Актуальність питання. Сучасна освіта має багатий арсенал різноманітних методів навчання, які, базуючись на загальних дидактичних принципах пропонує і широко втілює в навчальний процес досягнення НТП. Використання інтернет – можливостей відчиняє двері до іноваційних технологій, їх залучення до освітньо-виховоного процесу в колі академічного навчання формує сучасного професійно мотивованого фахівця. Не можна не пройти повз можливостей використання віртуальних екскурсій в процесі вивчення економічної і соціальної географії.
Основні елементи навчальних віртуальних екскурсій (НВЕ)Теза І: НВЕ повинна відповідати основним навчальним цілям тої теми, що розглядається. Теза ІІ НВЕ повинна бути структурована згідно плану заняття. Теза ІІІ: НВЕ повинна давати відповіді на навчальні питання завдання. Теза ІV: НВЕ поєднує вивчення географічних об`єктів з зоровими образами. Теза V: НВЕ повинна бути яскравою, вражаючою, цікавою. Теза VІ: НВЕ повинна бути короткою із звуковим супроводом. Теза VІІ : НВЕ повинна закінчуватися обговоренням та закріпленням через перехресне опитування. (що бачили?; що нового сприйняли?; які висновки зробили?)Теза VІІІ: НВЕ повинна давати можливість відпрацювати «другий план», через виконання вправ і завдань після перегляду.
Приклад Навчальної Віртуальної Екскурсії: «ЇДЕМО У НІДЕРЛАНДИ»Нідерланди – стародавня европейська країна. Завдання до перегляду: Продивиться слайди з теми та складіть характеристику країни: А)географічні та кліматичні особливостіБ) тип країни за структурою ВВПГ) вид політичної системи. Д) господарство країни. Е) транспорт та транспортні мережі.
Географія та клімат: Поверхня країни — низовинна. За рельєфом країна поділяється на 2 частини. На півночі та заході знаходяться низько лежачі землі, більша частина яких розташовані в дельті річок Рейн, Маас та Шельда. По березі моря тягнеться смуга піщаних дюн шириною до 405 м та висотою до 60 м, які разом з системою гребель, дамб та шлюзів захищають низинні родючі землі (марші) від затоплення. Південна та східна частина країни лежить вище рівня моря. На сході переважають горбисті ландшафти, а південний район займають піщано-глинисті рівнини, які переходять в горбисто-лісові ландшафти передгірної частини Арденн. У найпівденнішій частині Лімбургу місцевість підвищується до 300–320 м. Тут, на вапняковому плато, яке розчленоване річковими долинами, знаходиться і найвища точка Нідерландів — гора Валсерберг заввишки 321 м. На схід від маршів розташовані горбисті ділянки рівнини (гести), складені льодовиковими відкладами. На південний схід від озера Ейсселмер зберігся моренний рельєф — гряди висотою до 106 м.
На території Нідерландів розташовані гирла великих європейських річок: Рейн, Маас та Шельда. Вони утворюють спільну величезну дельту. Річки повноводні протягом року, їхні русла спрямлені та з'єднані каналами, а стік зарегульований. Наноси приводять до того, що русла річок повільно піднімаються над навколишніми низовинами, через що більшість річок обнесені захисними валами. Рукава та естуарії річок, а також озера, з'єднані між собою численними каналами, найбільші серед яких: Корбулона, Гент-Терньозен, Амстердам-Рейн, Нордзе-канал та Юліана-канал. Нідерланди – крайна річок та каналів
Прапор. Провінція. Площа,км²Населення,тис. осіб (2009)Столиця. Гелдерланд49751991062 Арнем. Гронінген2336574092 Гронінген. Дренте2642489918 Ассен. Зеландія1788380984 Мідделбург. Лімбург21531122604 Маастрихт. Оверейсел33271125435 Зволле. Південна Голландія28183481558 Гаага. Північна Голландія26702646445 Гарлем. Північний Брабант49192434560 Гертогенбос. Утрехт13861210869 Утрехт. Флеволанд1419383449 Лелістад. Фрисландія3349644811 Леуварден. Королівство Нідерландів складається з 12 провінцій:
Демографічна характеристика. Чисельність населення - 16 471 968осіб (2008)Густота населення (осіб/кв. км) - 386,9 Частка міського населення (%) - 89 Коефіцієнт народжуваності (осіб/1000 осіб) - 12 Коефіцієнт смертності (осіб/1000 осіб) - 9 Тривалість життя (років) - 79 Частка дорослого письменного населення (%) - 99
Економіка нідерландів має постінустріальний характер. Промисловість. Найбільшого розвитку досягли наукомісткі галузі, а також галузі, що працюють на імпортній сировині та експортують виготовлену з неї продукцію. Видобувають природний газ і нафту. Електроенергія виробляється переважно на теплових станціях. Провідні галузі промисловості: машинобудування (електротехніка, радіоелектроніка, судно-, автомобіле- та авіабудування), хімічна, нафтопереробна, нафтохімічна.
Сільське господарство має інтенсивний характер2/3 вартості продукції сільського господарства забезпечують тваринництво і птахівництво. Цей сектор економіки є високоінтенсивним. 2/3 вартості продукції сільського господарства забезпечують тваринництво і птахівництво. Частка Нідерландів у світовому експорті м'яса птиці, яєць, молока, вершкового масла становить 20%.
В Нідерландах розвинена банківська система. Амстердам —фінансова столиця Нідерландів. Це одне з найбільших міст Європи щодо кількості банків і корпорацій, після Лондона, Парижа, Франкфурта й Барселони. В Амстердамі розташовані штаб-квартири таких організацій, як ABN AMRO, Akzo Nobel, Heineken, ING Group, Ahold, TNT Express, Tom. Tom, Delta Lloyd Group і Philips
РЕФЛЕКСІЯ:1 –Мене зацікавило………………………………………………………….2 – Я би хотів (-ла)дізнатися більше про таке:……3 – У мене з`явилося бажання відвідати Нідерланди для того, щоб:……………………………………………………………………….4 – Я би хотів (-ла ) взяти участь у таких заходах, як:…..5 – Я би приділив увагу таким питанням, як……..
Підсумковий етап НВЕ: Розподіліть отриману інформацію на блоки та дайте відповідь:1 До якої групи країн належать Нідерланди?2 У чому особливість державного ладу та територіального устрою країни?3 У чому полягає особливість господарства країни?4 Яка кількість трудового населення працює в аграрному секторі і про що це ісвдчить?5 Який має профіль країна у МПП?6 Про що свідчить розвиток туризму та банківської сфери в Нідерландах?7 Про що нам може розказати інформація про транспорт в країні? Д/З : Складіть есе на тему: «Моя екскурсія в Нідерланди».