Розробка уроку "Живлення тварин" для 7 клас з допрофільним вивченням біології та хімії. Є елементи інтеграції з хімією. Матеріал передбачає поглиблення знань з обміну речовин. Необхідним для проведення уроку є доступ до інтернету.
ПРОЦЕСИ ЖИТТІЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН
Тема: Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Ключові компетенції: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках; інформаційно-цифрова-компетентність.
Очікувані результати: після уроку учень: оперує термінами: живлення, травлення, органічні та неорганічні речовини, ферменти; характеризує різноманітність травних систем тварин; пояснює значення живлення; вдосконалює вміння порівнювати, робити висновки.
Поняття та терміни: живлення, травлення, органічні речовини, неорганічні речовини, ферменти.
Обладнання: комп’ютер, смартфон, доступ до інтернету
Хід роботи
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діаграма Вена
Фронтальна бесіда
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку
Обговорення
Оголошення теми та завдань уроку
IV. Мотивація навчальної діяльності
Обговорення
V. Вивчення нового матеріал
Обговорення
Створення опорної схеми
Речовини |
|||
Неорганічні |
Органічні |
||
Вода, кисень, вуглекислий газ, сіль тощо |
вуглеводи |
ліпіди |
білки |
цукор |
олії, масла |
м’ясо |
Інтеграція з хімією
Проблемне питання
Розповідь учителя та подальше обговорення
Великі органічні речовини повинні бути розкладені на менші речовини. Цією роботою займаються ферменти.
Знайдіть в інтернеті визначення терміну «ферменти», порівняйте визначення з різних джерел.
Ферменти (ензими) – це органічні каталізатори (прискорювачі) біохімічних реакцій, що відбуваються в організмі.
Обговорення
Запис у зошиті
Травлення – це сукупність механічних, хімічних і біологічних процесів, що забезпечуюють розщеплення складних поживних речовин, які потрапили з їжею, на відносно прості сполуки, які можуть бути використані організмом.
Запис у зошиті
Обмін речовин (метаболізм) – сукупність хімічних реакцій, що відбуваються в живих організмах.
Катаболізм (дисиміляція) включає реакції розщеплення складних органічних речовин до простіших, що супроводжується виділенням енергії.
Анаболізм (асиміляція) включає реакції синтезу необхідних речовин, що супроводжується поглинанням реакції.
VІ. Узагальнення та систематизація знань
Оберіть вірне твердження
Запишіть номера реакцій у відповідний стовпчик
Анаболізм |
Катаболізм |
|
|
VІІ. Підбиття підсумків
Продовжить речення
VІІІ. Домашнє завдання
Середній рівень – прочитати опорний конспект у зошиті
Достатній рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, знати визначення термінів
Високий рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, знати визначення термінів, підготувати короткі (30с) відео на тему:
«Рослини-хижаки»
«Рослини-паразити»
«Ґрунтове живлення рослин»
«Тварина, що фотосинтезує»