Мета НУШ:створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
Номер слайду 3
Мета Нової школи: новий випускник. Цілісна особистість:*усебічно розвинений, здатний до критичного мислення. Патріот з активною позицією:*здатний приймати відповідальні рішення*діє згідно з морально-етичними принципамиІнноватор*здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Основний принцип НУШ: Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно. Наскрізний процес виховання, який формує цінності. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.
Номер слайду 6
Державний стандарт початкової освіти ґрунтується на таких принципах:1. Презумпція талановитості дитини. Забезпечення рівного доступу до освіти, заборона будь-яких форм дискримінації. Не допускатиметься відокремлення дітей на підставі попереднього відбору на індивідуальному, груповому та інституційному рівнях.2. Цінність дитинства. Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини, визнання прав дитини на навчання через діяльність, зокрема гру.3. Радість пізнання. Організація пізнавального процесу, який приноситиме радість дитині, обмеження обсягу домашніх завдань для збільшення часу на рухову активність і творчість дитини. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності.
Номер слайду 7
Державний стандарт початкової освіти ґрунтується на таких принципах:4. Розвиток особистостіЗамість «навченої безпорадності» — плекання самостійності та незалежного мислення. Підтримка з боку вчителя/вчительки розвиватиме у дітей самоповагу та впевненість у собі.5. Здоров’я. Формування здорового способу життя і створення умов для фізичного й психоемоційного розвитку, що надзвичайно важливо для дітей молодшого шкільного віку.6. Безпека. Створення атмосфери довіри і взаємоповаги. Перетворення школи на безпечне місце, де немає насильства і цькування.
Номер слайду 8
Компетентнісний підхід до навчання в НУШКомпетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших якостей особистості, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та\або навчальну діяльність.(«здатність до…», «комплекс умінь», «готовність до…», «знання в дії», «спроможність»)
Номер слайду 9
Ключові компетентності (за новим державним стандартом):- вільне володіння державною мовою;- здатність спілкуватись рідною ( у разі відмінності) від державної та іноземними мовами;- математична компетентність;- компетентність у галузі природничих наук, техніки і технологій;- інноваційність;- екологічна компетентність;- інформаційно-комунікаційна компетентність;- навчання впродовж життя;- громадська та соціальна компетентності; -культурна компетентність;- підприємливість та фінансова грамотність.
Номер слайду 10
Інтеграція (від лат. integratio — поєднання, відновлення) — об’єднанняв єдине ціле раніше розрізнених частин та елементів системина основі їх взаємозалежності і взаємодоповнюваності.Інтегроване навчання - це навчання, яке засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через призму цілісної картини світу (велика ідея), а не ділиться на окремі дисципліни.
Номер слайду 11
Якою буває інтеграціяІнтеграція на рівні способів дій (навичок)Діяльнісний підхід-спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.Інтеграція змісту. Тематичний підхід-зв’язок змісту двох або більше предметів або дисциплін в межах однієї теми дослідження.
Номер слайду 12
Нова українська школа про виховання Наскрізний процес виховання, який формує цінності:-загальнолюдські, зокрема морально-етичні (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей);-соціально-політичні (свобода, демократія, культурне розмаїття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність)
Номер слайду 13
Впровадження Нуш на практиці. Ознаки сучасного уроку. Академічна автономія вчителя;Реалізація ідеї інтеграції;Дослідницький підхід до формування умінь;Конструювання знань, а не їх відтворення;Організація пошуку інформації з різних джерел;Розвиток критичного мислення, творчості;Диференціація освітнього процесу;Компетентнісно орієнтоване навчання;Педагогіка партнерства.
Номер слайду 14
Шляхи та умови успішного формування навичок 21 століття- Зміна акцентів у меті навчання – головний учень, який навчається, а не предмет, якому навчають.- Наскрізний процес виховання, що формує цінності.- Нова структура школи (адаптаційно-ігровий та основний цикли навчання).- Сучасне освітнє середовище : умови, засоби і технології для навчання учнів.
Номер слайду 15
Виклики:ми готуємо дітей до робочих місць, яких ЩЕ немає, до використання інформаційних ресурсів, яких ПОКИ не існує, для вирішення проблем, про існування яких ми ЩЕ не знаємо…
Номер слайду 16
Перспективи нуш. Школа як заклад освіти та зростання. Перехід від жорсткої ормативності до евристичності та наявність настанови на проблемність навчання і науковий пошук. Зміна ставлення вчителя та учня. В умовах реформування загальної середньої освіти діяльність учня - учіння як внутрішня складова змісту освіти спрямовуватиметься на створення ним власного змісту освіти;чинником навчання, виховання й розвитку учнів є зміст освіти як педагогічна модель соціального досвіду. РЕФОРМА ТА ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИУ близькій перспективі особливої актуальності набуде проблема співвідношення діяльнісного й інформаційного компонентів змісту освіти, у віддаленій - проблема розроблення метапредметного змісту освіти як джерела освіти людини впродовж життя.