Презентація "Наука і освіта як фактор розвитку суспільства"

Про матеріал
Презентація до уроку на тему "роль науки і освіти в суспільстві". Що спричиняє постійну динаміку суспільства? Чим обумовлюється постійний розвиток науки? Що становить основу прогресу суспільства? Велика різномаїтність відповідей!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Наука і освіта як фактор розвитку суспільства»Підготувала Вчитель географії Хрестищенської гімназіїФіленко Л.І.

Номер слайду 2

«Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися, хоча б зовні він і здавався бездіяльним.»Г. Сковорода

Номер слайду 3

Освіта і наука відіграють велику роль у розвитку суспільства.

Номер слайду 4

* Що спричиняє постійну динаміку суспільства? *Чим обумовлюється постійний розвиток науки? * Що становить основу прогресу суспільства? Велика різномаїтність відповідей!

Номер слайду 5

Історично наука пройшла довгий і складний шлях розвитку. В історичному розвитку науки виділяють такі етапи:пранауки;античності;наука середньовіччя;класична наука;некласична наука;постнеокласична наука.

Номер слайду 6

Пранаука. Античність*Суто практичний характер.*Поліпшення умов життя за рахунок пізнання і деякого перетворювання оточуючого його світу.*Предмет вивчення - природа *Мала риси натурфілософії (метод наївної діалектики і стихійного матеріалізму).*Розпочався процес диференціації науки(математика,фізика та ін.)«Математика выявляет порядок, симметрию и определённость, а это – важнейшие виды прекрасного.»Аристотель

Номер слайду 7

Середньовіччя*Розвиток природознавства як науки.*Накопичення фактичного матеріалу про природу.*Видатні відкриття в точних науках.*Зміна поглядів на дійсність: Перший етап революції - за видимістю явищ існує дійсність, яку наука і покликана висвітлювати. Другий етап революції - крах поглядів, згідно з якими природа з її предметами і зв’язками вважалася незмінною і такою, що рухається вічно в одному і тому самому коліВідкриття:*Геліоцентрична побудова світу (М. Коперник, Г. Галілей – XVI-XVH ст.)*Закони всесвітнього тяжіння (І. Ньютон – кінець XVII ст.)*Еволюційна теорія (Ч. Дарвін) *Збереження і перетворення енергії.

Номер слайду 8

XVI-XVII, XIX та друга половина XX століття. Наука почала перетворюватися на галузь суспільного виробництва, яка добуває необхідну для суспільства нову інформацію. Процес виробництва нової інформації набув характеру прискореного відтворення, і наука стала бурхливо розвиватися, що означало початок епохи науково-технічної революції.

Номер слайду 9

Класична (передіндустріальне суспільство) (XVII – XVIII століття) *Виникла в умовах боротьби зі схоластикою і авторитарністю середньовічного мислення, в основу якого було взято методи вимірювання об´єкту пізнання,.*Біля 800 наук декларували свою спрямованість на захист інтересів людини.Індустріальна (індустріальне суспільство)(XIX – середина XX століття).*Концентрація виробництва і населення.*Урбанізація.*Формування системи цінностей, орієнтованих на ефективність.*Руйніний для біосфери розвиток економіки.*Зростає злиденність.*Втрачаються духовні цінності.

Номер слайду 10

Белл визначає постіндустріальне суспільство так: «Суспільство, в економіці якого пріоритет перейшов від переважного виробництва товарів до виробництва послуг, проведення досліджень, організації системи освіти і підвищення якості життя, в якому клас технічних спеціалістів став основною професійною групою і, що найважливіше, в якому впровадження нововведень все більшою мірою залежить від досягнення теоретичних знань.»*Знання та інформаційні технології, поєднані з високою духовністю.*«Людиновимірність».*Необхідність здобуття та трансформації нових знань.*Вся наука, людські пізнання спрямовані на досягнення достовірних знань. Постіндустріальна(інформаційне суспільство) (1960 – 1990 роки)

Номер слайду 11

Біологічне в людині - умова і передумова тяги до удосконалння. Прибічники неодарвіністської течії зводять закони суспільного розвитку до біологічних закономірностей природного добору виживання найбільш пристосованих. Вони вважають, що саме виробництво матеріальних благ, праця спричинили виділення людини з тваринного царства і досягнення нею успіхів в оволодінні силами природи та розвитку культури. Абсолютизація ролі техніки та фахівців у суспільному розвитку призводить до недооцінки ролі інших важливих факторів в житті суспільства. Наприклад, духовної культури, впливу на людину, розвитку її життєвої сфери біологічних, природних факторів. Також слід звернути увагу на "духовне виробництво",тобто на всю багатогранну діяльність людей з виробництва, розподілу, обміну, споживання і зберігання духовних цінностей. Під духовними цінностями розуміються ідеї, уявлення, наукові знання, ідеали, виробництво яких здійснюється за допомогою певних соціальних інститутів. Культурно-історичним результатом духовного виробництва є нові духовні, інтелектуальні та фізичні якості людини, насамперед наука та мистецтво.

Номер слайду 12

Наука та мистецтво як сфери виробництва людських сил реалізують себе насамперед шляхом взаємодії між собою, а також з іншими сферами цього виробництва.

Номер слайду 13

Отже, виникнення науки як сфери людської діяльності, тісно пов´язане з природним процесом розподілу суспільної праці, зростанням інтелекту людей, прагненням їх до пізнання невідомого, всього сущого, що складає основу їх буття

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Власюк Валентина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Географія, 9 клас, Презентації
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
1 травня 2023
Переглядів
1363
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку