Презентація "Наземно-повітряне середовище існування" містить ілюстрації, що відображають основні показники цього середовища життя, його представники та їх особливості.
Підготувалавчитель біологіїі природознавства. Горбач Л. Ф. Наземно-повітряне середовище життя організмів
Номер слайду 2
Пригадаємо: Середовище життя- це частина природи, в якій живуть організми та зазнають його впливу. Середовище життя. Співставте зображені організми та середовище їхнього життяназемно-повітряневоднегрунтовеорганізмове
Номер слайду 3
Пригадаємо: Чинники або фактори середовища- це всі умови середовища, які впливають на життя організмів Чинники середовища. До якої групи чинників відносяться : взаємозв’язки хижак-жертва, освітленість, вирубування лісів ???Абіотичні(чинники неживої природи)Біотичні(чинники живої природи)Антропічні(господарська діяльність людини)
Номер слайду 4
Як ви вважаєте, чому із чотирьох середовищ життя ми першим вивчаємо наземно-повітряне середовище: А) воно найбільше за площею на Землі,Б) воно найбільше за кількість живих організмів, що його населяють,В) це вибір авторів підручника,Г) так хоче вчитель. Д) ваш варіант відповіді
Номер слайду 5
Особливості умов існування1. Наявність повітря
Номер слайду 6
Особливості умов існування2. Достатньо світла
Номер слайду 7
Особливості умов існування3. Значні зміни температури упродовж доби і протягом року (відчутними є добові і сезонні коливання температури); Зима. Весна. Літо. Осінь
Номер слайду 8
Особливості умов існування:4. Водозабезпеченість залежить від опадів;
Номер слайду 9
Пристосування тварин до орієнтування в наземно-повітряному середовищіДобре розвинені зір, слух, нюх Спілкування за допомогою звуків
Номер слайду 10
Способи переміщення в наземно- повітряному середовищіБіг за допомогою кінцівок. Стрибки за допомогою сильних задніх кінцівок. Політ за допомогою крил. Повзання за допомогою вигинів тіла
Номер слайду 11
Пристосування у рослин до життя в наземно-повітряному середовищіЯрусність у лісі- пристосування до різної кількості світла
Номер слайду 12
Пристосування до життя в умовах різної температури і зволоження
Номер слайду 13
Пристосування до температурних умов
Номер слайду 14
Поширення плодів і насіння вітром або тваринами
Номер слайду 15
Станьте дослідниками природи. Які пристосування є у птаха, зображеного на малюнку?Які пристосування сформувались у рослини , зображеної на малюнку?
Номер слайду 16
Будьте захисниками природи!Майже всім живим істотам потрібен кисень. Його виробляють зелені рослини. Поміркуйте, як ви можете сприяти збереженню у вашій місцевості чистоти повітря та підтримувати вміст кисню у його складі?
Номер слайду 17
Відповіді до слайдів 2 слайд: Наземно-повітряне- ведмідь, водне- риба, грунтове-дощовий черв’як, організмове- плоскі черви3 слайд: абіотичні- освітленість, біотичні- взаємозв’язки хижак-жертва, антропічні- вирубування лісів4 слайд. Б) воно найбільше за кількість живих організмів, що його населяють,
Номер слайду 18
Домашнє завдання1. Прочитати параграф 402. Виписати із презентації особливості умов існування організмів у наземно-повітряному середовищі3. Виконати письмово завдання 15 слайду ( одне на вибір)