ТРЕНІНГ
"Я патріот своєї держави"
Слово ведучого
Доброго дня, шановні колеги. Ми раді вітати вас у стінах нашої школи. Та перш, ніж ми почнемо, хочу аби ви стали в коло та привітали свого сусіда незвичним чином – так як це роблять народи різних країн світу. Для цього я пропоную вам
1. Вправу-енергізатор «Мої вітання»!
(Учасники тренінгу стають обличчям до свого сусіда і вітаються один з одним так, як їм радить ведучий.)
Ведучий
-У Китаї люди вітаються поклоном з витягнутими вздовж тулуба руками.
-В Таїланді – вигук "Вай", супроводжується складеними разом долонями, прикладеними до голови або грудей
-Жителі Полінезії труться носами і гладять один одного по спині.
-В Японії тиснуть руки самі собі, аби не обмінюватись бактеріями, що на долонях, із малознайомими людьми.
-У Франції притуляються до щік один одного і шлють поцілунки у простір.
А от в Україні звикли бажати всім здоровя, доброго і гарного дня, щиро тиснучи долоню один одному, щоб показати, що в руках немає зброї, а в думках - лихих намірів. Українці вірять в магічну силу рукостискань — здатність до передання як позитивних, так і негативних дій.
А я сподіваюсь, що наші з вами дії сьогодні будуть лише позитивними, а співпраця плідною. Темою нашого тренінга з національно-патріотичного виховання сьогодні є «Я патріот своєї держави»
2.Вправа «Дерево очікувань»
Мета: визначити очікування учасників від тренінгу.
(Завдання: ведучий роздає учасникам листочки і дає завдання написати на листочках свої очікування від тренінгу. Після того, як завдання виконано, учасники приклеюють на крону дерева свої очікування, які потім озвучують.)
Проаналізувавши тему сьогоднішнього тренінгу, відразу постає питання, а що ж таке патріотизм, а головне, хто такий ПАТРІОТ? Тому давайте разом дамо визначення даному понятюю
3.Вправа «Мозковий штурм»
Мета: активізувати досвід учасників відносно проблеми.
( Пропонується дібрати асоціативний ряд до терміна «Патріот». )
Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям «патріот».
Ведучий записує всі асоціації на великому аркуші паперу і озвучує в кінці.
П – практична;
А – активна;
Т – терпляча;
Р – роботяща;
І – ініціативна;
О – обізнана;
Т – толерантна;
По закінченню вправи ведучий узагальнює асоціативний ряд: «Отже, патріот – це особистість, у якої в її «Я-духовному» відсутні такі негативні риси як зневага, заздрість, жадібність, зверхність, брехливість. Тому кожен повинен постійно працювати над собою, щоб усі негативні риси зникли з його внутрішнього світу.».
4.Вправа «Віночок»
Мета: підвищити рівень групової згуртованості та емоційного піднесення.
У кожного народу є свої символи і обереги. Обереги від слова «оберігати», «берегти». У народі про віночок, прикрашений різнокольоровими стрічками, говорять, що це символ українського народу. Тож давайте разом оздобимо наш віночок різнокольоровими стрічками, на котрих охарактеризуємо нашу прекрасну країну - Україну.
(написати на стрічках слова котрі б, охарактеризували нашу країну)
Але крім народних символів, кожен народ має ще й офіційну державну символіку. Державними символами України є: герб, гімн та прапор. Тому наступна
5.Вправа "Державні символи України"
(Викласти державні символи застосовуючи лего)
А зарез я пропоную всім вам трішечки відпочити провівши руханку, але яку саме кожен з вас вибере собі сам
6.Руханка ("енерджайзер")"Галерея образів"
Мета: запобігання м'язового та психоемоційного напруження.
(Завдання: увійти в образ, обіграти його ходою, мімікою, жестами)
Пройдіться так, начебто ви:
- поважний, сивочолий гетьман;
- гарна засватана дівчина;
- найкращий танцюрист гопака;
- ви геній і щойно зробили відкриття, за яке отримали Нобелівську премію;
- військовий Збройних сил України;
- учитель, який із захопленням пояснює нову тему;
- олімпійський чемпіон України, який встановив світовий рекорд;
- натхнений екскурсовод Національного музею історії України;
- активний організатор національно-патріотичного виховання;
- пройдіться так, щоб усі зрозуміли, хто ви є насправді;
- вас люблять усі оточуючі;
- у вас є що приховувати від оточуючих;
- ви надзвичайно щаслива людина;
- ви надзвичайно стомились
7.Вправа «Моя Україна в серці єдина»
Мета: розкрити сутність образу України шляхом ідентифікації її символів.
(Завдання: на плакаті зображено карту України, а на ньому прикріплені маленькі серця. Виберіть одне сердечко, яке вам сподобалось, на зворотньому боці написані побажання для вас, видатних людей стосовно життя. Ви в свою чергу повинні будете прикріпити побажання (у формі чоловічка) для нашої держави України, та для нас українців.)
8.Рефлексія.
-Чи виправдалися ваші очікування?
-Що було найлегшим під час заняття?
-Які види роботи видалися найцікавішими?
9.Заключне слово.
А висновок ми підведемо словами Аристотеля: «Діти схильні до наслідування, а тому педагог – їх дзеркало». Тому:
- Як людина, я бажаю вам бути собою,
- Як педагог – розвивати свої вміння на шляху до вашого творчого успіху та успіхів ваших вихованців
Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,
Поступливість і злагоду в усьому.
На цьому в мене все, дякую за увагу.