорож.

Для того, щоб ми піднялися в небо нам потрібно установити відповідність між рівнянням реакції та її типом

 

Установіть відповідність між рівнянням реакції та ії типом

А. 2Са + О2 = 2СаО  ;                         1. обміну;

Б. Fe + 2HСl = FeCl2 + H2;                 2. сполучення;

В. HNO3 + NaOH = NaNO3 + H2O;    3. розкладу;

Г. 2HgO = 2Hg + O2;                              4. заміщення.

 

 

  • Літак набрав, набрав необхідну висоту
  • Стюардеса оголосила, що літак зафіксував музичні звуки (фізхвилинка)

 

  • Висота – 500 м. В ілюмінаторах Ви можете спостерігати хмарки, але вони не прості, ці хмарки – завдання. Почнемо знайомитися з хмарками.

 

 

  • «Я – хімік-технолог»

 

Завдання.

І Група «Каталізатори»

- Виробництво сульфатної кислоти починається з випалу піриту FeS2 – це перша стадія виробництва.

ІІ Група «Окисники»

 - Друга стадія виробництва сульфатної кислоти – окиснення сульфур  (IV ) оксиду до сульфур ( VI)  оксиду.

ІІІ Група «Відновники»

- Третя стадія – одержання сульфатної кислоти.

 

  • Якщо розв’яжете завдання «Я – технолог» ви отримайте професію технолога

 

1.Складіть рівняння реакції та вкажіть   його  тип за різними ознаками.

2. Обґрунтуйте умови здійснення реакції, фактори, що впливають на швидкість хімічної реакції.

 

Відповідь

 

І Група «Каталізатори»

1.Виробництво сульфатної кислоти починається з випалу піриту FeS2 – це перша стадія виробництва.

 4FeS2 + 11О2 = 2Fe 2О3 + 8SО2↑, ΔН = –3420 кДж

  • Реакція випалювання залізного колчедану є необоротньою, екзотермічною, гетерогенною, некаталітичною, окисно –відновною.

 

ІІ Група «Окисники»

1.Друга стадія виробництва сульфатної кислоти – окиснення сульфур  (IV ) оксиду до сульфур ( VI)  оксиду.

 2SО2 + О2 ↔ 2SО3,  ΔН = –198 кДж

  • Реакція окиснення сульфур діоксиду є оборотною, екзотермічною, гомогенною, каталітичною, окисно - відновною.

 

 

 ІІІ Група «Відновники»

1. Третя стадія – одержання сульфатної кислоти.

3 + Н 2О = Н 24,  ΔН = –132 кДж

  • Реакція утворення сульфатної кислоти є необоротньою, екзотермічною, гетерогенною, без зміни ступеня окиснення .

 

Завдання  

«ПРОЯВИ КМІТЛИВІСТЬ»

  • Що зашифровано на малюнку?

 

-Який тип реакцій  відбувається?

-  H2О2   → H2О + О2 

 -  2H2О2   → 2H2О + О2 

  - Реакція розкладу

 

 

Дослід «Невидимі Чорнила»

 

 

H24 3 + Н 2О ↑ΔН > 0

  • РЕАКЦІЯ РОЗКЛАДУ
  • ЕНДОТЕРМІЧНА РЕАКЦІЯ

 

 

Здійснити схему перетворень

  • Al → Al2O3 → AlCl3 → Al(OH)3 

Домашнє  завдання

Повторити §14-21,
виконати завдання №246 (д,є), для (ІІІ і ІVрівнів) №247

docx
Додав(-ла)
Добріогло Віра
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
18 січня 2022
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку