12 жовтня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів

Презентація. Навчальний проект на тему "Смітити не можна - переробляти"

Про матеріал
Розширити знання учнів щодо переробки та утилізації побутового сміття, шляхом виконання навчального проекту "Смітити не можна - переробляти"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація до проекту. Підготував Жижко Валентин Валерійович ТЕМА : Людина на планеті Земля. НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «СМІТИТИ НЕ МОЖНА - ПЕРЕРОБЛЯТИ» (про «друге життя» побутових речей)

Номер слайду 2

ТЕМА : Людина на планеті Земля. НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «СМІТИТИ НЕ МОЖНА - ПЕРЕРОБЛЯТИ» (про «друге життя» побутових речей)Інформація про проект: За домінуючою діяльністю учнів: творчий. За комплексністю: міжпредметний. За характером контактів: внутрішній (між учнями 5 класу об”єднаними в групи по 5 учнів)За тривалістю: 2 уроки. Предмети: природознавство,трудове навчання, мистецтво, математика, економіка

Номер слайду 3

Забезпечення проекту: Навчально-методичне: підручник «Природознавство» 5 класІнтернет ресурси. Матеріально-технічне: Матеріали, принесені учнями згідно їх ідейкомп’ютер 2 б.3 б. 3 б.2 б.2 б. Разом: 12 балів

Номер слайду 4

Актуальність проекту. Привернути увагу учнів і батьків учнів до глобальної проблеми твердих побутових відходів; проінформувати про можливість вторинного використання сміття та продемонструвати можливі для цього варіанти;Для вчителя. Актуальність проекту обумовлена необхідністю зайняти дітей у вільний час цікавою справою, яка не потребує додаткових матеріальних затрат. Все необхідне знайдеться у кожному домі: використані зошити, залишки пряжі та клаптики тканини, клей ПВА, пензлики та фарби, ґудзики, намистинки, нитки, голка. Дітям цікавий і сам процес і результат. Для учнів

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Клас Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня5 Людина — частина природи.  Зв’язок людини з природою.  Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.  Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, захист планети від забруднення різних видів). Охорона природи.● висловлює ідеї щодо створення корисних речей із вживаних;● аргументовано пояснює екогогічні наслідки перетворення вживаних речей на нові корисні, наводить приклади;● висловлює обгрунтовані пропозиції щодо спільної роботи групи, доброзичливо обговорює ідеї інших; ● коструює продукт проекту;● розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту;● вносить дані в таблиці;● формулює аргументовані висновки щодо екологічних наслідків; ● визначає важливість власної цілеспрямованої екологічної діяльностіПРИРОДОЗНАВСТВО5 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів від 07.06.2017 №804

Номер слайду 6

Вміння вчитися орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця. Загальнокультурна компетентністьдуховно – моральні основи життя людини; культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ. Громадянська компетентність усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ. бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе. Здоров’язбережувальна компетентність усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності; взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням;Компететності з ІКТ Вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою. Соціальна компетентість Проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві; Продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими.«Підприємливість і фінансова грамотність» може бути реалізована за умови розрахунку учнями фінансового ефекту від створення нових корисних речей з уживаних під час виконання проекту. Роль навчального проекту у формуванні ключових компетентностей

Номер слайду 7

Збір, обробка інформації про проблеми утилізації сміття в Україні; формування активної соціальної позиції; виховання екологічної культури особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю. Мета: Навчитися перетворювати вже використані речі, заощаджувати власні кошти, зберігати природні багатства та запобігати забрудненню довкілля.

Номер слайду 8

Проблемні запитання: Чому необхідне скорочення відходів?Чи справді сміття – це хвороба планети?Що ви знаєте про засмічення?Що може трапитися якщо сміття не переробляти?- Як ми можемо зменшити кількість сміття, відходів?

Номер слайду 9

1. Не викидайте сміття де заманеться, особливо в природу! Кидайте сміття тільки в контейнери.2. Після відпочинку на природі обов'язково збирайте все сміття і забирайте з собою, щоб викинути у найближчий сміттєвий бак.3. Харчові відходи можна закопувати, тварини та бактерії, що живуть у ґрунті, швидко впораються з органічними залишками.4. Пластикове сміття перед викиданням в сміттєвий бак треба спресувати, щоб зменшити його обсяг: навіщо викидати на смітник повітря в пластикових пляшках і банках? До речі, деякі пластикові вироби можна здати до пунктів прийому вторинної сировини. Дізнайтеся, які саме, у найближчому пункті.5. Якщо річ можна полагодити, не купуйте нову. І взагалі, не купуйте зайвих речей і їжі.6. Використовуйте папір з обох боків. Надруковані або списані з одного боку листи можна використати як чернетки.7. Сортуйте сміття! Макулатуру, деякі скляні та пластикові пляшки, металеві вироби, батарейки, енергозберігаючі та люмінесцентні лампи можна здати на переробку. 8. Наслідуйте модних кутюр'є і художників - зі сміття можна змайструвати різні прикраси, одяг та інсталяції.9. Компостуйте харчові відходи для отримання добрива.10. Використовуй речі вдруге, віддайте не потрібні Вам одяг, іграшки чи інші речі знайомим або в дитячі будинки. Складання правил поводження з відходами

