Ніна Леонідівна Бічуя – сучасний український прозаїк. Народилася 24 серпня 1937 р. у місті Києві. Вона, дитина війни, згадує: «Мама навчила мене читати, коли мені було п’ять років. Розпочала я з поважних книжок, інших не було. Першою книгою, яку я прочитала, була повість Марка Твена «Принц і жебрак». Згодом навчалася у середній школі № 5. Закінчила факультет журналістики Львівського університету ім. І. Франка. Працювала журналістом і завлітом Театру юного глядача у Львові.
У 1989-1997 роках була редактором газети «Просвіта». Ще й досі інколи читає лекції з театрознавчих дисциплін у ЛНУ ім. І. Франка. Нині — редактор. Живе у Львові, пише твори та перекладає з польської. Авторка книг «Дрогобицький звіздар», «Повісті», «Квітень у човні», «Родовід», «Бенефіс», «Десять слів поета» та книжок для дітей — «Канікули у Світлогорську», «Шпага Славка Беркута», «Звичайний шкільний тиждень», «Яблуні і зернятко» та ін.
Літературний паспорт Ідея: уславлення загальнолюдських цінностей, засудження гордості, підлості; характер гартується в боротьбі з життєвими труднощами справжньої особистості; пошук свого шляху в житті. Назва: «Шпага Славка Беркути» (1968 р.) Автор: Н. Бічуя Літературний рід: епос Жанр: психологічна повість Тема: зображення становлення життя підлітків, протистояння підлості й порядності, виховання відповідальності за себе та інших. Розповідь про чотирьох розумних підлітків, зі своєю думкою, на чию долю вже випадали випробування. Всі вони особистості, розвинені, по-своєму талановиті, які шукають свій шлях у житті.
Композиція — 15 розділів. Сюжет: • елемент кульмінації (розділ «Про те, що сталося пізніше»): один із головних персонажів потрапляє до дитячої кімнати міліції; • експозиція: знайомство з учнями 7-Б класу, розповідь про їхні захоплення та вподобання; • зав’язка: прихований конфлікт між Ващуком та Беркутою; • розвиток дії: підготовка Славка до змагань у Харкові; театральна вистава; поразка на змаганнях; • кульмінація: поєдинок Юлька та Ярослава, поранення Ващука; Беркуту викликають на товариський суд; до школи приходить лист із міліції; бунт 7-Б; • розв’язка: виступ на суді співробітниці правоохоронних органів; розповідь про підлі наміри Ващука та його перебування в міліції; щасливий Славко із матір’ю повертається додому, його наздоганяють учні 7-Б класу.
Чужа душа – то, кажуть, темний ліс. А я кажу: не кожна, ой не кожна! Чужа душа – то тихе море сліз. Плювати в неї – гріх тяжкий, не можна. Ліна Костенко Життя звело героїв у лабіринті вчинків, переживань і почуттів під час пошуку свого шляху на порозі дорослішання. Головні герої: Ярослав Беркута, Юлько Ващук, Лілі Теслюк, Стефко Вус.
Характеристика образів літературних героїв Славко Беркута відвертий і вірний у дружбі добросовісно навчається щирий товариш вдячний син поважає вчителів найкращий у команді фехтувальник цікавиться спелеологією, науковими відкриттями любить читати, досліджувати ніколи не виправдовується у 8-річному віці переміг хворобу ніг дружить з Лілі здатний на самопожертву
Юлько Ващук інтелектуал, відмінник, але з «темною» душею самотній, відмежований від інших не любить музику, бо нею змушують займатися батьки дуже зверхній, самовпевнений, проявляє неповагу до батьків брехливий, підлий багато читає здатний на кримінальний вчинок захоплюється малюванням коней заздрісний не любить і не береже природу Характеристика образів літературних героїв
Лілі Теслюк Характеристика образів літературних героїв «веселу, пустотливу й непосидющу» мала вдачу лідер класу творча , захоплюється мистецтвом намагається віднайти правду любить інколи похизуватися перед товаришами добра і щира має критичне мислення допитлива правильне виховання у сім’ї вірна у дружбі доброзичлива вчиться у балетній студії дуже добре знає англійську мову, хоче навчити і своїх однокласників
Характеристика образів літературних героїв Стефко Вус кілька років «сидів» в одному класі має самотнє, але добре серце погано навчався, пропускав заняття скрутне матеріальне становище напівсирота, негативний вплив батька любов до природи виховує вулиця робить спробу зупинити Юлька не читає книжок вживає грубі, інколи лайливі вислови
Завдання: Написати фанфік на основі повісті «Шпага Славка Беркути» (на вибір): • написати своє продовження твору; • переписати фінал повісті; • ввести нових героїв у твір; • змінити характер героїв на протилежний; • переробити сюжет; • запропонувати нові пригоди героїв; • змінити оповідача твору; • написати листа герою.
https://fs01.vseosvita.ua/o/010057c8-ccdd.docx https://naurok.com.ua/nina-bichuya-shpaga-slavka-berkuti-obrazi-slavka-berkuti-yulka-vaschuka-stefka-vusa-ta-lili-teslyuk-102802.html https://dovidka.biz.ua/shpaga-slavka-berkuti-analiz http://blingee.com/blingee/view/131881868-- Інтернет-ресурси https://www.liveinternet.ru/users/5031314/post463716071/ https://naurok.com.ua/urok-nina-bichuya-shpaga-slavka-berkuti-problemi-osobistosti-v-suchasnomu-sviti-osoblivosti-kompozici-tvoru-14202.html http://bukvoid.com.ua/reviews/books/2016/02/12/071221.html