Розробка уроку "Особливості гетеротрофного способу живлення тварин". Знайомить учнів з основними способами живлення тварин, визначається основна відмінність гетеротрофного живлення тварин та рослин.
Сімонова Я.В 7-А клас
ПРОЦЕСИ ЖИТТІЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН
Тема: Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Ключові компетенції: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках; інформаційно-цифрова-компетентність.
Очікувані результати: після уроку учень: оперує термінами: живлення, травлення, органічні та неорганічні речовини, ферменти; характеризує різноманітність травних систем тварин; пояснює значення живлення; вдосконалює вміння порівнювати, робити висновки.
Поняття та терміни: живлення, травлення, органічні речовини, неорганічні речовини, ферменти, сапротрофи, симбіотрофи, паразити, ендогенне, екзогенне живлення
Обладнання: планшет/смартфорн, доступ до інтернету, проектор, дошка.
Хід роботи
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Біологічний диктант
Третій зайвий
Вода, кисень, крохмаль
Білок, сіль, цукор
Автотроф, гетеротроф, паразит
Заповніть таблицю
Царство |
Рослини |
Тварини |
Гриби |
Бактерії |
автотрофи |
+ |
|
|
+ |
гетеротрофи |
|
+ |
+ |
+ |
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку
IV. Мотивація навчальної діяльності
Проблемне питання
V. Вивчення нового матеріал
Перегляд відео, що учні підготували
«Рослини-хижаки»
Обговорення
«Рослини-паразити»
«Ґрунтове живлення рослин»
«Тварина, що фотосинтезує»
Виправлення у таблиці
Царство |
Рослини |
Тварини |
Гриби |
Бактерії |
автотрофи |
+ більшість |
Елізія зеленовуха |
|
+ ціанобактерії, Фотосинтезуючі бактерії |
гетеротрофи |
Хижаки, паразити, ґрунтове живлення |
+ |
+ |
+ |
Обговорення
Розповідь учителя, запис у зошиті
У тварин є два джерела поживних речовин:
Ендогенне живлення – поживні речовини надходять з власних запасів організму, використовуються під час несприятливих умов.
Екзогенне живлення – поживні речовини надходять з зовнішнього середовища.
Обговорення
Запис у зошиті
Поглинання перетравлення всмоктування засвоєння
Створення опорної схеми
Джерела органічних речовин для тварин |
||||
Рослини |
Інші тварини |
Гриби |
Бактерії |
Відмерлі рештки |
Фітофаги |
Зоофаги |
Мікофаги |
Бактеріофаги |
Сапрофаги |
Приклади: |
Приклади |
Личинки комарів, ґрунтові кліщі |
Ґрунтові нематоди |
Личинки мух, жуків |
Робота з інтернет-джерелами
VІ. Узагальнення та систематизація знань
Заповніть таблицю
Вид |
Спосіб живлення |
Систематична належність |
Горобець хатній |
|
|
Іжак вухатий |
|
|
Корова домашня |
|
|
Аскарида людська |
|
|
Жук-гнійник |
|
|
Інфузорія-туфелька |
|
|
Личинки комарів |
|
|
Обговорення
VІІ. Підбиття підсумків
Продовжить речення
VІІІ. Домашнє завдання
Середній рівень – прочитати опорний конспект у зошиті
Достатній рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, відповідний параграф підручника
Високий рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, відповідний параграф підручника, скласти 12 тестів з вивченого матеріалу.