Номер слайду 10

Підготовчий:• підбір матеріалів про сміття як проблема людства;• підготовка до виготовлення саморобних іграшок. Теоретичний:• знайомство із сміттям яке несе небезпеку людству;• ознайомлення «Як зменшити кількість сміття». Дослідницький: Дослідити шляхи до зменшення сміття на вулиці. Практичний:• виготовлення саморобних іграшок;• виготовлення нових корисних предметів з непотрібних речей;• сортування сміття. Звіт:• презентація учнями виконаної роботи;• виставка нових корисних предметів з непотрібних речей. Етапи реалізації проекту

Номер слайду 11

Організаційний етап. Діяльність учителя Діяльність учнів. Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку та пояснює головне завдання проєкту. Завдання 1. Розгляньте малюнки, що ілюструють повторне використання вживаних речей. Запропонуйте свої ідеї подібного «другого життя» використаних речей. Завдання 2. Підготуйте необхідні матеріали для здійснення ідеї повторного використання вживаних речей і виготовте нові речі із відходів. Об'єднатися в малі групи (бажано: за випадковим збігом, по 5 учнів).2. Ознайомитися з критеріями оцінювання вдалого проекту, критеріями і ознаками співробітництва, вміння будувати діаграми, робити висновки.3. Визначити можливі ролі в групі для виконання проекту, розподілити ролі. Визначити лідера групи.4. Приготувати необхідні матеріали для виконання проекту

Номер слайду 12

Конструктивний етап. Діяльність учителя Діяльність учнів. Вчитель описує проблему в головних рисах з використанням демонстраційних предметів і виробів з них. Пропонує ознайомитися з таблицею для повторного використання речей. Протягом двох днів кожний учень має підібрати приклади використання вживаних предметів і виготовити нові речі.

Номер слайду 13

Використані речіПовторне використання. Пляшки поліетиленові з-під мінеральної води та напоїв. Герметичне зберігання прального порошку, інших хімічних, сипучих, будівельних матеріалів і предметів (цементу, гіпсу, алебастру, піску, дрібних цвяхів). Використання для тимчасового зберігання або транспортування води, молока, олії, інших напоїв і продуктів. Виготовлення годівничок для птахів взимку, декоративних поробок, горщиків для квітів. При заповненні піском – виготовлення не несучих навантаження стін легких спорудЄмності пластмасові з-під фарби, будівельних сумішей. Використання в якості відер для води при прибиранні, ємностей для зберігання господарчих предметів. Банки, пляшки скляніДля зберігання води, напоїв, фруктового варення, олії, меду в побуті, домашнього консервування. Картонні коробки. Для збору макулатури різного розміру, при цьому макулатура здається разом з коробкою. Для зберігання речей, для транспортування речей. Паперові відходи Для розпалювання дров, вогнищ Коробки пресервів. Підставки для горщиків, коробки для зберігання дрібних предметів. Пакети, мішки. Повторне використання у побуті для збирання сміття або зберігання речей. Одяг, вироби з тканин. Виготовлення робочих рукавиць, торбинок. Використання в якості ганчірок і протирального матеріалу. Сталеві стержні, товста проволока. Виготовлення, ремонт залізобетонних споруд , дорожнього покриття у приватному будинку

Номер слайду 14

1. Виготовити нові речі. 2. Сфотографувати нові речі.3. Презентувати свій проєкт.4. Зробити висновки щодо результатів виконання проєкту. Виготовлення нових речей

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Аналіздосягнення/успіхи і недоліки виконаного проекту за критеріями, вклад кожного учня в спільну роботу, вміння співпрацювати, вирішувати проблеми, приймати рішення, формулювати висновки. Презентація своїх проектів іншим учням класу (батькам/молодшим класам/паралельному класу тощо)Оцінка діяльністі учнів при виконанні і презентуванні проекту (само-взаємо і експертне оцінювання) .

pptx
Додано
10 травня
Переглядів
6064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку