У презентації подано теоретичний матеріал, щоб допомогти учням зрозуміти поняття романтичного і пригодницького, використовувати набуті знання під час аналізу твору.
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом В. Нестайка, розпочати роботу щодо аналізу його пригодницького твору, виявити ідейно-тематичну спрямованість твору, допомогти учням зрозуміти поняття романтичного і пригодницького, вчити аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях, осмислювати авторський задум, емоційно виконувати ролі, виступати перед широкою аудиторією; розвивати вміння уявляти ситуацію, співпереживати, толерантно і аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію, узагальнювати, порівнювати, робити власні висновки; формувати активну життєву позицію, етичні смаки школярів; виховувати почуття пошани до творчості В. Нестайка, повагу до друзів, доброту.
Учні повинні вміти: - розповідати про дитинство письменника; - самостійно визначати тему і головну думку твору; - виразно читати і переказувати фрагменти повісті; - аналізувати дії, вчинки, риси характеру головних героїв; - оцінювати поведінку персонажів; - добирати цитати з тексту на підтвердження власної думки, характеристики образів; - висловлювати та обґрунтовувати власне ставлення до прочитаного;
Теорія літератури ( група літературознавців) Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням. Розрізняють повісті історичні, науково-фантастичні, соціально-побутові, пригодницькі, біографічні.