Узагальнення та систематизація знань з теми "Молюски" в ігровій формі. Підручник "Біологія. 7 клас" Остапченко Л.І
Сімонова Я.В 7-А клас
Тема: Молюски
Мета:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Очікувані результати: після уроку учень: оперує зазначеними термінами; називає середовища існування та способи життя молюсків; особливості зовнішньої будови молюсків; рідкісні види тварин; наводить приклади тварин типу Молюски; види тварин, поширені в Україні та своїй місцевості.
Поняття та терміни: безхребетні, асиметрія тіла, черепашка, екзоскелет, хітин, мантія, мантійна порожнина.
Обладнання: дидактичні картки, таблиці «Тип Молюски», черепашки (мушлі) молюсків, фішки-бали, м’яч.
Хід роботи
І. Організаційний етап
Оголошення теми та завдань уроку
Команди сідають на свої місця
(всі учні заздалегідь розподілені на 5 команд, кожна команда має назву та капітана).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Сьогодні у нас незвичайний урок, замість самосійної роботи ми будемо грати, а наприкінці уроку кожен отримує оцінку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Виступи команд з рекламою молюсків (творче домашнє завдання) (максимальна кількість балів 3б всій команді)
IV. Основна частина (узагальнення та систематизація знань в ігровій формі)
Конкурс 1 Розмінка
Команди відповідають на короткі питання, якщо відповідь не вірна, то право відповіді має наступна команда. Відповідати можна один раз.
За кожну вірну відповідь 1 бал.
До складу журі входять учні старших класів, педагоги
Конкурс 2 Сортування
Учням роздаються картки з зображенням різних груп молюсків, черепашки молюсків. Завдання: розсортирувати об’єкти їх на групи Черевоногі, Двостулкові, Головоногі. Конкурс триває 4 хвилини. Після конкурсу взаємоперевірка команд.
За кожну правильну відповідь 2 бали всій команді.
Ключ. Черевоногі: 1. 2, 6
Двостулкові :3, 11,13
Головоногі: 7, 8, 12
1
|
2 |
3
|
6
|
7
|
8
|
11
|
12
|
13 |
Конкурс 3 Біологічний футбол
Команди задають підготовані вдома 6 питань, кидаючи м’яч. Хто впіймав, той відповідає. Якщо відповідь не вірна, то бал зараховується учню та команді, що задавала питання. Якщо відповідь вірна, право задавати питання переходить команді-відповідачу.
Тематика питань: Значення молюсків у природі та житті людини.
V. Рефлексія
Обговорення
VІ. Підбиття підсумків
Слово вчителя Сьогодні в ігровій формі ми узагальнили наші знання про молюсків. Дякую всім за плідну працю.
Церемонія нагородження команд та учнів. Учень з найбільшою кількістю балів отримує у подарунок Ахатіну. Виставлення оцінок.
1
|
2 |
3
|
6
|
7
|
8
|
11
|
12
|
13 |
1
|
2 |
3
|
6
|
7
|
8
|
11
|
12
|
13 |