Розробка уроку "Живлення тварин"

Про матеріал

Розробка уроку "Живлення тварин" для 7 клас з допрофільним вивченням біології та хімії. Є елементи інтеграції з хімією. Матеріал передбачає поглиблення знань з обміну речовин. Необхідним для проведення уроку є доступ до інтернету.

Перегляд файлу

ПРОЦЕСИ ЖИТТІЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН

Тема: Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

Мета:

  • закріпити та поглибити знання про автотрофний та гетеротрофний способи живлення; поглибити знання про живлення та травлення тварин; визначити особливості обміну речовин гетеротрофного організму;
  • вдосконалює вміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, працювати у групі;
  • виховувати повагу до природи; повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Ключові компетенції: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках; інформаційно-цифрова-компетентність.

Очікувані результати: після уроку учень: оперує термінами: живлення, травлення, органічні та неорганічні речовини, ферменти; характеризує різноманітність травних систем тварин; пояснює значення живлення; вдосконалює вміння порівнювати, робити висновки.

Поняття та терміни: живлення, травлення, органічні речовини, неорганічні речовини, ферменти.

Обладнання: комп’ютер, смартфон, доступ до інтернету

Хід роботи

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

Діаграма Вена

  • Які властивості життя притаманні тваринам та рослинам?

Фронтальна бесіда

  • Що таке автотрофний спосіб живлення?
  • Що таке гетеротрофний спосіб живлення?
  • Чи всі рослини живляться автотрофно?
  • Чи всі тварини живляться гетеротрофно?
  • Хто такі міксотрофи? Які тварини до них належать?

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку

Обговорення

  • Відповідно до поставлених запитань, зробіть припущення про тему уроку.

Оголошення теми та завдань уроку

IV. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення

 

  • Чому знання про живлення тварини є важливими для людини?
  • Яка важливість цих знань особисто для Вас?

V. Вивчення нового матеріал

Обговорення

  • Що потрапляє в організм під час живлення?
  • Які типи сполук вам відомі з курсу природознавства? Наведіть приклади

Створення опорної схеми

Речовини

Неорганічні

Органічні

Вода, кисень, вуглекислий газ, сіль тощо

вуглеводи

ліпіди

білки

цукор

олії, масла

м’ясо

Інтеграція з хімією

  • Молекули яких речовин важчі: органічних чи неорганічних?
  • Порівняйте молекулярні маси H2O та C6H12O6?

Проблемне питання

  • Як великі органічні молекули можуть потрапити до клітини, адже молекулярні маси деяких білків можуть сягати сотен тисяч а.о.м.?

Розповідь учителя та подальше обговорення

Великі органічні речовини повинні бути розкладені на менші речовини. Цією роботою займаються ферменти.

Знайдіть в інтернеті визначення терміну «ферменти», порівняйте визначення з різних джерел.

Ферменти (ензими) – це органічні каталізатори (прискорювачі) біохімічних реакцій, що відбуваються в організмі.

  • ферменти – це речовини білкової або РНК природи;
  • утворюються в живих організмах;
  • працюють тільки за певних умов (тиск, температура, середовище);
  • видоспецифічні (підходять для певної конкретної речовини).

Обговорення

  • В яких органах здатні розщеплюватися органічні речовини?
  • Чи всі організми мають такі органи? Чому?
  • Що буде далі відбуватися з речовинами? На які потреби організму вони будуть використані?

Запис у зошиті

Травлення – це сукупність механічних, хімічних і біологічних процесів, що забезпечуюють розщеплення складних поживних речовин, які потрапили з їжею, на відносно прості сполуки, які можуть бути використані організмом.

  • Які речовини потрапляють до організму та не підлягають розщепленню? Згадайте процес дихання.
  • Що відбувається з речовинами, які невикористані організмом, або є для нього отрутою? (згадати про виділення)
  • Як назвати сукупність процесів, що відбувається під час поглинання та виділення організмом речовин ?

Запис у зошиті

Обмін речовин (метаболізм) – сукупність хімічних реакцій, що відбуваються в живих організмах.

Катаболізм (дисиміляція) включає реакції розщеплення складних органічних речовин до простіших, що супроводжується виділенням енергії.

Анаболізм (асиміляція) включає реакції синтезу необхідних речовин, що супроводжується поглинанням реакції.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Оберіть вірне твердження

  1. Процеси дихання, виділення та живлення складають обмін речовин
  2. Хімічні речовини поділяються на неорганічні та органічні
  3. При перетравленні води необхідна дія ферментів
  4. Більшість тварин є гетеротрофами
  5. Щоб організм міг використати білкову молекулу, її треба розкласти ферментами
  6. Розкладання молекули білка ферментами належить до анаболізму
  7. Фермент пепсин може діяти як на білки, так і на вуглеводи

Запишіть номера реакцій у відповідний стовпчик

Анаболізм

Катаболізм

 

 

  1. Розклад крохмалю до глюкози
  2. Утворення глюкози під час фотосинтезу
  3. Синтез білків у клітині
  4. Утворення молекули ДНК
  5. Розщеплення глікогену під час роботи мязів
  6. Розщеплення молекули АТФ

VІІ. Підбиття підсумків

Продовжить речення

  • А я і не знав

VІІІ. Домашнє завдання

Середній рівень – прочитати опорний конспект у зошиті

Достатній рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, знати визначення термінів

Високий рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, знати визначення термінів, підготувати короткі (30с) відео на тему:

«Рослини-хижаки»

«Рослини-паразити»

«Ґрунтове живлення рослин»

«Тварина, що фотосинтезує»

 

docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку