Презентація на тему :"Значення риб у житті людини. Охорона риб".

Про матеріал

Дана презентація адаптована до відповідного конспекту уроку. Містить проблемні питання, таблицю "Еволюція життя", схему"Дерево життя" , щоб діти могли розмірковувати і одночасно уявляти конкретну ситуацію , опираючись на факти із таблиці та схеми, робити власні висновки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок біології у 7 класі

Номер слайду 2

Хорда (визига) XIX ст.:36 р.- 1 пуд(16 кг)

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Гра “Морський бій” 1. Кісткові і хрящові риби за систематичним положенням належать до: а) класу; б) надкласу; в) типу. 2. Зяброві кришки відсутні у: а) кісткових риб; б) хрящових риб; в) у кісткових і хрящових риб. 3. Через серце риб протікає: а) венозна кров; б) артеріальна кров; в) змішана. 4. Серце риб складається з: а) передсердя; б) шлуночка; в) 2 передсердь; г) 2 шлуночків. 5. Плавальний міхур наявний у: а) хрящових; б) кісткових.

Номер слайду 6

Гра “Морський бій” 6. Протоки статевої системи у кісткових риб відкриваються у: а) клоаку; б) окремим отвором; в) у сечовивідну протоку. 7. Газообмін у риб відбувається у: а) бронхах; б) зябрах; в) повітряних мішках. 8. Кровоносна система у риб: а) замкнена; б) незамкнена. 9. До класу Хрящові риби належать? а) сом; б) горбуша; в) скат; г) акула; д) короп; е) скумбрія. 10. Середовищем життя риб є: а) водне; б) повітряне; в) водно-наземне.

Номер слайду 7

Тема уроку Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб.

Номер слайду 8

Протоптерус Рогозуб

Номер слайду 9

Лусковик

Номер слайду 10

Рогозуб (баррамунда)-Квісленд(Австралія) видих-вдих-через ніздрі атмосферним повітрям , міхур- легеня Протоптерус(4в.)-риба, яка спить у землі півроку в сезон засухи, переповзає як плазун(рептилія) Лусковик (лепідосирен)- релікт, пережиток фауни минулого. 6 сучасних реліктових видів

Номер слайду 11

Латимерія

Номер слайду 12

Латимерія Виявлена латимерія (1938 р.) має велике значення для розуміння походження наземних хребетних тварин, оскільки викопні кистепері риби вважаються їхніми предками

Номер слайду 13

«Акваріум»(час: 3-5 хв.) 1 група учнів, знайдіть на схемі під назвою «Дерево життя» еволюційну «гілку» класу Кісткових риб і прослідкуйте хто (які класи) від них походять. Примітка: кісткові риби не є сліпою гілкою еволюції. 2 група учнів, розгляньте таблицю розвитку життя .і припустіть історичний час появи класу Кісткові риби. Примітка: вчені вважають кісткових риб предками стегоцефалів.

Номер слайду 14

Схема “Дерево життя”

Номер слайду 15

Таблиця розвитку життя

Номер слайду 16

Еколого-еволюційне значення риб Отже, кісткові риби виникли на початку мезозою, близько 230 мільйонів років тому. Вони разом із панцирними і хрящовими рибами мали спільного предка, який на сьогоднішній день невідомий. Всі сучасні хребетні походять від риб.

Номер слайду 17

Білуга Осетер Севрюга Стерлядь

Номер слайду 18

Шип (виз) зниклий вид вилов,гідробудівництво ЧКУ

Номер слайду 19

Стерлядь, вразливий ЧКУ: заказник, рибоводний завод, штучне відтворення, реакліматизація виду в Дніпро і д.

Номер слайду 20

Білуга - вразливий вид ЧКУ : забруднення водойм

Номер слайду 21

Проблемне питання: Знаючи особливості екологічної організації кісткових риб, поміркуйте чи правильним є фразеологізм «Ревіти білугою» ?

Номер слайду 22

Білуга(білуха)- морський ссавець, здатний видавати до 50 сигналів(свист, щебетання), виражена міміка для спілкування

Номер слайду 23

Зв’язок нових знань із здоров’ям людини Молоко – сорбент, який виводить можливі шкідливі компоненти їжі. А вітамін D,що міститься у м’ясі риби та ікрі сприяє засвоєнню кальцію людським організмом.

Номер слайду 24

Підклас Променепері Ряд Оселедцеподібні

Номер слайду 25

Лосось Горбуша Кета

Номер слайду 26

Проблемне питання : Діти, як ви вважаєте, якщо червона ікра – делікатес, то чи він є корисним і цілком безпечним для здоров’я людини продуктом?

Номер слайду 27

Цікаво знати Уротропін як добавка-консервант (Е239) в Україні не заборонений, а в ряді країн під забороною(Англія). У нирках розщеплюється, утворюючи формальдегід, який денатурує білкові структури.

Номер слайду 28

Робота з підручником Прочитайте про риси, характерні для хрящових риб, на сторінках 71- 72 підручника. Розкажіть про акул(1 група) і скатів(2 група) відповідно.Час : 3-5 хвилин.

Номер слайду 29

Лящ Товстолобик Краснопірка Линь

Номер слайду 30

Гірчак(малявка, пацюк, пукасик) ікра-мантійна порожнина двостулкових-захист- мутуалізм

Номер слайду 31

Окунь Йорж Судак

Номер слайду 32

Хвилинка релаксації як засіб динамічної медитації

Номер слайду 33

Штучна екосистема

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Значення різних видів риб Щорічно виготовляється 10 млн т кормового борошна, яким удобрюють 50 млн га сільськогосподарських угідь. Гамбузія, плітка - їх використовують у біологічному методі боротьби з личинками кровосисних комах (наприклад, комарів), які розвиваються у водоймах. М'ясо риби не поступається за своєю якістю м'ясу великої рогатої худоби. Риба — це джерело вітамінів та мінеральних речовин: К, Na, P, Mg, S, Cl, Fe, I.

Номер слайду 36

Сом — один із найпопулярніших об'єктів аматорської та спортивної риболовлі. Сома ловлять з берега або човна. Сомова риболовля належить до категорії «біг гейм» (англ. Big game, «велика гра»), тобто найвищої категорії складності. Нудлінг (англ. Noodling) — метод ловлі сома голими руками. З'явився на півдні США і в наш час дозволений в одинадцяти штатах США. Основним об'єктом ловлі є сом оливовий (лат. Pylodictis olivaris), далекий родич сома європейського.

Номер слайду 37

Виправ помилку Складіть трофічні (харчові) ланцюги, починаючи з рослин чи безхребетних тварин: 1) молюски, білуга, водорості, білий ведмідь; 2) людина, безхребетні тварини, рогозуб; 3)дрібні водорості, товстолоб, людина; 4) оселедець, зоопланктон, ссавець; 5) планктон, білорибиця, дрібна риба, людина

Номер слайду 38

Домашнє завдання Вивчити § 17, записати у зошиті 2 представника класу Кісткові риби у систематичному положенні. Творче завдання: скласти екологічне есе, харчовий ланцюг чи кросворд “ Охорона, значення риб”

Номер слайду 39

ppt
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
3430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку