Урок "Молюски" Узагальнення та систематизація знань

Про матеріал

Узагальнення та систематизація знань з теми "Молюски" в ігровій формі. Підручник "Біологія. 7 клас" Остапченко Л.І., Балан П.Г., Серебряков В.В., Матяш Н.Ю., Горобчишин В.А.

Перегляд файлу

Сімонова Я.В 7-А клас

Тема: Молюски

Мета:

  • закріпити знання про основні риси та різноманіття типу Молюски,
  • закріпити вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки на прикладі встановлення взаємозв’язку між будовою тварини та способом її життя; розвивати навички роботи у групі; удосконалювати вміння працювати з лабораторними об’єктами;
  • виховувати любов до природи; почуття краси природи та радість її пізнання.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Очікувані результати: після уроку учень: оперує зазначеними термінами; називає середовища існування та способи життя молюсків; особливості зовнішньої будови молюсків; рідкісні види тварин; наводить приклади тварин типу Молюски; види тварин, поширені в Україні та своїй місцевості.

Поняття та терміни: безхребетні, асиметрія тіла, черепашка, екзоскелет, хітин, мантія, мантійна порожнина.

Обладнання: дидактичні картки, таблиці «Тип Молюски», черепашки (мушлі) молюсків, фішки-бали, м’яч.

Хід роботи

І. Організаційний етап

Оголошення теми та завдань уроку

Команди сідають на свої місця

(всі учні заздалегідь розподілені на 5 команд, кожна команда має назву та капітана).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогодні у нас незвичайний урок, замість самосійної роботи ми будемо грати, а наприкінці уроку кожен отримує оцінку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Виступи команд з рекламою молюсків (творче домашнє завдання) (максимальна кількість балів 3б всій команді)

IV. Основна частина (узагальнення та систематизація знань в ігровій формі)

Конкурс 1 Розмінка

Команди відповідають на короткі питання, якщо відповідь не вірна, то право відповіді має наступна команда. Відповідати можна один раз.

За кожну вірну відповідь 1 бал.

До складу журі входять учні старших класів, педагоги

  1. Як називають екзоскелет Молюсків? Черепашка, мушля
  2. Яка інша назва типу Молюски? М’якуни
  3. Який молюск найбільш часто зустрічається в Україні? Слимак виноградник
  4. Яка симетрія тіла у ставковика? Асиметрична тварина
  5. Назвіть молюска, що веде прикріплений спосіб життя. Мідія, устриця
  6. Що таке мантія? складка стінки тіла, що вкрита як все тіло епідермісом
  7. Що утворює мантія? Мантійну порожнину
  8. Назвіть мантійний комплекс органів. вивідні шляхи статевої, травної та видільної систем, нирки та перикард
  9. Назвіть шари черепашки у Черевоногих? Роговий, порцеляновий (або конхіоліновий та вапняковий)
  10. Який шар утворює перли? Перламутровий
  11. Який клас Молюсків здатний утворювати перлини? Двостулкові
  12. Яких молюсків називають «приматами моря»? Восьминоги
  13. З яких відділів складається тіло Двостулкових? Тулуб та голова
  14. З яких відділів складається тіло Головоногих? Голова, тулуб, щупальця
  15. З яких відділів складається тіло Черевоногих? Голова, тулуб, нога
  16. Як називається ротовий апарат у Черевоногих? Радула
  17. Які органи чуття є на голові у виноградного слимака? Пара очей та дві пари щупальців
  18. Які функції виконують щупальця слимака? Органи дотику, нюху
  19. Назвіть молюска, що дихає легенями. Ставковик
  20. Як довго ростуть молюски? Протягом всього життя
  21. У яких молюсків черепашка занурена в тіло? Каракатиця
  22. З яких сегментів складається тіло молюска? Ні з яких, в них несегментоване тіло
  23. Які молюски заселили і суходіл, і воду? Черевоногі.
  24. Назвіть черевоногого молюска з Чорного моря? Рапана
  25. Черевоногий без черепашки. Голий слизун
  26. Що їдять равлики в акваріумах? Злизують бактеріальний наліт на стінках
  27. Які молюски мають сифони? Двостулкові
  28. Спосіб харчування устриць. Фільтрація
  29. Головоногий молюск, який зберіг черепашку. Наутілус
  30. Як Головоногі ведуть себе під час небезпеки? Викидають чорнила

Конкурс 2 Сортування

Учням роздаються картки з зображенням різних груп молюсків, черепашки молюсків. Завдання: розсортирувати об’єкти їх на групи Черевоногі, Двостулкові, Головоногі. Конкурс триває 4 хвилини. Після конкурсу взаємоперевірка команд.

За кожну правильну відповідь 2 бали всій команді.

Ключ.  Черевоногі: 1. 2, 6

Двостулкові :3, 11,13

Головоногі: 7, 8, 12

1

2

3

6

7

8

11

12

13

 

 

 

Конкурс 3 Біологічний футбол

Команди задають підготовані вдома 6 питань, кидаючи м’яч. Хто впіймав, той відповідає. Якщо відповідь не вірна, то бал зараховується учню та команді, що задавала питання. Якщо відповідь вірна, право задавати питання переходить команді-відповідачу.

Тематика питань: Значення молюсків у природі та житті людини.

V. Рефлексія

Обговорення

  • Чи сподобалося вам грати?
  • Які питання були найбільш цікавими? Чому?
  • Чи все, про що ми говорили, було вам відомо?
  • Що нового ви дізналися на урок?

VІ. Підбиття підсумків

Слово вчителя Сьогодні в ігровій формі ми узагальнили наші знання про молюсків. Дякую всім за плідну працю.

Церемонія нагородження команд та учнів. Учень з найбільшою кількістю балів отримує у подарунок Ахатіну. Виставлення оцінок.


1

2

3

6

7

8

11

12

13

1

2

3

6

7

8

11

12

13

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
2466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку